סגור
יובל שטייניץ
יובל שטייניץ (צילום: יריב כץ)

שטייניץ פורש מהפוליטיקה: "מגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי"

חבר הכנסת, שכיהן בין היתר כשר האוצר ושר האנרגיה, הודיע לנתניהו על עזיבתו. הוא הוסיף: "מעמיד את עצמי לרשות הליכוד בבחירות, בתקווה שהתוצאות ישימו סוף לכאוס הפוליטי". נתניהו: "היה שותף למדיניות שהובילה את ישראל לעשור הטוב בתולדותיה"

חבר הכנסת יובל שטייניץ מהליכוד הודיע הבוקר (יום שלישי) לראש האופוזיציה בנימין נתניהו על פרישתו מהחיים הפוליטיים. שטייניץ, שכיהן בין היתר כשר האנרגיה, שר האוצר, שר המודיעין ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, מסר שקיבל את ההחלטה מכיוון שהרגיש ש"מגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי".
השר לשעבר הוסיף: "אני גאה בהישגים שהשגתי במסגרת תפקידיי השונים, בכלכלה, במדינאות ובביטחון. חלקם בעלי משמעות היסטורית, כגון: חשיפת תוכנית הגרעין הסורית; המצאת התקציב הדו שנתי הראשון מסוגו בעולם; הכנסתה של ישראל ל-OECD ; חילוצה של הכלכלה מהמשבר הגלובלי 2009-2012; ומתווה הגז והפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה".
"אני מודה לחברי הליכוד, ולכל עם ישראל, על הזכות הנדירה שנפלה בחלקי לשרת את המולדת ולהשפיע בנושאים הנוגעים לקיומה ולשגשוגה של המדינה. אני מעמיד את עצמי לרשות חבריי בליכוד במערכת הבחירות, בתקווה שהתוצאות תשמנה סוף לכאוס הפוליטי, ותאפשרנה את הקמתה של ממשלה לאומית ואיכותית בהובלת נתניהו והליכוד".
שטייניץ, דוקטור לפילוסופיה שנשוי לשופטת בית המשפט העליון גילה כנפי-שטייניץ, שקל את פרישתו לפני כל מערכת בחירות - וכעת קיבל החלטה סופית. נתניהו מסר בעקבות פרישתו כי שטייניץ "היה שותף נאמן למדיניות הכלכלית המוצלחת שבה הובלנו את ישראל בעשור הטוב בתולדותיה".
לדברי נתניהו, "המאבק המשותף שלנו להוצאת הגז מהמים, חרף כל הלחצים הפופוליסטים, הביא עשרות מיליארדים לאזרחי ישראל - בחינוך, ברווחה, בבריאות ובתשתיות. כשר אוצר יובל פעל להורדת מחירים ומיסים וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני הוא היה שותף להחלטות חשובות במיוחד לביטחון ישראל. אני בטוח שיובל ימשיך לתרום לאזרחי ישראל ולמדינה האהובה שלנו".