סגור

שי קדם ימונה לראש מינהל תשתיות במשרד התחבורה

קדם עובד במשרד התחבורה 7 שנים ובשנים האחרונות כיהן כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי. הוא יחליף בתפקיד את שילה אדלר. מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה: "המינוי הוא נדבך נוסף בחיזוק השדרה הניהולית וההתמקצעות של המשרד"

שי קדם, שכיהן בשלושת השנים האחרונות כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי במשרד התחבורה, נבחר לתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד.
מנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי, או בפשטות "ראש מינהל תשתיות", נחשב לתפקיד הבכיר ביותר במשרד התחבורה אחרי המנכ"לית. קדם מחליף בתפקידו את המנהל הקודם שילה אדלר, שמונה בתקופת מירי רגב, ועזב למשרד השיכון. המינוי אינו טעון את אישור הממשלה מפני שמדובר במכרז של נציבות שירות המדינה.
מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה עוסק בהיבטי התכנון והביצוע של כלל תשתיות התחבורה היבשתית במדינת ישראל, לרבות כבישים בין-עירוניים, תשתיות תחבורה ציבורית, מסילות רכבת, שבילי אופניים ועוד. כמו כן, המינהל אחראי על כלל חברות התשתית, המהוות את זרועות הביצוע של המשרד, בפרויקטים בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים. בתפקידו החדש, קדם ישמש גם כמפקח הארצי על התעבורה.
קדם (39), מתכנן ערים במקצועו, הצטרף למשרד התחבורה לפני שבע שנים, ובשלוש השנים האחרונות מכהן כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי, ומוביל את התכנון האסטרטגי של רשת התחבורה בישראל, בדגש על קידום תחבורה ציבורית, תשתיות רכיבה והליכתיות. לקדם תואר ראשון בגיאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית (בהצטיינות יתרה), ותואר שני בתכנון ערים ואזורים מהטכניון.

1 צפייה בגלריה
שי קדם ראש מינהל תשתיות משרד התחבורה
שי קדם ראש מינהל תשתיות משרד התחבורה
שי קדם, ראש מינהל תשתיות הנכנס במשרד התחבורה
(רון רקח)

מיכל פרנק, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "המינוי הוא נדבך נוסף בחיזוק השדרה הניהולית וההתמקצעות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. תפקיד ראש מנהל תכנון ופיתוח תשתיות הוא מהחשובים בשירות המדינה, שחולש על מדיניות התכנון והביצוע של פרויקטיי התחבורה במדינת ישראל. אני סמוכה ובטוחה שהמינוי המקצועי, מתוך שורות המשרד, יאפשר כניסה מהירה לתפקיד מול האתגרים הרבים הנכונים למשרד. אני מאחלת לשי הצלחה רבה".
ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות הנכנס, שי קדם: "אני נרגש לקבל ליידי את אחד התפקידים הכי חשובים בממשלה בעיני. אני מקווה שאצליח להמשיך ולקדם את השינוי המשמעותי הנדרש במערכת התחבורתית של ישראל, כך שאזרחי ואזרחיות המדינה יוכלו ליהנות מנגישות מיטבית, מהירה ובטוחה למחוז חפצם".