סגור
ח"כ חיים כץ
ח"כ חיים כץ (צילום: אוהד צויגנברג)

חיים כץ מאמץ את הפטנט של רגב למינוי מקורבים

אחרי שהנציבות בלמה את מינוי ראש המטה לשעבר של שר התיירות למשנה למנכ"ל המשרד, כץ מינה אותו למ"מ משנה למנכ"ל. גורמים בסביבת שר התיירות: המינוי נעשה בין השאר על בסיס תקדים מינויו של משה בן זקן לתפקיד מ"מ המשנה למנכ"ל במשרד התחבורה

שר התיירות חיים כץ ביקש למנות את ראש המטה שלו לשעבר אילן מרסיאנו לתפקיד משנה למנכ"ל משרד התיירות, אך נציבות שירות המדינה בלמה את המינוי בטענה שיש לו זיקה פוליטית לשר. בעקבות התנגדות הנציבות, בחרו במשרד התיירות ובלשכת השר שלא להגיש את מועמדותו לתפקיד כדי להימנע מחוות דעת רשמית הפוסלת את מועמדותו, וסיכמו כי מרסיאנו ימונה לממלא מקום המשנה למנכ"ל למשך שלושה חודשים ואז יתמנה לתפקיד המשנה למנכ"ל.
גורמים בסביבת שר התיירות כץ טוענים כי הם פעלו למנות את מרסיאנו לממלא מקום בין השאר על בסיס תקדים מינויו של משה בן זקן לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ"ל משרד התחבורה. שרת התחבורה מירי רגב ביקשה למנות את בן זקן, ראש המטה שלה לשעבר, לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה אך הנציבות בלמה זאת בנימוק שאין לו את הניסיון הדרוש לכך. בתגובה לכך, מינתה רגב את בן זקן לתפקיד ממלא מקום למשנה המנכ"ל כדי שתוך כמה חודשים יוכל לצבור מספיק ניסיון כדי להתמנות למנכ"ל קבוע.
במקרה של משרד התיירות לא נעשה ניסיון למנות את מרסיאנו למנכ"ל אלא רק למשנה, ובינתיים כץ בוחר להשאיר את המנכ"ל הקודם דני שחר בתפקידו.
מרסיאנו היה כתב פרלמנטרי של Ynet בין השנים 2003 ל־2006. לאחר מכן כיהן כיועץ לשרים מקדימה והליכוד, ובמשך עשור שימש כיועץ וכראש מטה לשר חיים כץ בשבתו כיו"ר ועדת העבודה והרווחה ולאחר מכן כשר העבודה והרווחה. בשלוש השנים האחרונות עבד כיועץ תקשורת ואסטרטגיה עצמאי. בסביבת השר כץ טוענים כי אילולא היתה למרסיאנו זיקה פוליטית לשר, הוא היה מתקבל ללא בעיה על סמך ניסיונו בתחום השיווקי, התקשורתי והפוליטי – וכי מועמדים אחרים לתפקידים דומים בממשלה מונו ללא בעיה על בסיס ניסיון דל יותר.
בנציבות שירות המדינה בחרו שלא להגיב לשאלת "כלכליסט" בנוגע לכך שבפועל הם מאפשרים מינויים של עובדים שנפסלו באופן עקיף, וזאת בכך שהם מאפשרים להם להתמנות כממלאי מקום וכך לצבור ניסיון עד למינוי קבוע.
ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "מינויו של מרסיאנו למ"מ משנה למנכ"ל אושר כדין על ידי נציב שירות המדינה. מרסיאנו הינו איש מקצוע מתחום התקשורת והשיווק והמינוי יהיה לעזר למשרד באתגרים והמשימות שלפניו".
תגובת נציבות שירות המדינה: "אנחנו מנהלים דו שיח עם המשרד בנושא זה".