סגור

בלעדי
כדור השינה עורר תביעה: יצרן "סירקדין" טוען שטבע בדרך לייצר גרסה גנרית

חברת נעורים, המייצרת את התרופה לטיפול בהפרעות שינה במבוגרים, הגישה תביעה נגד טבע, המפיצה הבלעדית בישראל, בטענה שזו מתכוונת להשיק גרסה משלה, למרות פסק דין קודם שאסר על כך. טבע: "תגובה תינתן בבית המשפט"

חברת "נעורים", ממציאת התרופה לטיפול בהפרעות שינה במבוגרים תחת השם "סירקדין", המנוהלת על ידי פרופ' נאוה זיסאפל, הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד חברת התרופות טבע בטענה כי זו מתכננת להשיק גרסה גנרית לסירקדין, למרות פסק דין קודם שאסר על כך, כך נודע ל"כלכליסט". חברת נעורים הוקמה על ידי נאוה זיספאל, שהיא פרופסור בנוירוביולוגיה וממציאת סירקדין, וכן על ידי בעלה, איש העסקים יהודה זיסאפל.


בתביעה נטען, באמצעות עורכי הדין גבי מויאל מאור ואלינור שטרק, כי בין השתיים נחתם בינואר 2008 הסכם שבמסגרתו טבע תהיה המפיצה הבלעדית של סירקדין בישראל. עוד נטען כי "שנים רבות לאחר ההתקשרות נתגלעה בין הצדדים מחלוקת לנוכח כוונתה המוצהרת של טבע להשיק גרסה גנרית לסירקדין, בניגוד להתחייבויותיה לפי ההסכם וחובותיה כלפי נעורים כמפיצה הבלעדית. מחלוקת זו נדונה במסגרת תביעה שהגישה נעורים נגד טבע אשר הסתיימה בהסכם פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין ביולי 2019. במסגרת תביעה זו יתבקש בית המשפט לתת פסק דין הצהרתי, המורה כי צו המניעה הקבוע בהתאם לפסק הדין עומד בתוקפו, ובהתאם לו מנועות טבע וחברות מטעמה להשיק גרסה גנרית לתכשיר סירקדין".

2 צפייה בגלריה
חברת טבע
חברת טבע
חברת טבע
(בלומברג)

כלומר, לטענת נעורים צו המניעה הקבוע עודנו תקף ומוסיף לחייב את הטבע, "אולם לאחרונה נודע לנעורים כי בכוונת טבע לפעול בניגוד מוחלט להוראות פסק הדין ולהשיק גרסה גנרית לסירקדין. בתוך כך, במענה למכתב דרישה שנשלח לטבע על ידי נעורים, כפרה טבע בחלותו של צו המניעה הקבוע, וטענה כי הוא פקע זה מכבר. המדובר בטענות חסרות תום לב, החותרות תחת פסק הדין והסכמות הצדדים שעל בסיסן ניתן, ועל כן יש לדחותן מכל וכל".
עוד נטען בתביעה כי סירקדין היא תרופת מקור שפותחה על ידי נעורים במשך 17 שנה, "המשווקת ברחבי העולם כולו ב־45 מדינות, תרופה שטבע עצמה זכתה ועדיין זוכה ליהנות במישרין מפירותיה מכוח מעמדה כמפיצה הבלעדית שלה בישראל".
מנגד, במכתב תגובה ששלח עו"ד טל בנד, בא כוח טבע, ביולי האחרון לבאי כוח נעורים צוין כי "טבע דוחה את ניסיונה של נעורים להלך עליה אימים בטענות חסרות תוקף ובסיס". עוד נטען כי צו המניעה פקע. טרם הוגש כתב הגנה.
מטבע נמסר בתגובה: "טבע אינה נוהגת לנהל הליכים משפטיים בתקשורת. תגובה תינתן בבית המשפט".

2 צפייה בגלריה
יהודה זיסאפל מבעלי חברת נעורים 31.7.21
יהודה זיסאפל מבעלי חברת נעורים 31.7.21
יהודה זיסאפל
(צילום: אוראל כהן)