סגור
ח"כ משה ארבל
ח"כ משה ארבל, שצפוי להתמנות לשר הפנים והבריאות (יואב דודקביץ')

פרשנות
משבר הדרכונים דורש שר שיעבוד

מחר צפוי להיכנס משה ארבל לתפקיד הכפול של שר הפנים ושר הבריאות. אם רק ירצה, הוא יוכל לקנות את עולמו הפוליטי ברגע אחד אם יניח על שולחן הממשלה פתרון כולל ומיידי לבעיה המתמשכת הזו, "סופרטנקר דרכונים”

מחר (ד') צפוי להיכנס משה ארבל לתפקיד הכפול של שר הפנים ושר הבריאות של מדינת ישראל, וזאת לאחר שהשר הכפול הקודם אריה דרעי נאלץ להתפטר מתפקידו עקב פסיקת בג"ץ. בקואליציה ובמפלגת ש"ס לא מסתירים כי בכוונתם לחוקק את חוק דרעי 2 כדי שהאחרון יוכל לשוב לשולחן הממשלה ולחזור לתפקידיו, אבל עד אז ארבל הוא השר, ובמדינת ישראל אין קבוע כמו הזמני.
יצא שארבל נכנס לתפקיד בזמן שרשות האוכלוסין וההגירה שבאחריות משרד הפנים "מככבת" בכותרות בגלל מחדל הדרכונים: כבר שנה וחצי אין תורים לחידוש דרכון בישראל, וחופש התנועה של כולנו נפגע.
ברשות האוכלוסין וההגירה טוענים כי הם עוד מלקקים את פצעי משבר הקורונה, שהובילה לכך שנוצר תור חריג של 2.5 מיליון אזרחים שמחכים לחידוש דרכון. הם מאשימים גם את חוסר היציבות הפוליטית ואת הקושי בגיוס כוח אדם במהירות ואת הסרבול שבהובלת מהלכים מורכבים בממשלה. כולם אשמים חוץ מהם.
אזרחי ישראל לא צריכים ממשלה שמשמיעה תירוצים אלא ממשלה שמספקת פתרונות. ח"כ ארבל נחשב לפרלמנטר מוכשר שלא מפחד לעסוק בנושאים "אפורים" כמו זכויות אסירים. אם רק ירצה, הוא יוכל לקנות את עולמו הפוליטי ברגע אחד אם יניח על שולחן הממשלה פתרון כולל ומיידי לבעיה המתמשכת הזו, "סופרטנקר דרכונים”.
המסר של מהלך כזה יהיה רדיקלי ועלול אפילו ליצור תגובת שרשרת שתוביל למשהו שכבר שכחנו שיכול להיות קיים: ממשלה שדואגת לאזרח ולבעיותיו הקטנות והחשובות. בתרחיש קיצוני, הדבר הזה עלול להדביק שרים אחרים בערכים נשכחים כמו ענייניות או יכולת ביצוע. ארבל יכול להיות החלוץ שיוביל את השינוי הזה, אבל באותה מידה הוא יכול להתמסר לרוח הנוכחית שנושבת במסדרונות הממשלה ולעסוק בטפל ובהטרלות בלתי פוסקות נגד הציבור. הבחירה היא רק שלו.