סגור
המחאה בקפלן הערב. "תשב אתה מאחורה"

השבת ה-33 למחאה: רבבות הפגינו בקפלן, מפגינים עם לפידים חסמו את איילון

הערב התקיימו הפגנות נגד המהפכה המשפטית בעשרות מוקדים. על רקע מקרי הדרת הנשים וניסיונות הממשלה לקדם הפרדה מגדרית, נאמו רק נשים בקפלן. לפיד בהפגנה בקריות: "הבעיה לא בכשירות של צה"ל, אלא בכשירות של נתניהו"

21:45- המחאה בקפלן התפזרה, צעדות יצאו לכיוון מרכז העיר
המחאה בצומת קפלן בתל אביב התפזרה, וכמה צעדות מחאה יצאו לכיוון מרכז העיר. (יעל צ'כנובר)
21:40 - מאות צועדים בכפר סבא, רחוב ויצמן נחסם לתנועה
מאות בני אדם צועדים ברחוב ויצמן בכפר סבא וחוסמים אותו כחלק מהמחאה נגד המהפכה המשפטית.
3 צפייה בגלריה
החסימה של רחוב ויצמן בכפר סבא
החסימה של רחוב ויצמן בכפר סבא
החסימה של רחוב ויצמן בכפר סבא
(צילום: מתוך ynet)
21:20 - מאות מפגינים בב"ש, אלפים בהוד השרון: "יש לנו קרב קשה, אבל זה לא אומר שלא ננצח"
מאות בני אדם מפגינים בצומת קניון הנגב בבאר שבע. ד"ר גל איפרגן, מנהל מחלקה בסורוקה שהגיע להפגנה, אמר כי "נמשיך ונהיה כאן כמה שצריך. עד שהדמוקרטיה תחזור למדינה. כרופאים ואחיות תמיד אנחנו עושים את העבודה. אבל אנחנו מרגישים כל הזמן מועקה ונאבקים לעשות את העבודה כמו שצריך. כולנו חיים את המועקה הזו בנוסף לעומסים הרגילים. כולנו שומעים את המחשבות על עזיבה. אני פה. אני נולדתי פה בבאר שבע ואשאר בישראל. אני מקווה שזה יהיה מקום שיהיה טוב לילדים שלי".
עידית כץ, תושבת להבים שהגיעה גם כן להפגנה, אמרה כי "נפגין כמה שצריך. לא נוותר. זו לא קלישאה. אנחנו נלחמים על החיים שלנו. על הקיום שלנו. בבוקר. בלילה. בגשם. בשמש. המציאות מראה שיש לנו קרב קשה. זה לא אומר שלא ננצח בו. אין לנו מקום אחר". (אילנה קוריאל, רענן בן צור)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בהוד השרון, הערב
ההפגנה בהוד השרון, הערב
ההפגנה בהוד השרון, הערב
(צילום: מתוך ynet)
21:00 - לפיד בהפגנה בקריות: "הבעיה לא הכשירות של צה"ל, הבעיה היא הכשירות של נתניהו"
ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בעצרת מחאה בקריות, ותקף את הממשלה הנוכחית: "היא יצאה להתקפה על הרמטכ"ל, כי היא שונאת את האמת. היא לא רוצה לשמוע אותה, אבל לא תהיה לה ברירה". לדברי לפיד, "הבעיה היא לא הכשירות של צה"ל. הבעיה היא הכשירות של נתניהו. הבעיה היא שהם הורסים אותנו מבפנים".
לפיד הוסיף: "לנתניהו אין שליטה בכלום. זו ממשלה לא מתפקדת והיא צריכה ללכת הביתה. זו התוכנית שלנו. לא להאמין בניסים שלא יקרו. לא ללכת לאחדות מזוייפת שתשבור את עמוד השדרה המוסרי שלנו. להיאבק בהם עד שהם ילכו. לא למצמץ, לא להציל אותם מעצמם, להילחם עד שהממשלה הזו תיפול.
"זה לא רחוק. הממשלה הזו תיפול ואנחנו נלך לבחירות ונחזור משם עם ממשלת אחדות אמיתית. ממשלה הגונה, לא מושחתת, לא רעילה, שתתחיל לרפא את הפצעים של עם ישראל. שינוי מגיע כשאנשים מחליטים שהם לא מוכנים לוותר. כשהם מחליטים להתייצב מול השקרים, ומול האלימות, ולהגיד: התקווה תנצח, האמת תנצח, הרוב הישראלי ינצח. הרוב הישראלי ינצח את ממשלת הקיצונים. זה רוב גדול ועצום, מיליוני אזרחים שאומרים לממשלה, אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, אנחנו לא נוותר על הציונות, אנחנו לעולם לא נוותר על העתיד של הילדים שלנו". (מורן אזולאי)
20:45- שקמה ברסלר בקפלן: "עונים שבוע אחר שבוע לשאלה 'איזו מדינת ישראל אנחנו רוצים?'"
שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, נאמה בהפגנה המרכזית בצומת קפלן בתל אביב, ואמרה כי "באוגוסט 1993, לפני 30 שנה בדיוק, תהה ראש ממשלת ישראל יצחק רבין שמא הגיע הזמן להשיב על השאלה: איזו מדינת ישראל אנחנו רוצים?".
לדברי ברסלר, "היום, 30 שנים מאוחר יותר, ו- 28 שנים אחרי שנרצח בעידודם של רבים מאלו האוחזים היום בהגה השלטון, אנחנו, העם שקם מתוך החורבות והתחיל ללכת, עונים שבוע אחר שבוע: אנחנו רוצים מדינה שנשענת על ערכי מגילת העצמאות. מדינה שבעורקיה זורמים ערכי הצדק, החירות והשוויון. מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה המיטיבה עם כלל אזרחיה, ללא הבדל דת גזע מין או מגדר. מדינה שנשים יושבות בה איפה שמתחשק להן, שרות מתי שמתחשק להן ולובשות מה שמתחשק להן. או במילה אחת שאומרת לכולנו כל כך הרבה - ד-מו-קרט-יה".
20:30- דניאלה בת ה-9 נאמה בהפגנה בהרצליה: "לא רוצה לחיות במדינה שיאמרו לי מה ללבוש"
אלפי בני אדם משתתפים בהפגנות נגד המהפכה המשפטית בנתניה ובהרצליה. בהפגנה בהרצליה נאמה דניאלה בת התשע, שאמרה כי "המילים הבאות מוקדשות לכל הבנות. אני ילדה אבל אני לא רוצה לחיות במדינה שיאמרו לי מה ללבוש, מה לעשות ואיפה לשבת. פשוט בושה. יצאתי להפגין בגלל שאני מפחדת מהעתיד שלי. בושה". (רענן בן צור)
20:10- בדרכם לקפלן: משתתפי צעדת המחאה מגבעתיים חסמו צומת בת"א
משתתפי צעדת המחאה מגבעתיים לצומת קפלן בתל אביב חסמו את צומת דרך השלום/משה דיין בת"א. צעדת מחאה נוספת צועדת לצומת קפלן מרחוב דיזינגוף. בנוסף, אלפי בני אדם מפגינים ברחבת קניון ערים.
20:00- ראש המוסד לשעבר למפגינים בחיפה: "אתם קו העצירה, אף עוכר ישראל לא יעבור אתכם"
ראש המוסד לשעבר דני יתום נאם בהפגנה בחיפה, ואמר כי "כבר שבוע 33 יוצאים מאות אלפי ישראלים טובים אל הרחובות והכיכרות כדי לעצור את ההפיכה המשטרית ולהגן על הדמוקרטיה מפני ממשלה כושלת שהכריזה עלינו מלחמה". לדברי יתום, "נידרש לעוד הרבה נחישות וסבלנות, המאבק יהיה ארוך ובסופו ננצח".
יתום פנה למפגינים, ואמר כי הוא "שואב עידוד רב מפעילותכם, אתם קו העצירה. אף עוכר ישראל לא יעבור אתכם. ביבי מוביל ולא מובל". לדבריו, "לקראת הדיונים בבג"צ צריך לחזק את השופטים שלא יירתעו. בג"צ היה תמיד מגן הדמוקרטיה וזכויות האדם". (ליאור אל-חי)
19:50 - מפגינים עם לפידים חוסמים את איילון צפון
מפגינים עם לפידים חוסמים את נתיבי איילון לכיוון צפון בין מחלף ההלכה לרוקח.
19:30 - הרמטכ"ל לשעבר בהפגנה ברחובות: "נתניהו אינו הפיתרון, הוא הבעיה"
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נאם בהפגנה ברחובות, ותקף את מפלגות האופוזיציה. "הן ממשיכות לגמגמם, ומשדרות בבליל קולות לא מתואמים", אמר חלוץ. "האחד, מתן כהנא, קורא לממשלת אחדות תחת הנאשם ומבטיח לו שנתיים של שקט, זה אותו אחד שקורא לחבריו הטייסים מפסיקי ההתנדבות 'שורפי האסמים'. השני, אלעזר שטרן, קורא קריאה דומה מטעם יש עתיד. חברי אופוזיציה, התבלבלתם, אתם מייצגים לכל היותר את מפלגותיכם אך לא את הציבור, הנאבק כבר 33 שבועות כדי לשמור על הדמוקרטיה".
חלוץ תקף גם את נשיא המדינה יצחק הרצוג, ופנה אליו ישירות: "גם לך תרומה ביצירת האשליה שיש אפשרות לפיתרון המשבר". לדברי הרמטכ"ל לשעבר, "אנחנו מצויים בליבת משבר אי-אמון שלא היה כדוגמתו, בין מרבית אזרחי ישראל להנהגה השולטת בנו. בנימין נתניהו אינו הפתרון, הוא הבעיה". (מאיר תורג'מן)
19:20 - יותר מ-1,000 מפגינים בצומת העוגן
יותר מ-1,000 בני אדם מפגינים נגד המהפכה המשפטית על כביש 4 בצומת העוגן שבאזור עמק חפר. בתוך כך, עשרות מפגינים על גשר נעורים שמעל כביש החוף. (רענן בן צור)
19:00 - אלפים בהפגנות בחיפה ובצומת כרכור
אלפי בני אדם צועדים בצעדת מחאה מהאודיטוריום במרכז הכרמל שבחיפה אל צומת חורב, שם תתקיים הפגנה נגד המהפכה המשפטית. את הצעדה הערב מובילים יוצאי חטיבת הצנחנים, בהם האלוף (במיל') גדי שמני. בתוך כך, אלפים משתתפים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור בכביש 65. (ליאור אל-חי, רענן בן צור)
18:50 - נטע ברזילי על ההחלטה להופיע בהפגנה בקפלן: "חייבת ללכת עם האמת שלי"
הזמרת זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, שתופיע בהפגנה בצומת קפלן בתל אבי ותשיר את ההמנון, התייחסה להצטרפותה למחאה. "תודה לכם על כל הודעות התמיכה שאני מקבלת מכם מאז הבוקר. זו החלטה לא פשוטה אבל אני חייבת ללכת עם האמת שלי", כתבה ברזילי בסטורי בחשבון האינסטגרם שלה. הזמרת הוסיפה כי "בעקבות הרצח הנורא היום בחווארה אשיר רק את התקווה היום בקפלן. יהי זכרם ברוך". (יעל ביר כץ)
18:40 - מיצג גלגלי הצלה בצעדת המחאה ברחובות: "מצילים את המדינה"
כ-2,000 בני אדם משתתפים בצעדה מחאה בעיר רחובות, תחת הכותרת: "ישראל בסכנה, מצילים את המדינה". הצעדה תגיע לצומת פארק המדע, שנחסם לתנועה על ידי המשטרה, שם תתקיים הפגנה נגד המהפכה המשפטית בהשתתפות הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, רס"ן במיל' אורה פלד נקש ויובל בר און ממחאת ההייטק. (מאיר תורג'מן)
3 צפייה בגלריה
צעדת המחאה ברחובות
צעדת המחאה ברחובות
צעדת המחאה ברחובות
(צילום: רובי יהב)
17:00 - נטע ברזילי תשיר את ההמנון, רק נשים ינאמו בקפלן
יותר משבעה חודשים חלפו מאז ההפגנה הגדולה הראשונה נגד המהפכה המשפטית שקידמה ממשלת נתניהו, ועשרות אלפים עדיין יוצאים מדי שבת למחות נגדה. גם הערב, זו השבת ה-33, יתקיימו ההפגנות השבועיות במוקד המרכזי - ברחוב קפלן בתל אביב - ובעשרות מוקדים שונים.
"כוח קפלן" עדכן כי ההפגנה בקפלן תיפתח בדקת דומייה לזכר שני הנרצחים בפיגוע בחווארה. מוקדם יותר נמסר כי זוכת האירוויזיון נטע ברזילי תופיע בהפגנה ותשיר את ההמנון בסביבות השעה 20:30. בנוסף, נמסר כי על רקע מקרי הפגיעה והדרת הנשים בשבוע האחרון והניסיונות של הממשלה לקדם הפרדה מגדרית "ולפגוע בשוויון לנשים", ינאמו הערב בהפגנה, זו הפעם הראשונה, רק נשים. (אדם קוטב)