הקו הירוק בצפון מזרח תל אביב: החל השלב האחרון בהקמת מנהרת רוזנפלד
מבצע הנדסי של 3 שעות: הבוקר הונף המקטע הראשון של גשר מנהרת רוזנפלד במשקל 280 טונה. הגשר יחבר את רמת אביב לגני התערוכה במסגרת פרויקט G4 של הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן. השלמת הפרויקט צפויה לקרות בחודש אוקטובר
הבוקר (ב') יחל השלב האחרון בהקמת מנהרת רוזנפלד בפרויקט G4 של הקו הירוק של הרכבת הקלה, שמקימה נת"ע בגוש דן, במסגרתו יונף מקטע מגשר איילון עבור פרויקט מנהרת רוזנפלד, שיחבר את רמת אביב לגני התערוכה ולרמת החייל.
המקטע הוא אלמנט פלדה ענק במשקל 280 טונה - וזהו החלק הראשון שיונף מתוך שלושה חלקי הגשר, כאשר האחרון יחובר באוקטובר. המבצע ההנדסי יארך כ-3 שעות, הוא יעשה באמצעות שני מנופים. למרות הגודל החריג, לא צפויים להסגר צירי תנועה כיוון שההנפה תעשה מעל אתר הבנייה סמוך ליציאה מתחנת רכבת האוניברסיטה. הובלת האלמנט כבר בוצעה בלילה שבין שבת לראשון על מנת למנוע שיבוש בתנועה.
את העבודה תבצע אלקטרה תשתיות מקבוצת אלקטרה שמקימה את הגשר והוא מתקיים בשיתוף עיריית תל אביב, המשטרה, נתיבי אילון, הנהלת גני יהושוע ורכבת ישראל.
פרויקט G4 של הקו הירוק הוא מקטע בצפון מזרח תל אביב, שמתחיל בקריית עתידים ומסתיים באוניברסיטת תל אביב. זהו חלק מהקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן, ואורכו כ-5.9 קילומטר, הפרויקט כולל הקמת גשרים, מנהרה תת-קרקעית, ותחנות רכבת עיליות ותת-קרקעיות.
את הקמת "מנהרת רוזנפלד" מבצעת אלקטרה תשתיות עבור נת"ע, והיא כוללת בניית מפלסית בין הרכבת הקלה וצירי התחבורה של נתיבי איילון, רכבת ישראל ושדרות רוקח. הקו יחבר בין רחוב חיים לבנון פינת רוזנפלד לגני התערוכה ויעבור מעל ומתחת לצירי התנועה מהעמוסים בארץ.
תחנת הנוסעים של הרכבת הקלה החדשה תמוקם בגני התערוכה בחיבור מהיר לתחנת רכבת תל אביב האוניברסיטה. הפרויקט מחולק לשני שלבים עיקריים: הראשון, שמבוצע היום כולל עבודות התשתית, הקמת המנהרה, בניית הגשרים ומתחם התחנה העליון בצמוד לתחנת רכבת ישראל. השני, יחל רק ב־2027 ויבוצע גם הוא על ידי אלקטרה תשתיות ושותפתה חברת Alstom מצרפת, והוא יכלול הנחת המסילות, חשמול הקו הירוק כולו באורך 39 קילומטר, הקמת תחנות נוסעים תת קרקעיות ועשרות תחנות.
לדברי יוסי רימון, מנכ"ל אלקטרה תשתיות, "מדובר באחד האתגרים ההנדסיים המורכבים ביותר, הפרויקט מהווה אבן דרך בפיתוח תשתיות התחבורה במטרופולין תל אביב, והנפת מקטע הגשר הינה השלב הראשון מתוך 3 חלקי הגשר כשהענק מעל נתיבי איילון יונף באמצע אוקטובר ויהיה מבצע השיא של הפרויקט. מדובר בפרויקט הדורש תכנון קפדני וביצוע טכנולוגי מתקדם, ואנחנו גאים להוביל אותו".






























