סגור
דניאל וולדמן ובן זוגה נועם
דניאל וולדמן ובן זוגה נעם. "בפגישה האחרונה שלנו היא סיפרה לי שהם החליטו להתחתן" (צילום: מתוך האלבום המשפחתי)

מייסד מלאנוקס איל וולדמן על האובדן של בתו דניאל ובן זוגה: "במקום לחתן אותם, נקבור אותם יחד"

וולדמן, שיזם פתיחת מפעלים של מלאנוקס בשכם וברמאללה, דיבר בראיון ב-CNN על האובדן של בתו דניאל ובן זוגה נעם ועל השעות הקשות בשבת: "כל מי שפגש והכיר אותה אהב אותה. היו לנו תקוות, שהם נחטפו לעזה ונראה אותם שוב. התקוות האלה נכזבו לצערי"

מייסד מלאנוקס איל וולדמן, איבד את בתו דניאל שנרצחה בידי מחבלי החמאס כשבילתה במסיבה סמוך לרעים.
וולדמן העניק ראיון ל-CNN מביתו בתל אביב, שעה קלה לאחר שנודע לו על מותה, אתמול בצהריים. בראיון הוא מתאר כיצד גילה את המקום בו נרצחו, את התקוות שלו שהיא ובן זוגה נחטפו ולא נהרגו, ואיך בפגישה האחרונה שלהם סיפרה לו שהחליטו להתחתן. "במקום לחתן אותם אנחנו נקבור אותם יחד", אמר בדמעות.
"דניאל היא בתי הצעירה, נולדה בפאלו אלטו בקליפורניה. כל מי שפגש והכיר אותה אהב אותה. היא לא עשתה רע לאיש. נעם, בן הזוג שלה, הוא בחור מדהים, הם יחד שש שנים. הם הלכו למסיבה לחגוג אהבה ושלום יחד עם הרבה חברים. בשבת בבוקר באו האנשים הלא אנושיים להחריד האלה, והרגו 1,200 אזרחי ישראל שלא עשו דבר רע", אמר וולדמן.
"בפגישה האחרונה שלנו היא סיפרה שהיא ובן זוגה נעם החליטו להתחתן. למרבה הצער אנחנו לא נחתן אותם אלא נקבור אותם יחד. יש אפילו דירה שנכנסו אליה לפני כמה שבועות ותכננו לגור בה הרבה שנים", הוסיף.
וולדמן סיפר איך גילה את מיקומה של הבת: "גיא ושרון, בני ובתי, איכנו את המיקום שלהם, לפי הטלפונים והשעון החכם, של המיקום שנרצחו. נסעתי לשם כמה פעמים. מצאתי את המכונית, הבן והבת שלי מצאו. ראיתי בדיוק איך היא נרצחה מיריות לפחות משלושה כיוונים". וולדמן לא סיפר אבל האלוף במיל' ישראל זיו נסע אתו לעוטף עזה.
כשנשאל על רגעי האי ידיעה והתקוות שהיא בחיים ענה: "היו לנו תקוות, שהם נחטפו לעזה ונראה אותם שוב. התקוות האלה נכזבו לצערי. ישראל תגן על עצמה. חייבים להראות לעזה שדברים כאלה לא יקרו יותר".
וולדמן הקים את מלאנוקס, חברת הייטק ישראלית מפוארת שנמכרה ב-2019 בעיסקת ענק לאנבידיה האמריקאית תמורת 6.9 מיליארד דולר. הוא העסיק מאות פלשתינאים מרוואבי, עזה ורמאללה והאמין בדו קיום. לדבריו: "האירוע נותן לנו נקודות למחשבה. אני הייתי הראשון שהעסיק פלשתינאים לצד ישראלים, קיווינו לשלום. גם היום ידינו מושטת לשלום. אנחנו רוצים ללמוד יחד לחיות.
"אבל מה שהם עשו בשבת, כשבאו להרוג, ראיתי גיבורים שנלחמו שעות מול עשרה מחבלים כשהם לבדם. ישראל צריכה להגן על עצמה ולגבות את המחיר מכל מי שאחראי להרג הזה. אח"כ נפתור כמה דברים בתוך ישראל".