סגור
כרטיס טיסה שם דרכון 1
כרטיס טיסה עם דרכון (צילום: שאטרסטוק)

מסתמן: זמן ההמתנה להנפקת דרכון יתקצר למספר שבועות

בשל שינויים בתקציב המדינה ייקלטו בחודשיים הקרובים 125 עובדים חדשים לרשות האוכלוסין. המשמעות היא שבעוד 3-4 חודשים, יוכל הציבור לקבוע תור לחידוש או הוצאת דרכון בטווח של שלושה שבועות ולקבלו תוך שבועיים עד שלושה נוספים

125 עובדים חדשים צפויים להיקלט לרשות האוכלוסין במהלך החודשיים הקרובים, ומשמעות הדבר היא שבעוד 3-4 חודשים, יוכל הציבור לקבוע תור לחידוש או הוצאת דרכון בטווח של שלושה שבועות ולקבלו תוך שבועיים עד שלושה נוספים. כך העריך היום (ב') סגן סמנכ"ל רשות האוכלוסין נאיף הנו כשהשיב לשאלתה של חברת הועדה ח"כ נירה שפק (יש עתיד) במהלך דיון שקיימה ועדת הכספים.
הועדה אישרה היום שינויים בתקציב המדינה לשנת 2022 שביניהם העברת 125 תקני כוח אדם לתגבור לשכות האוכלוסין, תוספת שנועדה להקל על העומס הרב השורר בלשכות האוכלוסין להנפקת דרכונים ותעודות זהות ברחבי הארץ. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר אמר כי הוא "מקווה שהתקנים יסייעו לבצע את הפעולות טוב ומהר יותר".
כמו כן, אישרה הועדה תקצוב של כ-13 מיליון שקלים לבית הנשיא שמיועד עבור תגבור הוצאות שוטפות, שלא היו ידועות בעת קביעת התקציב, ו-56 מיליון שקלים למשרד התיירות מתוכם כ-50 מיליון שקל מיועדים ליישום החלטת ממשלה מדצמבר 2021, שעניינה סיוע לענף התיירות לאור התפשטות זן האומיקרון.