סגור
Dun's 100

דברים שהייטקיסטים יכולים לעשות כדי שבינה מלאכותית לא תחליף אותם

הגיע הזמן להתחיל לחשוב איך שומרים על העבודה בעולם שבו בינה מלאכותית תתכנת לא רע

מאז המהפכה התעשייתית, מכונות מחליפות אנשים בכל מיני מקצועות. עד לפני כמה חודשים, רוב מי שעובד בהייטק הרגיש די חסין לסיפור, והנה מגיעה טכנולוגיה שיכולה לכתוב קוד, גם אם זה לא קוד להיט. במצב כזה ובקצב שבו הטכנולוגיה הזאת מתקדמת, תרחיש שבו היא מחליפה מתכנתים הוא כבר לא בלתי סביר. לכן כדאי להתחיל לשקול אלו כיווני התפתחות מקצועית יקנו יותר עמידות כנגד בינה מלאכותית.
יש כמה עקרונות שהנחו אותי בפיתוח האישי של עצמי לאורך השנים, ולדעתי ההתפתחות של בינה מלאכותית הופכת אותם למשמעותיים יותר:
-אימוץ והתמקצעות בבינה מלאכותית - אם אתם לא יכולים להביס אותה... ברצינות, אנחנו כנראה בדור האחרון שבו אנחנו עדיין יותר מוצלחים מבינה מלאכותית, אז כדאי לאמץ את הכלי המדהים הזה וללמוד לשלוט בו, לפני שזה לומד לשלוט בנו.
1 צפייה בגלריה
ירון קסנר
ירון קסנר
ירון קסנר
(צילום: מיכה לובטון)

-גיוון – מהנדס תוכנה עושה הרבה יותר מלכתוב קוד. ככל שנלמד ונתפתח ביותר תחומים מעבר לכתיבת הקוד עצמו, כמו הבנת הבעיה, תכנון, ארכיטקטורה, בדיקות, מחקר, אלגוריתמיקה, ועוד, כך גדל הסיכוי שנתפוס תחום שבינה מלאכותית עדיין לא התמחתה בו.
-פתרון בעיות קשות – יש שני סוגי בעיות – קלות וקשות. כשבונים מוצר, אנחנו מבלים הרבה מהזמן שלנו בפתרון בעיות קלות – כאלו שפתרו כבר עשר כמוהן במקומות אחרים. אבל מדי פעם נתקלים בבעיה קשה באמת. בינה מלאכותית תעזור לנו לפתור בעיות קלות ונוכל להשקיע יותר מהזמן שלנו בפתרון בעיות קשות, כאלו שהבינה המלאכותית עדיין מתקשה בהן.
אני חושב שמי שישקיע בדברים כאלו, ירוויח עוד כמה שנים שבהן הוא יהיה צעד אחד לפני הבינה המלאכותית. לפחות עד שהיא תקרא את הכתבה הזאת 
ירון קסנר, סמנכ״ל טכנולוגיה וממייסדי Silverfort
d&b – לדעת להחליט