סגור
השרה מאי גולן ויו"ר הרשות למעמד האישה, איילת רזין
השרה מאי גולן (מימין) ויו"ר הרשות למעמד האישה, איילת רזין (צילום: דנה קופל)

המהלך הראשון של השרה מאי גולן: הדחת יו"ר הרשות למעמד האישה

השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן החליטה להדיח את יו"ר הרשות איילת רזין, למרות שהיא נבחרה בוועדת איתור ושהתפקיד אינו משרת אמון או מינוי פוליטי. שדולת הנשים ונעמת מתנגדים להדחה

השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן החליטה להדיח את יו"ר הרשות למעמד האישה, איילת רזין, שמונתה לפני שנה וחצי לתקופה של 4 שנים. רזין נבחרה על ידי ועדת איתור והתפקיד אינו משרת אמון או מינוי פוליטי. זהו המהלך הראשון של גולן לאחר מינוייה לתפקיד. המשרד לקידום מעמד האישה הוקם מחדש על מנת לספק לגולן ג'וב בממשלה. לפני כן, היא כיהנה במשך מספר חודשים כשרה בלי תיק.
שדולת הנשים בישראל ונעמת יצאו בקריאה לראש הממשלה לבטל את פיטוריה של מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, איילת רזין.
"פיטוריה המידיים של עו"ד רזין, ללא כל צידוק מקצועי או ענייני, מהווים עדות נוספת ליחסה של הממשלה לנשים ולזכותן לשוויון, ומעלים חשש משמעותי לפגיעה מיידית בזכויותיהן ומעמדן".
במכתב מטעמן שנשלח לראש הממשלה, הן דורשות להשאיר את איילת רזין, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, בתפקידה ולהעניק לה כלים וגיבוי מקצועי לקידום נשים בישראל.
במכתב הן כתבו: "עו"ד רזין הינה אשת מקצוע מן השורה הראשונה, בעלת ניסיון עשיר בתחום המאבק המגדרי והמאבק באלימות נגד נשים, אשר נבחרה לתפקידה לפני כשנה וחצי לאחר ועדת איתור והתמודדות למול מועמדות נוספות ואשר ביצעה את תפקידה על הצד הטוב והמקצועי ביותר"
"פיטוריה של עו"ד רזין אינם עומדים בחלל ריק ומתרחשים אחרי שורה של צעדים והתבטאויות המעלות חשש כבד ליחסה של הממשלה למעמדן וזכויותיהן של נשים בישראל״.
מירב כהן, השרה לשוויון חברתי לשעבר, שמינתה את רזין לתפקיד כתבה בתגובה לפיטוריה: "את עו"ד איילת רזין מיניתי לתפקיד מנהלת הרשות למעמד האישה לפני שנה וחצי לקדנציה בת 4 שנים כפי שנקבע בחוק. לפני כן איילת שימשה כיועצת משפטית של מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, ולמעשה לא הייתה לי עמה כל היכרות אישית לפני כן. היא הייתה מינוי מקצועי נטו. כמו כל המינויים שעשיתי. תמיד חשבתי מי ישרת הכי טוב את עם ישראל ולא מי יעזור לי להתקדם פוליטית.
"אגב, לפניה כיהנה בתפקיד הזה אוה מדז'יבוז' שמונתה ע"י השרה הקודמת גילה גמליאל וגם איתה עבדתי, כיבדתי מאד ואף הארכתי לה את הקדנציה. חבל שזה כבר הפך לסטנדרט לערוף את הראשים של כל אנשי המקצוע שנמצאים בממשלה ברגע שמתחלפת ממשלה. לא הכל צריך להיות פוליטי".