סגור
סלטי שמיר טחינה הנסיך מוצרים עם סלמונלה
טחינת הנסיך. חובות של 140 מיליון שקל (צילום: אוהד צויגנברג)

פרסום ראשון
ביהמ"ש אסר על נושי טחינת הנסיך לממש נכסים: "עלול להיגרם נזק בלתי הפיך"

כך כתב שופט ביהמ"ש המחוזי בנצרת לאחר שיצרנית טחינת הנסיך הגישה בקשה לעיכוב הליכים בשל חובות של 140 מיליון שקל. בנוסף קבע השופט כי "איני רואה הצדקה למתן צו עיכוב הליכים במעמד צד אחד" נגד בעלי הקבוצה; דיון נקבע ל-14 בנובמבר

השופט ערפאת טאהא מבית המשפט המחוזי בנצרת קבע בהקשר לקבוצת הנסיך מפעל לייצור טחינה שצברה חובות של כ-140 מיליון שקל כי "נחה דעתי כי אי מתן צווים זמניים חלקיים במעמד צד אחד, עלול לגרום לחברות ולנושים נזק בלתי הפיך".
השופט הוציא צו מניעה ארעי האוסר על הנושים של קבוצת הנסיך מפעל לייצור טחינה, על מזמיני העבודה, על נותני השירות של החברות ועל הספקים שלהן לממש נכסים של החברות, לממש עיקולים שהוטלו על נכסי וזכויות החברות במסגרת ההוצאה לפועל ועוד. עוד קבע השופט כי החברות לא יוכלו לבצע פעולות בנכסי החברות ללא אישור בית משפט. בשלב זה קבע השופט כי "איני רואה הצדקה למתן צו עיכוב הליכים במעמד צד אחד" נגד בעלי הקבוצה. דיון נקבע ל-14 בנובמבר.
קבוצת חברות הנסיך הגישה לפני מספר ימים לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה למנות מנהל הסדר לקבוצה ולקבל צו עיכוב הליכים. זאת לאחר שהקבוצה צברה חובות בהיקף של כ-140 מיליון שקל. הקבוצה מבקשת למנות כמנהל הסדר את עורך הדין שלום גולדבלט. יודגש כי הבקשה הוגשה על פי תיקון לחוק המאפשר לחברות שנקלעו לקשיים בשל הקורנה, למנות מנהל הסדר שיסייע בגיבוש הסדר נושים לכלל הנושים. זאת, תוך שמירה על המשך פעילותן של קבוצת החברות ושמירה על מקור תעסוקה. המפעל מעסיק כ-40 עובדים ופועל מעיילבון.
חברת הנסיך מפעל לייצור טחינה וחברות בקבוצה טענו במסגרת הבקשה לצו עיכוב הליכים באמצעות עוה"ד חובב ביטון ועוה"ד זכריא קאסם, כי מדובר "בקבוצת חברות, עיקרן המפעל לייצור טחינה, שהחל את פעילותו העסקית בשנת 1991. מפעל ייצור הטחינה הנמנה על מפעלי ייצור הטחינה הגדולים ביותר במזרח התיכון, פעילותו העסקית גלובאלית החוצה את גבולות המדינה. מוצריו מיוצאים לארה"ב, לאירופה ולמדינות רבות בעולם. המפעל הממוקם בכפר עיילבון, מייצר ומשווק טחינה גלילית משובחת, המשווקת בישראל ברשתות שיווק גדולות ובעולם (ארה"ב), לקוחות הפעילות העסקית מונים בין היתר, לקוחות תעשייה (מפעלים), לקוחות מוסדיים (בתי מלון, מסעדות, בתי הארחה וכו') ולקוחות קמעונאיים (רשתות שיווק) בארץ ובחו"ל".
עוד נטען כי "בשל אילוצים גלובאליים וכן פרוץ מגפת הקורונה והשלכותיה, שאינם בשליטת הפעילות העסקית נקלעה הפעילות העסקית למצוקה תזרימית וכלכלית חריפה". בבקשה נטען כי אומדן התחייבויות הפעילות העסקית עומד על כ-140 מיליון שקל בעוד אומדן היקף נכסיה וזכויותיה – עומד על כ-41 מיליון שקל.
עוד נטען כי "לשם התמודדות הפעילות העסקית עם המצוקה התזרימית שאליה נקלעה, הזרימו בעלי המניות והעמידו הלוואות למעלה מ- 13 מיליון שקל, לרבות ממשכנתאות שנטלו על בתי המגורים שלהם, גם בזה לא היה די".

1 צפייה בגלריה
עו"ד חובב ביטון
עו"ד חובב ביטון
עו"ד חובב ביטון
(צילום: אופיר אייב)

במקביל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה על ידי בנק מרכנתיל דיסקונט ובנק דיסקונט למינוי כונס לחלק מקרקעות הקבוצה. הבנקים הללו טוענים כי יצרנית הטחינה, חברת הנסיך מפעל ליצור טחינה, מיצרניות הטחינה הגדולות בישראל, חייבת להם סכום כולל של כ-77.7 מיליון שקל.
בנק מרכנתיל דיסקונט מיוצג על ידי עו"ד ישראל בכר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ ובנק דיסקונט מיוצג על ידי עו"ד רון חכים ממשרד אטיאס, גראור, וישניצקי, ענבר, חכים ושות'. עובדים בקבוצה מייצגת עו"ד ליזה חדש.