סגור
הראל הרשטיק
הראל הרשטיק. רוב להדיח דירקטורים (צילום: מאיה בירגר)

רוצח לוכד הנחשים בדרך להשתלט על דירקטוריון נקסט ג'ן

חודש וחצי בלבד לאחר שקבוצת משקיעים בהובלת אבי בן טל השתלטה על דירקטוריון נקסט ג'ן, הראל הרשטיק בדרך למהפך חוזר - שניים מהדירקטורים התפטרו לפני ההצבעה על זהות הדירקטוריון והרשטיק ניצל את קריסת המניה והגדיל אחזקותיו

שבועיים לפני אסיפת בעלי מניות מכרעת בנקסט ג'ן, הראל הרשטיק בדרך להשתלט מחדש על דירקטוריון השלד הבורסאי. מניית נקסט ג'ן, המנסה למזג לתוכה את חברת הביומד סנט־טק שייסד הראל הרשטיק, זינקה אתמול ב־23% בבורסה בתל אביב במחזור מסחר של יותר מ־1.2 מיליון שקל - פי 6 מהממוצע היומי בחודש שעבר. זאת בהמשך לדיווח אתמול בבוקר על התפטרות שני דירקטורים שנבחרו רק לפני חודש וחצי, מה שמסמן את הכיוון שבו צפוי להיות מוכרע מאבק השליטה בחברה.
רחמים כהן גבורה ושמואל מישוק הם שניים מחמשת הדירקטורים מטעם קבוצת משקיעים בראשות אבי בן טל, לשעבר מנכ"ל רשת 13 ומנכ"ל ynet, שנבחרו לדירקטוריון באסיפת בעלי מניות בתחילת חודש ספטמבר. התפטרותם מסמנת, כך נראה, את הניצחון הצפוי לקבוצת המשקיעים בראשות הראל הרשטיק בהצבעה מחדש על זהות חברי דירקטוריון נקסט ג'ן. ההצבעה תתקיים באסיפת בעלי המניות הקרובה שתתכנס ב־10 בנובמבר.
בכך מקווה הרשטיק, "המוח הטכנולוגי" מאחורי סנט־טק ומי שהורשע בעבר ברצח לוכד הנחשים יעקב סלע וריצה 25 שנות מאסר, להחזיר לידיו את המושכות של השלד ולנסות להמשיך ולקדם את מיזוג סנט־טק לתוכו. המיזוג נבלם על ידי רשות ני"ע זה תקופה ארוכה.
אספת המשקיעים שתתכנס שוב, חודשיים בלבד לאחר האסיפה הקודמת, תתקיים לאור דרישתו של הרשטיק לאחר ההפסד בהצבעה על זהות הדירקטוריון בתחילת ספטמבר. הרשטיק טען כי לקבוצת המשקיעים בראשותו יש רוב בחברה, שהושג לאחר התאריך הקובע של האסיפה הקודמת, ודרש בעקבות זאת לקיים הצבעה חוזרת לבחירת דירקטורים ולהדחת אלה שנבחרו באסיפה הקודמת.
מאז הרשטיק (5.14%), כמו גם שותפו דרו מוריס, אספו עוד מניות של נקסט ג'ן, כשהם מנצלים את מחיר המניה שקרסה בעשרות אחוזים ונסחרה בשבועות האחרונים בשפל של כ־80-75 אגורות, וכך ביצרו את אחיזתם בנקסט ג'ן.
כעת, הרשטיק משוכנע שלקבוצת המשקיעים בראשותו הרוב על מנת להדיח את כל הדירקטורים מטעם קבוצת בן טל ולמנות את הדירקטורים המוצעים מטעמו: אלון פנקס, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, יעקב קאול ועו"ד יעל טולוב ליטבק. נקסט ג'ן תצטרך בנוסף למנות גם דח"צים לאחר ששתי הדח"ציות שלה - חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל ולאחר מכן שגית סבאג - התפטרו בשבועות האחרונים. היחיד שעליו אין קריאת תיגר מצד אף אחת מהקבוצות הוא יו"ר נקסט ג'ן האלוף במיל' יעקב עמידרור, ש"שרד" את המהפך שהובילה בדירקטוריון קבוצת בן טל. בנוסף, בדירקטוריון מכהן עדיין יניב חברון (המשמש גם כמנכ"ל נקסט ג'ן), אולם בכוונת קבוצת הרשטיק להביא גם כן לסיום כהונתו.