סגור
מלחמה בדרום כוחות צבא ו ביטחון ל אחר קרב ה יריות ב תחנת ה משטרה של שדרות
כוחות צבא בשדרות (צילום: גיל נחושתן)

ישראל במלחמה: יותר מ-700 נרצחים ו-2,200 פצועים; בחמאס ובג'יהאד טוענים: יש בידינו 130 שבויים

וול סטריט ג'ורנל דיווח שאיראן הייתה מעורבת במתקפת הפתע נגד ישראל. לקראת חצות: מטח לראשון לציון והסביבה, אחרי מאות שיגורים לדרום. צה"ל תקף מאות מטרות ולקח בשבי בכיר בכוח הימי של עזה, ומנהל לחימה עם מחבלים בשטח ישראל. הורי הנעדרים זעקו נגד חוסר הוודאות, הרמטכ"ל הגיב לראשונה למחדל: "יודע שיש שאלות". צוותי גנץ ונתניהו ייפגשו בבוקר

00:45 - הג'יהאד האיסלאמי: "שיגרנו טילים לתל אביב"; פיצוצים נשמעו, לא הופעלה אזעקה
23:55 - וול סטריט ג'ורנל: איראן סייעה בתכנון מתקפת הפתע ונתנה לחמאס אור ירוק
העיתון וול סטריט ג'ורנל דיווח הערב כי גורמים ביטחוניים באיראן עזרו לחמאס לתכנן את מתקפת הפתע נגד ישראל - ונתנו "אור ירוק" למתקפה במהלך סדרת פגישות שנערכו בביירות, האחרונה שבהן ביום שני. כך טוענים בכירים בחמאס ובארגון חיזבאללה, שנתמך על-ידי האיראנים.
לפי אותם בכירים, קצינים במשמרות המהפכה של איראן שיתפו פעולה עם חמאס מחודש אוגוסט כדי לתכנן את המתקפה המשולבת נגד ישראל. גורמים בארה"ב, יש לציין, לא ראו עדויות למעורבות איראנית במתקפה הרצחנית בשבת. "אין לנו שום מידע על שיתוף פעולה שהיה הפעם", אמר אחד הגורמים.
23:39 - אחרי דיווחים על פיצוצים במרכז: אזעקות בראשון לציון והסביבה
23:04 - בחמאס טוענים: יש בידינו יותר מ-100 שבויים, כולל קצינים בכירים
בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק טען כי ארגון הטרור מחזיק ביותר מ-100 אסירים ישראלים, בהם גם קצינים בכירים. קודם לכן אמר מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, זיאד נחאלה, כי בידי ארגון הטרור יותר מ-30 שבויים ישראלים.
22:46 - צה"ל: שייטת 13 לקחה בשבי בכיר בכוח הימי של עזה
דובר צה"ל עדכן כי לוחמי שייטת 13 לקחו בשבי את סגן מפקד החטיבה הדרומית בכוח הימי בעזה, מוחמד אבו ע'אלי. החשוד מוחזק ומתוחקר כעת על ידי מערכת הביטחון.
22:40 - מחר: פגישה ראשונה בין הצוות של גנץ ונתניהו על ממשלת חירום
פגישה ראשונה תתקיים מחר בין הצוות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין צוותו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בצל הקריאה להקמת ממשלת חירום. בליכוד מעריכים שגנץ יצטרף לממשלה.
21:46 - שדרות: הוסר החשש לחדירת מחבלים, על התושבים להמשיך להסתגר בבתים
הוסר החשש מפני חדירת מחבלים לשדרות. התושבים נקראים על ידי העירייה להמשיך להסתגר בבתים ולשהות סמוך למרחבים מוגנים, ולא לצאת לשום מטרה.
דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו שתי מטרות אסטרטגיות בבניינים רבי-קומות של חמאס ברצועת עזה. בשכונת רימאל הותקף על ידי מטוסי קרב סניף בנק של הבנק "הלאומי האיסלאמי" של חמאס. בנוסף, הושמד חדר פיקוד קדמי, בשימושו של מנתצר פרג', פעיל בכיר בארגון הטרור חמאס. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו ברצועת עזה.
11 צפייה בגלריה
הפצצה על הבנק הלאומי האיסלאמי של חמאס ב עזה חרבות ברזל 8.10
הפצצה על הבנק הלאומי האיסלאמי של חמאס ב עזה חרבות ברזל 8.10
הפצצת הבנק הלאומי האיסלאמי של חמאס
(צילום: AP Photo/Adel Hana)

21:33 - זק"א: "אספנו כ-260 גופות מאזור המסיבה ברעים"
20:53 - חשד לחדירת מחבלים בשדרות. העירייה לתושבים: "להסתגר בבתים, לנעול דלתות וחלונות"
כתב ynet נדרש להיכנס לתחנת מד"א בשדרות מחשש לחדירת מחבלים לעיר, ובהמשך נשמעו קולות ירי מחוץ לתחנה. בעיריית שדרות הודיעו לתושבים: "בשל חשש לחדירת מחבלים לשדרות, יש להמשיך להסתגר בבתים ולשהות סמוך למרחבים מוגנים ולא לצאת לשום מטרה. נא לנעול דלתות וחלונות ולהמשיך להישמע להנחיות".
11 צפייה בגלריה
שדרות מלחמה בעזה חרבות ברזל
שדרות מלחמה בעזה חרבות ברזל
מחוץ לתחנת המשטרה בשדרות

20:41 - תהיה מוכנה לסייע לישראל: הפנטגון הורה להשיט נושאת מטוסים לחופי הים התיכון
הפנטגון הורה להשיט נושאת מטוסים של הצי האמריקני לחופי ים התיכון, כדי שתהיה מוכנה לסייע לישראל. כך הודיעו שני גורמים רשמיים בארה"ב.
על נושאת המטוסים, USS Gerald R. Ford, נמצאים כ-5,000 מלחים של הצי האמריקני, ועל סיפוניה נמצאים מטוסי קרב, אוניות ומשחתות.
מוקדם יותר, רשת NBC דיווחה כי הצבא האמריקני מתכנן לקרב אוניות צי וכלי טיס צבאי קרוב יותר לישראל, כהבעת תמיכה. NBC דיווחה מפי שני גורמים רשמיים שמעורים בפרטים - וגורם ישראלי בכיר אישר זאת. לפי הגורמים, ייקח כמה ימים עד שהכלים הצבאיים יגיעו ליעדם החדש. עוד דווח כי ארצות הברית עובדת על תוכניות לפינוי אזרחים אמריקנים מישראל, אך לא הוחלט סופית לצאת למהלך כזה. לפי הדיווח, אחת האפשרויות שנשקלות היא פינוי אזרחים אמריקנים באמצעות ספינות הצי.
בתוך כך הבית הלבן הודיע כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והביע שוב אהדה עמוקה לכל הנעדרים, הפצועים וההרוגים. בנוסף, ביידן הבטיח את תמיכתו המלאה בממשלה ובעם ישראל נוכח תקיפה חסרת תקדים ומחרידה של מחבלי חמאס.
השניים דנו בלקיחת בני הערובה על ידי מחבלי חמאס, כולל משפחות שלמות, קשישים וילדים צעירים. הנשיא האמריקני הדגיש כי אין הצדקה כלשהי לטרור, ועל כל המדינות לעמוד מאוחדות מול זוועות אכזריות שכאלה.
ביידן עדכן את נתניהו על המעורבות הדיפלומטית האינטנסיבית שעשתה ארצות הברית לתמיכה בישראל, ומסר כי סיוע נוסף לצה"ל נמצא כעת בדרכו לישראל, וימשיך להגיע בימים הקרובים. שני המנהיגים התחייבו לשמור על קשר קבוע במהלך הימים הקרובים.
20:15 - אב ששתי בנותיו נעדרות: "דורשים לקבל תשובות, לא כולן יהיו משמחות"
משפחות רבות של השבויים והנעדרים הגיעו למסיבת העיתונאים, ובכי רב נשמע בקהל. אחת הנוכחות אמרה: "אני עשיתי את העבודה למשטרה, למה לא מתקשרים אליי? אמרו לי שיתקשרו, אבל הם לא מטפלים". נוכח נוסף צעק מהקהל: "עושים לנו טובה שמדברים איתנו, איפה אחותי?".
אסף, קרוב משפחה של תאיר שנעדרת, הנחה את ההצהרה: "כבר 48 שעות שמאות משפחות נמצאות בסיוט שלא נגמר. סיוט שלפני 48 שעות היה נשמע כמו תסריט דמיוני. הוקמה נציבות שלנו, בני משפחה מדרגה ראשונה, ולצד קבוצות נוספות שחברו אלינו, קרוב ל-900 בני משפחות, במטרה לעדכן את משפחות הנעדרים. כולנו נעבוד יחד במטרה אחת ברורה להחזיר את השבויים והנעדרים. אנחנו קוראים לכל משפחה שיקיריה נעדרו. אתם לא צריכים להתמודד לבד. יהיו ימים קשים, אני קורא לכם בבקשה ליצור איתי קשר באופן אישי ונפנה אליכם - 052-4481981".
11 צפייה בגלריה
מירב גונן אמא של רומי גונן הנעדרת חרבות ברזל מלחמה בעזה
מירב גונן אמא של רומי גונן הנעדרת חרבות ברזל מלחמה בעזה
מירב גונן, אמא של רומי גונן הנעדרת
(צילום: מוטי קמחי)
19:54 - הנשיא הרצוג קרא: להקים ממשלת חירום
הנשיא יצחק הרצוג אמר בהצהרה לעם, ברקע המלחמה בדרום, כי צו השעה הוא ממשלת חירום. "זה הזמן להתאחד מול האויב, ולפעול כאגרוף נחוש. זהו צו השעה הן בעם הן בכנסת והן בממשלת חירום".
בהצהרתו אמר: "כולנו ראינו את האכזריות הלא אנושית של אויבנו, שתקפו נשים, קשישים, ילדים, מכל רקע ומכל אמונה. חיות אדם מפלצתיות שלא מבחינות בין דם לדם, שטובחות פעוטות ויוצאות למסע קטל. זו ברירת חיינו להיות נכונים וחמושים. אחי ואחיותיי, אנחנו במלחמה על הבית ואנחנו ננצח. מדינתנוו נאבקת משחר קיומה על החיים להיות עם חופשי בארצנו".

19:37 - הרמטכ"ל: יודע שיש הרבה שאלות ותסכול. אנחנו מתמקדים בפתרון הבעיות
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אמר בהצהרה ראשונה מאז תחילת המלחמה: "מדינת ישראל וצה"ל משיבים מלחמה נגד מתקפה נפשעת. חדירת מחבלים לבתים בעוטף עזה, לקיחה של נשים וילדים - זה טרור רצחני. לכן אנחנו תוקפים ופוגעים בכל מי שנטל בזה חלק. אני יודע שהיממה האחרונה הייתה קשה. המחיר כבד, היו שאלות רבות ויש תסכול רב. אבל הדבר החשוב - אנחנו עכשיו מתמקדים קדימה בעשייה ובפתרון הבעיות".
הוא הוסיף: "צפויים לנו ימי לחימה ארוכים ומורכבים. נשמור על מוכנות בכל הזירות. נמשיך לתקוף בעזה כולה באופן רחב, בפרט באזורים שמהם יוצאות ההתקפות לתוך שטחנו".
19:30 - המטה ללוחמה בטרור: לחזור מסיני, לעזוב מדינות עם אזהרת מסע במזרח התיכון
המטה לביטחון לאומי קורא לציבור להימנע מהגעה או לעזוב מדינות במזרח התיכון עליהן חלה אזהרת מסע ברקע המלחמה והחשש מפיגועים ברחבי העולם. על רקע הפיגוע במצרים שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים, המליצו במל"ל לשוהים במצרים, גופא ובסיני, לקצר את שהייתם ולצאת מהמדינה בהקדם.
11 צפייה בגלריה
טנק של צה"ל בדרום חרבות ברזל מלחמה ב עזה 8.10
טנק של צה"ל בדרום חרבות ברזל מלחמה ב עזה 8.10
טנק של צה"ל בדרום
(צילום: RONALDO SCHEMIDT / AFP)
19:23 - גנץ: מוכן להתייצב למערכה כדי להקים קבינט מלחמה
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בהצהרה שנשא לתקשורת כי הוא מוכן להתייצב למערכה כדי להקים קבינט מלחמה. "זו העת לאחד את השורות בהנהגה לתקופת המלחמה, כדי שנוכל לאחד את העם ולנצח. לכן, כבר אתמול הודעתי לראש הממשלה שאני נכון להתייצב למערכה ולדון על הצטרפות של המחנה הממלכתי ובתקווה של מפלגות נוספות באופוזיציה לממשלה, מתוך כוונה להקים קבינט מלחמה, שינהל את זירת הקרב מול עזה, ומול כל הזירות הנוספות. אם תינתן לנו אפשרות אמיתית להשפיע ולהשתתף בניהול המלחמה, אנחנו נתייצב עד לסיומה", אמר גנץ.

19:14 - הרשות השופטת: בשל המצב - בתי המשפט והדין לעבודה יפעלו במתכונת חירום
בתי המשפט ובתי הדין לעבודה בכל הארץ יפעלו במתכונת חירום, שבמסגרתה יידונו הליכים למתן סעדים דחופים בלבד, עקב הנחיות פיקוד העורף שהוכרזו בעקבות המצב הבטחוני. כך הודיעה הרשות השופטת, בהתאם לצו שעל חתם שר המשפטים יריב לוין, ובידיעת ועל דעת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.
19:10 - צה"ל: תושבים במפלסים ובשדרות מתבקשים לא לצאת מבתיהם עד להודעה חדשה
דובר צה"ל הודיע כי לאור המצב הביטחוני, תושבים בקיבוץ מפלסים ובעיר שדרות מתבקשים לא לצאת מבתיהם עד להודעה חדשה ולמלא אחר הנחיות פיקוד העורף. שר הביטחון יואב גלנט סיים ביקור בעיר אופקים, קיים הערכת מצב בחמ"ל העירייה והגיע לאחת מהדירות שממנה חילצו כוחות הביטחון אזרחים שנלקחו כבני ערובה. בסיום דבריו אמר: "החמאס פשט לכאן ופגע באזרחים תמימים בהתקפה ברוטלית חסרת הבחנה. אנחנו אחראים לכך שאת הפעולה הזאת יזכרו בעזה לחמישים השנים הבאות ויצטערו על כך שהם החלו בה".
הוא הוסיף: "בשעה זו כוחות צה"ל תוקפים במספר מוקדים ברצועת עזה תקיפות שילכו ויתגברו. צה"ל מרכז כוחות גדולים, נכה בעזה כפי שטרם נראה. כללי המלחמה השתנו, המחיר שתשלם רצועת עזה יהיה מחיר כבד מאוד שישנה את המציאות לדורות".
11 צפייה בגלריה
הפצצה של חיל האוויר ב עזה חרבות ברזל 8.10
הפצצה של חיל האוויר ב עזה חרבות ברזל 8.10
הפצצה של חיל האוויר בעזה
(צילום: AP Photo/Hatem Moussa)
18:45 - צה"ל: תקפנו כ-120 מטרות בעזה, בהם מנהרת טרור סמוך למסגד
בשעות האחרונות עשרות מטוסי הקרב תקפו בשלושה סבבים כ-120 מטרות ברחבי בית חאנון שברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי בתקיפה הוטלו עשרות טונות של חימושים. "שכונת בית חאנון משמשת כקן טרור עבור חמאס וממנה יוצאות לפועל פעילויות רבות נגד ישראל, גם במסגרת הלחימה בימים האחרונים. מדובר בעליית מדרגה משמעותית בגלי התקיפה כחלק מהתפתחות המערכה", נמסר. עוד צוין כי במקביל הותקפה מנהרת טרור מבצעית ששימשה את חמאס מתחת לבניין רב קומות בדרג' פאתח שבצפון העיר עזה. "בסמוך למנהרה ממוקם מסגד, מה שמוכיח בפעם נוספת כי חמאס מנצל אתרים קדושים ואוכלוסייה אזרחית על מנת לקדם טרור", נמסר.
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בהצהרה לתקשורת כי "במהלך שעות אחרונות לוחמים כוחותינו במרחב עוטף עזה פועלים כדי לגן על תושבים ולטהר ממחבלים. עדיין יש אויב בשטח, חלקו נהרג וחלקו עדיין מסתובב. לקחנו בשבי עשרות מחבלים".
18:42 - סמוטריץ' בירך על הצעת ליברמן להקמת ממשלת חירום: "חיסול חמאס - מטרה משותפת"
שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס להצעת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להקמת ממשלת חירום, ואמר: "מברך על נכונותו להצטרף לממשלת חירום לאומית באופן מיידי סביב מטרה אחת ברורה ומוסכמת: חיסול חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה.
"אתמול הוכח, למי שעוד היה זקוק להוכחה כזו, שישראל לא יכולה לחיות עם קיומו של ארגון טרור רצחני בגבולותיה. חיסולו המוחלט של האיום הזה הוא מטרתנו המשותפת. אני קורא לשאר מנהיגי האופוזיציה לנהוג באופן דומה. אנחנו חייבים לאחד את העם סביב המטרה הקיומית והחיונית הזו להחזרת הביטחון לישראל, ובעזרת השם לנצח".
18:00 - ליברמן: נצטרף לממשלת חירום אם ישראל תודיע שהחליטה לחסל את ארגון חמאס
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כעת: "ישראל חייבת לנצח. במידה וראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ״ל מתייצבים מול המצלמות ומודיעים לעם ישראל שהממשלה החליטה לחסל את ארגון הטרור חמאס ואת כל מנהיגי הטרור ולא תסתפק בשום דבר פחות מזה, אני אצטרף לממשלה חירום לאומית ללא שום תנאים".
בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ יימסור הצהרה לתקשורת בשעה 19:00. נשיא המדינה יצחק הרצוג יישא נאום לאומה בשעה 19:30.
17:50 - פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטאות נדחתה
ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודיע על דחיית פתיחת שנת הלימודים האקדמית. מור"ה נמסר: "מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפה רצחנית מאז אתמול בבוקר. סטודנטים, סטודנטיות וחברי סגל רבים גויסו לשירות מילואים ואנו נושאים תפילה כי ישובו בשלום במהרה. לאחר דיון והערכת מצב, הוחלט כי סמסטר חורף תשפ"ד יפתח בכל אוניברסיטאות המחקר בשבוע המתחיל ב-22.10.2023. פרטים נוספים יפורסמו על ידי כל אוניברסיטה בנפרד". (תמר טרבלסי חדד)

17:36 - מועצת אשכול: חשש לאירועים ביטחוניים בכביש 232, פינוי התושבים נעצר
בעקבות חשש למספר אירועים בטחוניים על כביש 232 ובמספר יישובים במועצת אשכול, צה״ל מנחה על עצירת הפינויים וכל היציאות מהיישובים עד להודעה חדשה. יש להישאר בבתים ולא לנוע בדרכים. כך נמסר ממועצת אשכול.
17:20 - נתניהו מינה את גל הירש לממונה על נושא החטופים והנעדרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את תא״ל (במיל׳) גל הירש לממונה על נושא החטופים והנעדרים. כלל משרדי הממשלה יהיו כפופים להנחיותיו בנושא זה.
17:15 - "חרבות ברזל": 2,156 פצועים בבתי חולים עד כה, 358 מתוכם במצב אנוש וקשה
משרד הבריאות מעדכן כי מתחילת הלחימה, עד לשעה 17:00 היום, פונו בסך הכל 2,156 פצועים לבתי חולים. לפי המשרד, 20 מהפצועים במצב אנוש, 338 במצב קשה, והיתר במצב בינוני וקל, סובלים מחרדה או נמצאים בהערכה רפואית.
17:10 - גלנט בתום הערכת מצב מיוחדת לעורף: קצין צה"ל יצוות לראשי הערים והמועצות בעוטף
שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב מיוחדת לעורף, שבה הנחה כי "המאמץ העיקרי בעורף הוא השמדת האויב והצלת חיי אזרחינו". כך נמסר מלשכתו של גלנט. עוד נמסר כי שר הביטחון "הביע הערכה על ביצוע תוכנית 'מרחק בטוח', לפינוי היישובים צמודי הגדר ברצועת עזה, והנחה להתכונן לביצוע התוכנית גם בצפון הארץ". גלנט הנחה בנוסף לספק כלי נשק ותחמושת ליישובים צמודי הגדר, ולצוות קצין צה"ל לכל ראשי הערים והמועצות בעוטף עזה, לסיוע בניהול המצב בעורף.
בתוך כך, צה"ל מזרים גדודי מילואים לפיקוד צפון. ההיקפים אינם רחבים, אך מיועדים להחזיק את קו הגבול בכוחות מעובים. בגליל נפרסו שטחי היערכות של עשרות טנקים.
15:26 - פיקוד העורף האריך את ההנחיות - לא יתקיימו לימודים בכל הארץ עד שלישי
פיקוד העורך האריך את ההנחיות המיוחדות לעורף עד יום שלישי. על כן, לא יתקיימו לימודים בכל הארץ יומיים נוספים.
15:08 - הקבינט המדיני-ביטחוני אישר רשמית: ישראל במלחמה
משרד ראש הממשלה עדכן בצהריים כי בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה ניתן אישור רשמי למצב המלחמה שבו ישראל נמצאת מאז אתמול (שבת), 7 לאוקטובר בשעה 06:00 בבוקר. הכרזה כזאת נעשית מתוקף סעיף 40 לחוק יסוד: הממשלה שקובע כי פתיחת מלחמה או פעולה צבאית משמעותית שיש בה כדי להוביל ברמת סבירות גבוהה למלחמה תיעשה רק על פי החלטה של הממשלה. כך, בכוחו של החוק לאפשר לממשלה להאציל סמכות לקבלת החלטה כזאת לקבינט המדיני-ביטחוני בהיותה ועדת השרים הרלוונטית לנושא.
במשרד ראש הממשלה אמרו כי בהתאם לאישור הקבינט בנושא זה, ישראל תוכל לנקוט בפעולות צבאיות משמעותיות נוכח המלחמה שנכפתה על ישראל באמצעות מתקפה טרור רצחנית שגבתה עד כה את חייהם של לפחות את 600 ישראלים. מצבם של כ-350 איש שנפצעו בשורה ארוכה של תקריות אש מאז אתמול בבוקר ברחבי הדרום מוגדר קשה ואנוש. עוד עשרות רבות של ישראלים נעדרים וחטופים ומוחזקים בעזה ומצבם טרם התברר.
בתום ישיבת הקבינט, לפנות בוקר, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי "התקבלו החלטות מבצעיות שמטרתן להביא להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והג'יהאד האסלאמי באופן שישלול את יכולתם ורצונם לאיים ולפגוע באזרחי ישראל לשנים רבות". פיקוד העורף פרסם בצהריים הנחיות לציבור עד ליום שלישי הקרוב בשעה 18:00 שלפיהן ביישובי העוטף, השפלה, המרכז, ירושלים והשרון אסורה התקהלות של יותר 10 אנשים בשטח פתוח ו- 50 איש במבנים. חופי הים נסגרו. (יובל אזולאי)
14:56 - הוקם קו סיוע רגשי לעובדי הוראה ולתלמידים
משרד החינוך מפעיל מאתמול קו סיוע רגשי, הקו זמין במספר הטלפון *6552 שלוחה 5, יש לעקוב אחרי ההוראות בטלפון. המענה בקו הסיוע מהיר (לא דורש המתנה רבה) והמשיבות הן נשות ואנשי מקצוע מהשירות הפסיכולוגי שיודעים לייעץ במגוון סוגיות רגשיות. קו הסיוע מסייע גם לתלמידים עצמם, גם לעובדי ההוראה, וגם למוסדות ולרשויות המקומיות.
במקביל, הודיע שר החינוך על הקמת מנהלת טיפול בנפגעים (הרוגים, חטופים, פצועים, נעדרים). תפקיד המנהלת יהיה לעמוד בקשר מול גופי הבטחון הרלוונטיים (צה"ל, משטרה, ובתוך המחוזות במשרד החינוך) ולהעביר את המידע הקשה לגופים במשרד החינוך שמטפלים בעובדי ההוראה ובתלמידים. בראש המינהלת תעמוד מנכ"לית המשרד לשעבר הגברת דלית שטאובר.
היום לא התקיימו לימודים בכל רחבי הארץ. במשרד החינוך אומרים כי עדיין לא התקבלה החלטה לגבי היקף קיום הלימודים מחר.
14:45 - כל הטיסות בנתב"ג יפעלו מטרמינל 3
בעקבות המצב הביטחוני, כל הטיסות שאמורות לנחות או להמריא מנתב"ג בטרמינל 1, יפעלו מטרמינל 3, החל מהשעה 16:30. כך עדכן משרד התחבורה.


14:15 - הערכות: מעל 500 נרצחו
לפי הערכות יותר מ-500 בני אדם נרצחו מאז שחמאס פתח אתמול במתקפת הפתע המשולבת. לפחות 350 בני אדם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ במצב אנוש וקשה. מספר הפצועים הכולל מתקרב ל-2,000.
13:50 - נתניהו, גלנט והלוי בהערכת מצב
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי התכנסו להערכת מצב בקריה בתל אביב. (איתמר אייכנר)
11 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי שר הביטחון יואב גלנט ראש הממשלה בנימין נתניהו הערת מצב ב קריה 8.10.23
הרמטכ"ל הרצי הלוי שר הביטחון יואב גלנט ראש הממשלה בנימין נתניהו הערת מצב ב קריה 8.10.23
(צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
13:30 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של 18 חללים נוספים
דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של 18 חללים נוספים שנהרגו מאז תחילת הלחימה. לרשימה המלאה - לחצו כאן.
13:25 - חיילים תועדו עם כלי נשק שלופים בצומת בית ליד שבשרון
צומת בית ליד שבשרון נחסם בשל חשש מרכב חשוד, ככל הנראה הרכב שנמלט מהדרום. חיילים תועדו במקום עם כלי נשק שלופים. (רענן בן צור)
13:21 - לוחמי צה"ל חיסלו שני מחבלים בחוף זיקים
לוחמי צה"ל חיסלו שני מחבלים שניסו לחדור לשטח ישראל בחוף זיקים. מדובר צה"ל נמסר כי עד כה חוסלו עשרות מחבלים והותקפו עשרות מטרות על ידי זרוע הים. ספינת טילים סיכלה במהלך הלילה חמישה כלי שיט של ארגון הטרור חמאס. בנוסף סוכלו כלי שיט של הג'יהאד האיסלאמי במעגנת עזה. "כלי השיט שסוכלו יועדו לביצוע פיגועים דרך המרחב הימי במדינת ישראל", נמסר.
13:03 - עשרות עובדים זרים שהסתתרו הגיעו לאזור נתיבות
כ-30 בני אדם הופיעו באזור נתיבות. המשטרה מסרה כי מדובר בעובדי חקלאות זרים שהסתתרו. (מתן צורי)
12:51 - עשרות אזרחים זרים נחטפו מתחילת המלחמה לרצועת עזה
לפי מידע שהגיע לגורמים ישראלים, בין החטופים שמוחזקים בידי החמאס עשרות אזרחים זרים, שחלקם השתתפו במסיבת הטבע סמוך לקיבוץ רעים. בין השבויים, עשרות אזרחים אמריקנים, תאילנדים שעובדים בחממות בעוטף וכן אזרחי בריטניה, גרמניה ורוסיה. דובר בשגרירות ארה"ב מסר שהם עוקבים מקרוב אחר המצב ואין לנו פרטים נוספים.
12:42 - יותר מיממה אחרי פרוץ המלחמה: הוקם חמ"ל לאיתור נעדרים וחטופים
צה"ל הקים חמ"ל אחיד לגיבוש תמונת המצב לאיתור נעדרים וחטופים, חיילים ואזרחים. מדובר צה"ל נמסר כי החמ"ל יתכלל את הנתונים עבור כלל גופי הביטחון. ראש אגף כוח אדם, אלוף יניב עשור מינה את אלוף במיל' ליאור כרמלי לעמוד בראש הצוות, "שבתוך כל המורכבות ואי הוודאות מחויב להוציא הודעות מהימנות ובמהירות האפשרית".
תחת פיקוד החמ"ל ישבו נציגים של כלל גופי הביטחון והמודיעין, וכן מערך אית"ן האחראי על איתור הנעדרים של צה"ל. והוא ימקד את משימתו בגיבוש תמונת המצב כלל הנעדרים והחטופים ומאמצי האיתור והודעות למשפחות החטופים, האזרחים והחיילים.
12:36 - חילופי ירי בין לוחמים למחבלים רבים בקיבוץ מגן שבעוטף עזה
לוחמי צה"ל מנהלים חילופי אש עם מחבלים רבים בקיבוץ מגן שבמועצה האזורית אשכול בעוטף עזה. לוחמי צה"ל משתמשים גם בטנק.
12:34 - חשש לחדירת מחבלים באופקים, התושבים מסתגרים בבתים
חשש לאירוע ביטחוני באופקים. נבדק חשד שלפיו מחבלים חדרו לעיר. התושבים מסתגרים בבתים וכוחות הביטחון עורכים סריקות במרחב.
12:02 - המשטרה: רכב שנגנב נעצר ליד אשדוד, על פי החשד נסעה בו חוליית מחבלים
המשטרה סיכלה רכב ובו על פי החשד חוליית מחבלים שנסעה על כביש 4 סמוך לצומת אמונים.
11:50 - כ-20 יישובים בצפון המליצו לתושבים להתפנות
שורת יישובים בצפון המליצו לתושבים להתפנות. במועצה האזורית מבואות חרמון המלצות התקבלו ביישובים מרגליות, יובל, דישון, שאר ישוב, בית הלל וברמות נפתלי. במועצה האזורית מטה אשר הודעות התקבלו בראש הנקרה, לימן אדמית, חניתה, אילון, בצת, מצובה ובערב אלערמשה. במועצה האזורית גליל עליון הודעות התקבלו במשגב-עם, מנרה, מלכיה, יפתח, יראון, ברעם ובמעיין ברוך. כמו כן, גם במטולה המליצו לתושבים להתפנות.
11:20 - אדם פצוע קשה מפגיעה ישירה בבית בשדרות; נתניהו מקיים הערכת מצב בקרייה
שישה מבנים נפגעו מפגיעות ישירות של רקטות במטח האחרון לעבר היישוב. צעיר כבן 20 נפצע באורח אנוש מפגיעת רקטה בבית בשדרות. הצעיר פונה לבית החולים ברזילי יחד עם שלושה פצועים נוספים שמצבם מוגדר קל. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית בבסיס הקריה בתל אביב עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון.
11:01 - הקניונים ומרכזי הקניות של קבוצות עזריאלי, מליסרון וביג סגורים ברחבי הארץ
מרבית הקניונים ומרכזי הקניות ברחבי הארץ של קבוצות הקניונים עזריאלי, מליסרון וביג, סגורים הבוקר. העסקים היחידים שפתחו את שעריהם הבוקר בקניונים הם עסקים חיוניים בהם רשתות פארם, רשתות מזון, קופות חולים ובנקים. קניון TLV בתל אביב עובד במתכונת מצומצמת. "הקניון פועל על פי הוראות גורמי הביטחון והמרחבים המוגנים פתוחים לרווחת הציבור", נמסר מהנהלת הקניון. גם ברחובות הערים שקט הבוקר. מרבית בעלי העסקים הקטנים לא פתחו הבוקר את החנויות לאור התנועה הדלילה ברחובות הערים ומחשש להתרחק מהמרחבים המוגנים. בהרצליה גם סניף של רשת מקס סטוק ברחוב הראשי לא נפתח הבוקר כמו גם מאפיות וקונדיטוריות שפועלות בעיר. ברחוב הראשי בעיר חולון חנויות משקאות וחנויות האופנה נותרו סגורות הבוקר. גם סניפי רשת זול סטוק סגורים הבוקר ברחבי הארץ.
בעיר אילת, ביג אילת וקניון מול הים של עזריאלי, נפתחו כרגיל. עם זאת, גם במרכזי המסחר באילת לא כל בעלי העסקים פתחו את החנויות הבוקר. במרכזי ביג בצפון הארץ, חלק מהחנויות פתוחות וחלק סגורות, בהתאם לשיקול דעת של השוכרים.
קניוני עופר (מליסרון) מנתניה ודרומה פתוחים במתכונת חירום בלבד, כלומר חנויות חיוניות בלבד פתוחות ויתר העסקים סגורים. קניוני הקבוצה בצפון פתוחים, בשלב זה, כרגיל.
10:57 - צבע אדום בעוטף ובשדרות; תושבי המועצות האזוריות מטה אשר והגליל העליון התבקשו להתפנות
אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בשדרות, איבים ובניר עם. בתוך כך, מחלקת הביטחון של מועצה אזורית הגליל העליון הודיעה לתושבים כי "בהתאם להנחיות גורמי הביטחון, תושבים שנוכחותם לא נדרשת ביישוב מתבקשים למצוא פתרונות חלופיים לשהייה מחוץ לאזור". עוד נכתב: "הינכם מתבקשים להכין תיק לשהייה ממושכת - בגדים, כלי רחצה, מטענים". בנוסף, גם תושבי מועצת מטה אשר התבקשו לעזוב את בתיהם. מנגד, תושבי שלומי נקראו להישאר ונאמר להם כי אין צורך להתפנות. (יאיר קראוס)
10:46 - משרדי הרישוי בדרום סגורים
משרדי רישוי המצויים בטווח של עד 80 קילומטרים מחבל עזה יהיו סגורים עד להודעה חדשה, כך מודיע משרד התחבורה לנוכח המלחמה. בתוך כל, גם כל סניפי משרדי הרישוי בארץ סגורים פרט לסניפי טבריה, צפת ובית שאן. סניפי הרישוי בנתניה וחיפה יעניקו שירות באמצעות מענה טלפוני לאזרחים שהזמינו תור. מעבר לכך, כל מבחני הנהיגה המעשיים (הטסטים ללומדי הנהיגה) לא יתקיימו בכל הישובים שנמצאים בטווח של עד 80 קילומטרים מעזה.
10:25 - צבע אדום בכיסופים
10:16 - דובר צה"ל: "קרבות הירואיים לחילוץ בני ערובה, מוקד לחימה בכפר עזה"
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הצהרה לתקשורת. "כוחות צה"ל פעלו כל הלילה להביא להבטחת העוטף,להרוג מחבלים ולהשתלט על כל מוקדי הלחימה", אמר. "יש לחימה וקרבות הירואיים לחילוץ בני ערובה שמתרחשים גם כעת. מאות מחבלים נהרגו, ועשרות נלקחו בשבי. ישנם כוחות שנלחמים בכפר עזה וסריקות במספר רב של יישובים - צה"ל נמצא בכל היישובים".


תא"ל הגרי אמר כי יישובים מפונים וציין כי "המשימה שלנו ביממה הקרובה להגיע לפינוי של כל תושבי העוטף. ההתקפה של צה"ל היא חזקה, נמשיך ונרחיב את התקיפות שלנו.יש מאות מחבלים הרוגים ועשרות שבויים, מאות מחבלים נהרגו בדרכם לישראל ובנסיגה מחוצה לה". הוא התייחס לירי הרקטות מדרום לבנון, ואמר כי "אין נפגעים לכוחותינו, ובשלב זה אין איום נוסף בהר דב או במרחב הצפוני. אנחנו ערוכים חזק מאוד במוכנות גבוהה בפיקוד הצפון".
דובר צה"ל הדגיש כי "התכלית ליממה הקרובה, היא לסיים את הלחימה והרג כל המחבלים בעוטף עזה. להחזיק את כל הפרצות באש ולפנות התושבים מהעוטף כדי שנוכל להמשיך את הלחימה".
10:04 - "עמדו בחירוף נפש מול האויב": פורסמו שמות של 30 שוטרים שנהרגו בלחימה
הותרו לפרסום שמותיהם של 30 חללי משטרת ישראל שנרצחו מאז נפתחה המלחמה אתמול בבוקר. "שוטרי משטרת ישראל, לוחמי משמר הגבול ולוחמי ימ"מ עמדו בחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב". הודעה נמסרה לבני המשפחות.
09:39 - המועצה האזורית מטה אשר המליצה לתושבי הגליל המערבי להתפנות דרומה
המועצה האזורית מטה אשר המליצה לתושבי ראש הנקרה, לימן אדמית, חניתה, אילון, בצת, מצובה להתנפנות לאזור העורף ב-48-24 השעות הקרובות, "מלוחמי הגטאות דרומה או לאזורים דרומיים ומרכזיים בישראל". במועצה ביקשו לדווח ולעדכן את צוות החירום היישובי בשמות המתפנים.
09:29 - חשש לחדירת מחבלים ליד מושב יתד: "יריות ברחובות, התבקשנו להסתגר בבתים"
מחבלים חדרו באזור במושב יתד בדרום רצועת עזה, ישנם חילופי אש במקום. "קיבלו הודעות להינעל מחשש לחדירה, כבר ב-06:00 בבוקר. יריות ברחובות, גם ברחוב שלנו, חיילים מסיירים עכשיו", סיפרה אחת התושבות. (מתן צורי)
09:24 - מתחילה המלחמה: חמאס פשט על 8 מוצבי צה"ל
חמאס פשט מתחילת המלחמה על שמונה מוצבי צה"ל באוגדת עזה והשמיד אמצעים שונים ללחימה, בהם טכנולוגיות וחמ"לים שלמים שהועלו באש. (יואב זיתון)
09:21 - תיעוד: המוצב בהר דב נפגע מהרקטות ששיגר חיזבאללה
נציג חמאס בלבנון אחמד עבד אלהאדי אמר כי מה שקרה במתקפה שהחלה אתמול הוא "חסר תקדים והמשוואות השולטות באזור השתנו. חמאס הכינה את עצמה היטב לפני שנקטה צעד זה ומוכנה להתמודד עם כל תוקפנות ישראלית". בלבנון הופץ תיעוד של הפצמ"רים שנורו מוקדם יותר ופגעו במוצב בהר דב.
09:16 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו את ביתו של ראש המודיעין של חמאס בעזה
דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו תשתית צבאית בביתו של ראש מחלקת המודיעין בחמאס. בשעה זו נמשכות תקיפות צה"ל ברחבי רצועת עזה. (יואב זיתון)
09:13 - מתחילת המלחמה 4 אנשי צוות מד"א נפצעו מירי, עדיין ישנם מנותקי קשר
מתחילת המלחמה נפצעו ארבעה אנשי צוות מד"א מירי, וישנם עדיין מנותקי קשר. במהלך הלילה העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל-28 נפגעים מנפילות רקטות בדרום, בהם שניים במצב קשה, שניים במצב בינוני, 15 במצב קל ותשעה נפגעי חרדה. שירותי הדם של מד"א יקיימו גם היום התרמות דם מיוחדות בירושלים, תל אביב, חיפה, נתניה ובמקומות נוספים המופיעים באתר מד"א. (סיון חילאי)
09:02 - הושבתה התחבורה הציבורית בעוטף עזה
קווי תחבורה ציבורית לא יופעלו באזור עוטף עזה, באזור שבין אשקלון לבאר שבע (כולל נתיבות, שדרות ואופקים), וקווי שירות ממרכז הארץ לישובים אלה לא יופעלו, כך מעדכן משרד התחבורה. לפי משרד התחבורה, "אוטובוסים ונהגים גויסו למאמץ הלאומי ועל כן צפוי דילול משמעותי ביותר בשירותי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. על הציבור להימנע מנסיעות שאינן חיוניות ולדחות את נסיעותיו".
11 צפייה בגלריה
כיפת ברזל מיירטת טילים מ רצועת עזה מעל אשקלון 8.10.23
כיפת ברזל מיירטת טילים מ רצועת עזה מעל אשקלון 8.10.23
כיפת ברזל מיירטת טילים מעל אשקלון
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
בנוסף מודיע משרד התחבורה כי היום לא יופעלו היום קווי התלמידים והקווים לאוניברסיטאות. לפי המשרד, שירות רכבות השירות בין אשקלון לבאר שבע אינו פועל, בהנחיית פיקוד העורף. בין אשקלון לבנימינה פועל השירות כסדרו. בין דימונה לבאר שבע לא יופעל השירות. השירות בין תחנת משה דיין בראשון לציון להרצליה ידולל. לא יופעלו תגבורי הרכבות בין בית שמש ללוד. באשר לרכבת הקלה, זו תפעל במתכונת חלקית כאשר בתחנות תל אביב יפו יפעל השירות מדי רבע שעה. ביתר התחנות יפעל השירות מדי חצי שעה. (תומר הדר)
08:58 - צה"ל: חוסלו 5 מחבלים באזור זיקים
דובר צה"ל עדכן כי בקריות השליטה של חיל הים זיהו חמישה מחבלים שהסתתרו באוזר זיקים שבשטח בישראל. "לוחמי חיל הים סיכלו את המחבלים ומנעו חדירה ליישובים", נמסר.
08:50 - חלל שלישי במערך הכיבוי: רס"מ אריק יהודה מרציאנו נהרג בפעילות מבצעית
רס"מ אריק יהודה מרציאנו (50) נהרג אתמול בבוקר בפעילות במבצע "חרבות ברזל". מרציאנו הוא החלל השלישי של מערך הכיבוי, הוא התגייס לשירות בשנת 1996 והיה מפקד צוות בתחנת כיבוי בקריית גת. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. נציב כבאות והצלה אייל כספי: "מערך כבאות והצלה איבד ביממה האחרונה שלושה מטובי לוחמיו, מלח הארץ שנרצחו והותירו אותנו ואת בני משפחתם כואבים". (מאיר תורג'מן, אילנה קוריאל)
08:45 - כוחות הביטחון סורקים אחר מחבלים בשדרות, רכב עם קוראן וציוד נמצא סמוך לתחנת המשטרה
חיילים ושוטרים נפרסים ברחבי שדרות בחיפושים אחרי מחבלים. תחנת המשטרה בעיר נהרסה כליל ולידה נמצא רכבם של המחבלים עם ספרי קוראן והציוד שאיתו נכנסו לישראל.
08:23 - חיזבאללה לקח אחריות על הירי מלבנון; צה"ל תקף את האוהל בהר דב
בתגובה לירי הפצמ"רים מדרום לבנון, תקף צה"ל את האוהל שהקים חיזבאללה בהר דב.
לפני כן חיזבאללה לקח אחריות לירי, "ולפגיעה בשלושה אתרי הכיבוש הישראלים באזור חוות שבעא. התקיפה הייתה באמצעות מספר רב של פגזי ארטילריה ורקטות מונחות, והאתרים נפגעו באופן ישיר". (יואב זיתון, הדר עדי)
08:15 - הבנקים עוברים לפעילות במתכונת מצומצמת
על רקע המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף, בנק ישראל הנחה את הבנקים לעבור לפעילות במתכונת מצומצמת. הסניפים הפעילים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה יהיו סגורים לחלוטין, ואילו סניפים הנמצאים בטווח של 80-40 ק"מ מהרצועה יפעלו במתכונת מצומצמת, כאשר בחלק מהסניפים לא תתבצע קבלת קהל. כל בנק אמור לפרסם באתר האינטרנט את מתכונת הפעילות של הסניפים השונים. מומלץ להתעדכן באתרי הבנקים, שכן ההנחיות עשויות להשתנות בהתאם להתפתחויות.
בכל אופן, הפעילות בערוצים הישירים בבנקים אמורה לפעול כסדרה, וממילא כיום את מרבית הפעולות הבנקאיות ניתן לקיים בערוצים הללו. (עירית אבישר)
08:13 - שוב חילופי אש בתחנת המשטרה בשדרות; יריות גם באזור זיקים
חודשה האש בתחנת המשטרה בשדרות וישנם חילופי אש, לאחר שככל הנראה זוהו כמה חשודים במקום. קולות ירי נשמעו גם באזור זיקים שמדרום לאשקלון - אחד מששת מוקדי הלחימה הפעילים בעוטף עזה. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
חיילים ליד תחנת ה משטרה ההרוסה ב שדרות 8.10.23
חיילים ליד תחנת ה משטרה ההרוסה ב שדרות 8.10.23
חיילים ליד תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
08:00 - כמעט כולם צעירים בשנות ה-20: צה"ל פרסם שמות של עוד 25 חללים שנהרגו בעוטף
הותרו לפרסום שמותיהם של חללי צה״ל מהיממה האחרונה, שמשפחותיהם כבר עודכנו. לרשימה המלאה - לחצו כאן
07:55 - פיקוד העורף: התראת "חדירת כלי טיס" בשדות נגב
בפיקוד העורף התריעו על חדירת כלי טיס עוין באזור תקומה וחוות יזרעם בעוטף עזה.
07:29 - צה"ל תוקף בלבנון בתגובה לירי הפצמ"רים
צה"ל תוקף בארטילריה את האזור בדרום לבנון ממנו נורו פצצות מרגמה לעבר ישראל. "צה"ל ערוך לתרחישים בכלל הגזרות, וימשיך להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל", נמסר. לפי דיווחים בלבנון, צה"ל תוקף באתר רוואיסאת אל-עלם, ליד כפר שובא, באמצעות פגזים. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ב דרום לבנון 8.10.23
תקיפת צה"ל ב דרום לבנון 8.10.23
תקיפת צה"ל בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)
07:22 - פצצות מרגמה נורו מדרום לבנון
פצצות מרגמה נורו מאזור דרום לבנון על הר דב. הפרטים נמצאים בבדיקה.
07:20 - צה"ל: הותקפו עשר מטרות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה
דובר צה"ל עדכן כי במהלך הלילה צה"ל תקף עשר מטרות של תשתיות מבצעיות של החמאס ששימשו להכוונת טרור ברצועת עזה נגד מדינת ישראל. בין המטרות מטה מודיעיני ומבנה צבאי ששימש את הכוח האווירי של ארגון הטרור. במקביל, הותקפו שני סניפי בנק המשמשים את החמאס למימון טרור, בהם הבנק הלאומי האיסלאמי וסניף הבנק הראשון של הארגון, מתחם לייצור אמצעי לחימה אוויריים בשימוש הכוח האווירי של הג'יהאד האסאלמי בעזה, מבנה שבו נמצאים משרדים ומחסן שבו ארגון הטרור מאחסן אמצעי לחימה וציוד צבאי. (יואב זיתון)
07:03 - משרד הבריאות מעדכן: 1,864 פצועים פונו לבתי החולים
משרד הבריאות מעדכן כי עד כה פונו 1,864 פצועים לבתי החולים, מתוכם 19 במצב אנוש, 326 קשה, 359 בינוני, 821 קל, 20 חרדה ו-223 בהערכה רפואית.
החל מהבוקר קופות החולים יתנו מענה טיפולי נוסף לתמיכה רגשית של שלוש שיחות טיפוליות על ידי אנשי המקצוע.
06:51 - דובר צה"ל: "נשיג שליטה בעוטף בהמשך היום. 100 מחבלים חוסלו על הגדר"
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הבוקר כי כוחות צה"ל נטרלו את מרבית מוקדי הלחימה בעוטף עזה, וכעת נערכות בעיקר סריקות. "מוקדי הלחימה הפתוחים ובכפוף לאינדיקציה הם בזיקים, בארי, כיסופים, סופה ושדרות ביחס לסריקות - ובמקביל הלילה ביצענו פינוי של תושבי העוטף. בבארי עדיין יש לחימה. בכל היישובים יש צבא".
לדברי הגרי, "יש כעת רבבות לוחמי צה"ל ביישובי העוטף. אני מניח שנשיג שליטה בעוטף במהלך שעות היום. אנו תוקפים ללא הפסקה ברצועה - 426 מטרות הותקפו עד כה - בהן מנהרות, 10 רבי קומות ו-100 מחבלים שחיסלנו על הגדר. השגנו שליטה על 29 מוקדי פריצה. יש לנו עשרות מחבלים שבויים ומאות שהרגנו בשטחנו. נרחיב את גלי התקיפות, כולל עם ארטילריה ובמקביל לפינוי אוכלוסייה פלסטינית. נציג לציבור את מטרות המלחמה בהמשך וצפוי כינוס קבינט נוסף היום".
11 צפייה בגלריה
פלסטינים הולכים בין ההריסות כתוצאה מההפצצות ב עזה 8.10.23
פלסטינים הולכים בין ההריסות כתוצאה מההפצצות ב עזה 8.10.23
הריסות מבנים ברצועת עזה כתוצאה מתקיפות צה"ל הלילה
(צילום: Mahmud HAMS / AFP)
הגרי ציין כי "יש לנו מוכנות גבוהה גם באיו"ש ובצפון. עברנו יממה קשה מאוד עם פעולות הירואיות, עשרות קרבות קשים ופינוי בני ערובה". (יואב זיתון)
06:14 - צבע אדום בשדרות
06:01 - אחרי הודעת המשטרה על השתלטות: אש בתחנת שדרות
שריפה פרצה שוב בתחנת המשטרה בשדרות. לא ברור מה גרם לפרוץ האש, אחרי הודעת המשטרה לפיה השתלטה על התחנה וחיסלה 10 מחבלים בתום קרב של כ-20 שעות. בשדרות נמשכות הסריקות אחר מחבלים ברחבי העיר. (ניר בן זקן)
06:00 - סיכום חדשות הלילה: בני הערובה באופקים ובארי שוחררו; הושגה שליטה בתחנת שדרות
במהלך הלילה חילצו כוחות הביטחון את בני הערובה מחדר האוכל בקיבוץ בארי; האזרחים שהוחזקו על ידי מחבלים שוחררו. כוחות הביטחון חיסלו כמה מחבלים במקום.
שוחררו גם בני הערובה באופקים. כוחות הביטחון פרצו אל הבית שבו הוחזקו שני בני ערובה בעיר, חיסלו מחבלים וחילצו את האנשים.
המשטרה הודיעה: השתלטנו על תחנת שדרות. במשך 20 שעות של קרב על התחנה בעיר, שבמסגרתו הופעל נוהל "סיר לחץ" שכלל הבאת דחפורים, ירי טילי כתף, והבאת טנק. בתחנה חוסלו בסך הכול 10 מחבלים.
אישה כבת 50 נפצעה באורח קשה מפגיעת רקטה בבית באשקלון. במטח פגעה רקטה בבית החולים ברזילי. לא היו נפגעים אך נגרם נזק.
במהלך הלילה התכנס הקבינט הביטחוני. לשכת ראש הממשלה הודיעה בסיום הדיון על "שורה של החלטות מבצעיות שמטרתן להביא להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי, באופן שישלול את יכולתם ורצונם לאיים ולפגוע באזרחי ישראל לשנים רבות". על פי לשכת ראש הממשלה, הקבינט החליט בין השאר לעצור את אספקת החשמל, הדלק והסחורות לרצועת עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו יוצאים למלחמה ארוכה וקשה".
11 צפייה בגלריה
ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני 8.10.23
ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני 8.10.23
ישיבת הקבינט
(צילום: חיים צח / לע״מ)
מניין הנרצחים עד כה עומד על 300 לפחות. לפי הערכות, כ-100 בני אדם, בהם אזרחים וחיילים, נחטפו. יותר מ-1,590 פצועים, בהם 312 קשה ואנוש.