סגור

נציגת משרד הבריאות בוועדת הכלכלה: "כרגע אין כוונה לסגור את נתב"ג או לצמצם טיסות"

הוועדה אשירה תקנות חדשות לגבי נתב"ג והטיסות. בין היתר, נקבע כי הכניסה לטרמינל תתאפשר רק לעובדים או לנוסעים 4 שעות לפני הטיסה, או למלוויו של קטין או של אדם עם צרכים מיוחדים אחרים. מי שיפר את התקנה צפוי לקנס מנהלי של 500 שקל

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של ח"כ מיכאל ביטון, דנה היום (ג') בתקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות. הדיון נערך לבקשת הממשלה, וחברי הוועדה אישרו תקנות חדשות על נתב"ג ותחום הטיסות. בין היתר, נקבע כי הכניסה לטרמינל הנוסעים תתאפשר רק לעובדים או לנוסעים 4 שעות לפני הטיסה, או למלוויו של קטין או של אדם עם צרכים מיוחדים אחרים. מי שיפר את התקנה צפוי לקנס מנהלי של 500 שקל.
בנוסף, הוחלט להקל על הנחיות הניקוי והחיטוי של כלי הטיס ולהתאימן להנחיות האירופיות הקובעות כי יש לנקות את המטוס אחת לשבוע, בניגוד למצב היום בישראל שבו מנקים את המטוס פעם ביום. תקנה זו תשתנה לפי ניהול סיכונים או שינוי במצב הטיסות לישראל. כמו כן, ההגבלות הכלליות על הפעלת שדות תעופה, שבתוקף בשינויים עוד מאוגוסט 2020, הוארכו ב-28 ימים נוספים עד 23 באוגוסט 2021.
1 צפייה בגלריה
נוסעים ב נמל התעופה בן גוריון נתב"ג יוצא מהסגר
נוסעים ב נמל התעופה בן גוריון נתב"ג יוצא מהסגר
נתב"ג
(צילום: טל אזולאי)
יו"ר הוועדה מיכאל ביקש לדעת האם על רקע העלייה בתחלואה, יש כוונה להגביל את התנועה בנתב"ג, או את תנועת הטיסות. "מצד אחד ממליצים לאנשים לא לטוס, אך מצד שני עם ישראל אוהב לטוס ומגיע לו אחרי שנה וחצי של קורונה", אמר ביטון. אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה כי ההגבלות עליהן הוכרז עד כה נועדו לצמצם תחלואה מיובאת וכניסת וריאנטים חדשים. לדבריה, אחת לשבוע מתקיימת הערכת מצב, שלאחריה מתעדכנת רשימת המדינות עליהן חלה הגבלת יציאה או אזהרת מסע חמורה. עוד היא אמרה, כי כרגע אין כוונה לסגור את השדה או לצמצם טיסות.
אתמול אובחנו 2,112 חולי קורונה בישראל, ונוספו 14 חולים קשים חדשים. נכון לאתמול מאושפזים 138 חולים קשים בבתי החולים.