סגור
עו"ד אופיר אלקלעי –מנכ"ל ורמ"ט יור ההסתדרות
עו"ד אופיר אלקלעי (יח"צ)

אופיר אלקלעי מקדם את יו״ר משען לכהונת יו״ר בנק יהב

יו״ר הסתדרות עובדי המדינה לא יכול לכהן בעצמו כיו״ר הבנק, בגלל כפל התפקידים, ולכן פועל למינוי של שבי (שבתאי) מיכאלי שנחשב מקורב אליו, לתפקיד

יו״ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי, מקדם את מועמדותו של עו״ד שבי (שבתאי) מיכאלי, המשמש כיום כיו״ר ״משען״ - רשת בתי האבות של ההסתדרות, לכהונת יו״ר בנק יהב.
אלקלעי, שהחליף בסוף ספטמבר 2022 את אריאל יעקבי בתפקיד יו״ר הסתדרות עובדי המדינה, התמנה לאחרונה ליו״ר ׳החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה, חברה משותפת של המדינה וההסתדרות, שמחזיקה ב-50% מבנק יהב.
במקביל מונה אלקלעי לפני מספר שבועות גם לדירקטור בבנק יהב. אלקלעי לא יכול לכהן בעצמו כיו״ר הבנק, בגלל כפל התפקידים, ולכן פועל למינוי של מיכאלי שנחשב מקורב אליו, לתפקיד. השלב הראשון בתוכנית של אלקלעי צפוי להתבצע בימים הקרובים, כאשר עו״ד מיכאלי יתמנה לדירקטור ביהב, במקומה של נורית דבוש, שישבה בדירקטוריון במשך מספר שנים, כנציגה של החברה למפעלי כלכלה ותרבות.
בשלב השני, שצפוי לצאת לפועל בשבועות הקרובים, יוביל אלקלעי בדירקטוריון מהלך לבחירתו של הדירקטור שבי מיכאלי, לתפקיד יו״ר בנק יהב.
מי שמשמש מזה כ-6 שנים בתפקיד היו״ר בבנק יהב הוא ישראל אנגל, עד לפני כשנתיים סמנכל וחבר הנהלה בבנק מזרחי טפחות. הבנק מחזיק מאז 2008 ב-50% מבנק יהב. מנכל הבנק בשנה האחרונה הוא אבשלום בוסקילה, שהגיע גם הוא ממזרחי טפחות.
מאז רכש מזרחי 50% ממניות יהב ההבנות היו שמזרחי ממנה את המנכ"ל והחברה לכלכלה את היו"ר. לאורך שנים כיהן כמנכ"ל יהב שאול גלברד - חבר הנהלה במזרחי טפחות, והיור היה דוד בן דוד (בנדה) מהחברה לכלכלה. בשנים האחרונות ניסו שרים שונים ביניהם עמיר פרץ לקדם מינוי של יעקבי ששימש דירקטור ביהב ליו"ר, אבל המהלכים לא צלחו. בתפקיד מכהן כאמור ישראל אנגל ממזרחי טפחות. אלקלעי אמר כי מיכאלי איננו מקורב אליו.