סגור
אובר Uber מונית טקסי כלכלה שיתופית
אובר Uber מונית טקסי כלכלה שיתופית (צילום: רויטרס)

בעקבות חזרת התיירות והיחלשות גט וינדקס: אובר חוזרת לישראל כמפעילת מוניות

בחברה "בונים" על תיירים כשוק מרכזי, וזאת מפני שאלו מגיעים לישראל כבר עם אפליקציית אובר. בשלב זה החברה מתכוונת לפעול רק בשוק המוניות המסורתי, אך באובר ישראל מעוניינים בשינוי רגולציה והסדרה של שירותים נוספים שיפעלו בארץ, ביניהם מוניות שיתופיות

אובר (Uber) חוזרת לסיבוב שני בישראל וממנה מנכ"לית חדשה. החברה, שידועה בעיקר בשירות ההסעות "השיתופי" שהיא מספקת במדינות רבות בעולם, צפויה לפעול בישראל כחברה המספקת שירותי מוניות ולנסות להתחרות בגט טקסי ויאנגו של יאנדקס. החברה השיקה את פעילותה המקורית בישראל בשנת 2014 וצמצמה כמעט לאפס את פעילותה בישראל עם פרוץ משבר הקורונה.
המנכ"לית החדשה של אובר ישראל היא גוני נוי. נוי הצטרפה ל-Uber ב-2015 וב-7 השנים האחרונות ניהלה צוותי תפעול וניהול מוצר בחטיבת התחבורה ובחטיבת הלוגיסטיקה של אובר. בתפקידה האחרון הובילה את פעילות התחבורה של החברה בדרום אירופה והיתה אמונה על הרחבת שירותי החברה בתחום המוניות, התחבורה הציבורית והמיקרו-מוביליטי.
בחברה "בונים" על תיירים כשוק מרכזי, וזאת מפני שאלו מגיעים לישראל כבר עם אפליקציית אובר. כמו כן, החברה מתכוונת לנצל את חולשתה היחסית של גט שהעלתה מחירים ומתמודדת עם נטישה של מאות נהגי מוניות שמסרבים לעבוד עם האפליקציה, ואת העובדה שהמתחרה השנייה יאנגו סובלת מבעיות מבית כי מדובר בחברה רוסית. הסיבה המרכזית לכך שנהגים רבים עזבו את גט היא הודעת החברה על העלאת דמי הסדרנות שהיא גובה מהם לעד 1,700 שקל בחודש. מדובר בהתייקרות של 200 שקל, ובעלייה של יותר מ-450% מאז החלה האפליקציה לפעול בארץ.
אובר ישראל הודיעה כי החברה תציע "עמלות תחרותיות" לנהגים והדגישו שהשירות שיקבלו הנוסעים הוא בראש סדר העדיפויות של החברה. בחברה אומרים כי הם אינם גובים מנהגי המוניות תשלום חודשי קבוע עבור השימוש באפליקציה ובמקום זאת מציעים לנהגים מסלולי עמלה של 3%-8% לנסיעה. בחברה פועלים כעת לגייס נהגים שיצטרפו לשורותיה.
גט ויאנדקס אמנם סובלות מירידת ערך משמעותית וממשבר מתמשך, אך אובר ישראל מעולם לא תפסה נתח שוק מרכזי בענף וזו תהיה הפתעה אם כניסתה תשנה את השוק באופן משמעותי. כמו כן, גם חברת אובר העולמית סבלה בשנים האחרונות ממהלומות רבות, נהגיה היו מעורבים בשערוריות רבות ומניית החברה צנחה בכ-66% מאז פרוץ משבר הקורונה.
בשלב זה החברה מתכוונת לפעול אך ורק בשוק המוניות המסורתי, אך באובר ישראל לא מסתירים את העובדה כי הם מעוניינים בשינוי רגולציה והסדרה של שירותים נוספים שיפעלו בישראל וביניהם מוניות שיתופיות. במובן הזה, ייתכן והמצב הפוליטי החדש שישראל נקלעה אליו, כמו גם חילוף אפשרי בכסא שרת התחבורה (שהיא ויועציה אינם מתלהבים מאובר) יוכלו לשרת את החברה.