סגור

סכסוך הקנאביס עולה מדרגה: בטר תובעת את אינטרקיור והיו"ר אהוד ברק

חברת קאן, הבעלים של בטר, טוענת כי אינטרקיור שעמה הייתה אמורה להתמזג פגעה בנכסיה - וסיכלה את העסקה; היא דורשת מבית המשפט לחייב את אינטרקיור להשלים את המיזוג ולשלם לה פיצויים בסך 35 מיליון דולר

סכסוך הקנאביס עולה מדרגה: אחרי שאינטרקיור הבורסאית, חברת הקנאביס הגדולה בישראל, הגישה תביעה של 7.8 מיליון שקל נגד בטר עקב אי החזרת חוב, תובעת בטר 100 מיליון שקל מאינטרקיור.
התביעה הוגשה גם נגד אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, המשמש כיו"ר אינטרקיור, נגד החברה-הבת קנדוק, שהיא הזרוע התפעולית שלה, נגד בעל השליטה אלכס רבינוביץ', שמשמש גם מנכ"ל החברה, ונגד רם לוי ועמוס כהן, המכהנים כסמנכ"לים.
בין אינטרקיור לבטר התנהל מו"מ למיזוג שעלה על שרטון. אינטרקיור טענה בתביעה שהגישה בפברואר האחרון כי העבירה לבטר, שבבעלות חברת קאן, הלוואות של קרוב ל-6 מיליון שקל ותפרחות קנאביס בהיקף כ-1.5 מיליון שקל, ולא קיבלה אותן חזרה עם פיצוץ המיזוג. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד כפיר ידגר ממשרד גורניצקי.
קאן, החברה-האם של בטר, הגישה היום כאמור תביעה נגדית על סך 100 מיליון שקל. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי לוי, מאשימה בטר את אינטרקיור ושאר הנתבעים בעשיית עושר שלא במשפט.
בטר טוענת כי אינטרקיור זממה לדחוק את רגלי בטר משוק הקנאביס באמצעות הונאה מתמשכת ומתוחכמת. לדבריה, אינטרקיור התקשרה בהסכמי מיזוג לא רק מול בטר אלא גם עם חברות נוספות, וניצלה את כוחה בתקופת הביניים עד להשלמת העסקה כדי לפגוע בנכסיה ולדלל את מאגריה הכספיים של בטר, כך שבסוף התהליך היא איבדה את האפשרות להתמזג וכן להתחרות בשוק הקנאביס הרפואי.
בטר דורשת לחייב את אינטרקיור להשלים את המיזוג עמה ולשלם לה 35 מיליון דולר בגין הנזקים שההליך גרם לה.
ניר זנו רכש את השליטה בבטר במרץ, לפי שווי של 11 מיליון שקל בלבד. 8% ממניות אינטרקיור שבטר היתה אמורה לקבל במיזוג שווים כיום 30 מיליון שקל בלבד. מקורבים לאינטרקיור טענו שמדובר בתביעת נגד מופרכת, שנועדה למנוע מבטר להשיב לה הלוואה אמיתית שקיבלה בתהליך.