סגור
אסדת קידוח אנרג'יאן מאגר גז כריש 2
האסדה במאגר כריש (צילום: אוראל כהן)

בג"ץ דחה פה אחד את העתירות נגד הסכם הגבול הימי עם לבנון

העתירות שהגישו ארגוני הימין "לביא" ופורום קהלת לצד ח"כ בן גביר, בדרישה להביא את ההסכם לאישור הכנסת ולמשאל עם, נדחו פה אחד

בג"צ דחה הבוקר (ראשון) את כל העתירות שהוגשו כנגד ההסכם עם לבנון. ההחלטה שניתנה על ידי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופט נועם סולברג התקבלה פה אחד. כנגד ההסכם הוגשו ארבע עתירות על ידי: פורום קהלת, ארגון "לביא, זכויות אזרח, מינהל תקין ועידוד התיישבות", אורי עבודי ועתירה נוספת הוגשה על ידי איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית.
חלק מהעתירות, כגון זו של פורום קהלת, טענו שההסכם כולל ויתור על שטח טריטוריאלי ריבוני באישור של ישראל, ולכן, על פי חוק יסוד: משאל עם, יש לאשר את ההסכם באמצעות משאל עם או ברוב של 80 חברי כנסת. בעתירה של ארגון לביא נטען כי אישור ההסכם מחייב את אישור הכנסת, בעיקר בתקופת בחירות וממשלת מעבר.
בתחילת חודש אוגוסט נדחתה עתירה נוספת של פורום קהלת כנגד ההסכם. בית המשפט העליון דחה את העתירה הקודמת מכיוון שפורום קהלת הגישו את העתירה זמן קצר לאחר פנייתם הראשונה לגופי הממשל הרלוונטיים ובכך לא אפשרו לגופים הממשלתיים מספיק זמן לענות על פנייתם.