סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר המשפטים יריב לוין
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר המשפטים יריב לוין (צילום: EPA/ABIR SULTAN / POOL)

האו"ם: קוראים לישראל לעצור את ההפיכה המשטרית

בהודעה חריגה של נציב זכויות האדם, הוא קרא להשעות את התוכנית שמקדמים נתניהו ולוין. "סכנה ברורה להגנה על החוק. אם השינויים יאושרו הם יחלישו את ההגנה על זכויות האדם ובמיוחד על הקהילות הפגיעות ביותר - ערבים-ישראלים, מבקשי מקלט ואנשי קהילת הלהט"ב", אמר

שגריר ארצות הברית בישראל אמר בשבוע שעבר כי "ייעץ" לראש הממשלה בנימין נתניהו "לשים ברקס" במהפכה המשפטית - וכעת גם באו"ם מביעים חשש מהתקדמות החקיקה, לאחר האישור בקריאה ראשונה, ובהודעה חריגה קוראים לעצור אותה.
הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, קרא לישראל להשעות את התוכנית שאותה מקדמים ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין, תוך שהוא מביע חשש מהשלכותיה על זכויות האדם ועצמאות מערכת המשפט.
"בהינתן עוצמת החשש בציבור ובמערכת הפוליטית, אני קורא לממשלת ישראל לעצור את השינויים במערכת החקיקה, ולפתוח אותם לדיון רחב יותר", אמר טורק לאחר האישור בקריאה ראשונה של שני סעיפים מרכזיים במהפכה המשפטית.
בהודעת נציב זכויות האדם של האו"ם נאמר כי השינויים "מציבים סכנות ברורות ליעילות של מערכת המשפט להגן על החוק, על זכויות האדם ועל העצמאות המשפטית". לדברי טורק, "השינוי המוצע בהרכב הוועדה לבחירת שופטים יעמיק עוד יותר את ההשפעה של הממשלה על תהליך בחירתם".
"אני מודאג שאם השינויים הללו יאושרו, הם יחלישו את ההגנה על זכויות האדם בכלל, ובמיוחד על הקהילות הפגיעות ביותר - ערבים-ישראלים, מבקשי מקלט ואנשי קהילת הלהט"ב", הוסיף הנציב.