סגור
מ"מ ראש רשות שוק ההון עמית גל חדש
מ"מ ראש רשות שוק ההון עמית גל (צילום: מארק קניימן, לע"מ)

אחרי שנה וחצי ללא ממונה קבוע על רשות שוק ההון: אלה המועמדים המובילים לתפקיד

רשות שוק ההון מתנהלת בידי ממלא המקום עמית גל, עליו מועברת ביקורת רבה. כעת ועדת האיתור באוצר קיבלה רשימה של 14 מועמדים לתפקיד, בהם: גל, הראל שרעבי - סגן בכיר לממונה על הרשות בעברו, עו"ד ברוך לוברט - היועץ המשפטי של הרשות, ויואב בן אור - מנכ"ל עמיתים לשעבר

רשות שוק ההון מתנהלת למעלה משנה וחצי ללא ממונה קבוע, ועל ממלא המקום בתפקיד, עמית גל מועברת ביקורת רבה: הן בשל עזיבות רבות של עובדים ומנהלים את הרשות והן על תפקוד הרשות בתחום ניהול סיכוני הסייבר - שהיה תחת אחריותו של גל כשהיה סגן בכיר לממונה. כעת נבחנים מספר מועמדים לתפקיד.
הראל שרעבי שהיה בעבר סגן בכיר לממונה על רשות שוק ההון הוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד ראש רשות שוק ההון. שרעבי כיהן במשך שנים בתפקידים שונים ברשות שוק ההון ונחשב לאחד המעצבים של רפורמת 'קרן ברירת המחדל'. מלבדו, נודע לכלכליסט כי גם עורך דין ברוך לוברט המכהן כיועץ המשפטי של רשות שוק ההון כבר למעלה מ-6 שנים מועמד לתפקיד. לוברט מכיר מקרוב את נושאי הרשות, אך השכלתו אינה פיננסית.
בנוסף לשתי הדמויות שצמחו ברשות שוק ההון, עלה גם שמו של מנכ"ל עמיתים לשעבר יואב בן אור שכיהן בתפקיד כעשר שנים. בן אור נחשב לדמות מתאימה לתפקיד בשל ניסיונו בניהול גוף פיננסי במשך שנים רבות, ובנוסף אליו גם ממלא מקום הרשות הנוכחי - עמית גל, הגיש מועמדותו לתפקיד.
לכלכליסט נודע, כי מלבד ארבעת המועמדים האלה לוועדת האיתור הגיעו עוד עשרה שמות של מועמדים, וזו - בניהולו של מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, תצטרך להמליץ מבין 14 המועמדים הללו על מועמד לתפקיד.