סגור
בצלאל סמוטריץ' ממ"ד בנות קדומים דרום בחירות קול קולות קלפי קלפיות מצביעים מצביע להצביע
שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ' מצביע בבחירות בקלפי בקדומים (צילום: שאול גולן)

המו"מ הקואליציוני : סמוטריץ' מתקרב לאוצר

המגעים להקמת הממשלה מתקדמים, ולפי שעה נראה שתיק הביטחון יועבר לליכוד, ככל הנראה ליואב גלנט. יו"ר ש"ס אריה דרעי יקבל תיק פנים מורחב, ואילו תיק השיכון יועבר ליו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף. איתמר בן גביר יקבל את תיק ביטחון הפנים ותיק נוסף

במו"מ הקואליציוני מסתמן שח"כ בצלצל סמוטריץ' (ציונות דתית) יכהן כשר האוצר, תיק הביטחון יועבר לליכוד כנראה ליואב גלנט, תיק פנים מורחב יועבר ליו"ר ש"ס אריה דרעי, ותיק השיכון יהיה של יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף.
במסגרת חלוקת התיקים יהדות התורה תקבל עוד שני תיקים בממשלה וסגן שר. מאיר פרוש יהיה השר לענייני ירושלים, ח"כ אורי מקלב ישמש כסגן השר לשוויון חברתי עם סמכויות של שר, ח"כ יעקב אשר יכהן כסגן שר האוצר, וח"כ משה גפני יחזור למשרת יו"ר ועדת הכספים. ש"ס תקבל גם את תיקי הנגב והגליל, הדתות והרווחה וראשות ועדת הפנים.
ח"כ איתמר בן גביר יקבל את תיק ביטחון הפנים ותיק נוסף. הוא דרש את אחד מהתיקים חינוך או תחבורה. הציונות הדתית תקבל עוד תיק, כנראה ההתיישבות עבור אורית סטרוק. לאחר שנתניהו יסיים את חלוקת התיקים לשותפיו הקואליציוניים, הוא יחלק את מה שנותר לח"כים מהליכוד.
הממשלה החדשה צפויה לכלול 32 שרים, חוץ מראש הממשלה בנימין נתניהו, ויהיה בה רוב לשרי הליכוד. כמו כן ימונו ארבעה-חמישה סגני שרים.
בליכוד דוחקים בשותפים לחתום בימים הקרובים על ההסכמים הקואליציוניים כדי שניתן יהיה להציג את הממשלה לכנסת עוד השבוע. עם זאת, ההערכה היא שבגלל לחץ הזמנים מועד הצגת הממשלה בכנסת לא יהיה השבוע אלא בשבוע הבא. הממשלה מחויבת להניח את ההסכמים הקואליציוניים 24 שעות לפני ההצבעה.