סגור
פרטיות מידע פרטי דליפת מידע סייבר פייסבוק
לפי הטענה הרשת החברתית הפעילה בעבר מנגנון ניטור להודעות פרטיות ועשתה בהן שימוש פסול (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון
פייסבוק תשלם 4 מיליון שקל בשל פגיעה בפרטיות

החברה תשלם את הסכום לקרן לתובענות ייצוגיות בעקבות תובענה שהוגשה נגדה בשנת 2014. לפי הטענה' פייסבוק הפעילה מנגנון ניטור להודעות פרטיות ועשתה בהן שימוש פסול, ובין היתר שיתפה את המידע עם צד שלישי - טענה המוכחשת על ידה. עוה"ד של מבקש התביעה הייצוגית יקבלו מיליון שקל

בית המשפט המחוזי מרכז אישר פשרה במסגרתה הוסכם כי חברת מטא (פייסבוק) תשלם 4 מיליון שקל לקרן לתובענות ייצוגיות, כשהסכום יסייע בקידום פעילויות הקשורות לפרטיות כגון חינוך לפרטיות, הסברה על פרטיות ופיתוח טכנולוגיות שישמרו על פרטיות, בדגש על קטינים, קשישים וחסרי יכולת.
הסדר הפשרה הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה עוד בשנת 2014, נגד פרקטיקות של מטא בקשר להודעות פרטיות בפייסבוק. המבקש טען בין היתר כי הרשת החברתית הפעילה בעבר מנגנון ניטור להודעות פרטיות ועשתה בהן שימוש פסול. בין השאר נטען כי פייסבוק שיתפה את המידע והקישורים מההודעות הפרטיות עם גורמים שלישיים. מנגד, טענה פייסבוק כי יש לסלק את בקשת האישור על הסף. עוד טענה כי לא ניטרה ולא קראה את ההודעות הפרטיות של המשתמשים. יש להדגיש כי במסגרת הסדר הפשרה מטא לא מודה בטענות נגדה וכי פייסבוק הצהירה שהפרקטיקות הנטענות נשוא התובענה פסקו לחלוטין עד יוני 2015. .
הצדדים ניהלו גישור בפני המגשר ד"ר עמוס גבריאלי והגיעו להסדר פשרה וציינו כי הסדר הפשרה ורצון הצדדים להתקשר בו אינם מהווים הודאה בכל טענה. הקבוצה המיוצגת כוללת את כל משתמשי פייסבוק המתגוררים בישראל, ששלחו ו/או קיבלו הודעת פייסבוק פרטית במהלך התקופה שהחלה שבע שנים לפני הגשת בקשת האישור המקורית (כלומר, 18 בספטמבר 2007) ומסתיימת במועד שבו בית משפט יאשר את הסדר הפשרה.
על פי הסדר הפשרה שאושר, מטא תעביר סכום כולל של ארבעה מיליון שקל לקרן לתובענות ייצוגיות. הסדר הפשרה כלל המלצה משותפת של הצדדים לשלם סכום של מיליון שקל לבאי כוח המבקש, עוה"ד עמית מנור, יוקי שמש וגרגורי פאוסט קורצ'מני וסכום של 96 אלף שקל למבקש.
השופט רמי חיימוביץ שאישר את הפשרה קבע כי "אומנם חברי הקבוצה עצמם לא יזכו לפיצוי ישיר, אך כאמור אין כל ודאות כי המשך ההליך היה מניב פיצוי שכזה". יש לציין כי הדיון בבית המשפט התנהל ברובו בפני השופטת אסתר שטמר.