סגור
מוסף שבועי 2.3.23 בר פקולה ו נדב זלצברגר מפגינים סטודנטים
סטודנטים מפגינים (צילום: גלעד בשן)

כחלק מיום השיתוק: המחאה קוראת לשביתת סטודנטים ארצית ביום חמישי

כחלק מהמחאה על המשך קידום ההפיכה המשטרית, מחאת הסטודנטים קוראת לשביתת סטודנטים כחלק מאירועי יום השיתוק הארצי. מחר מנהלי בתי ספר יחרימו כנס של משרד החינוך ויקיימו כנס על המשבר בחברה הישראלית

מחאת הסטודנטים קוראת לשביתת סטודנטים ארצית ביום חמישי, כחלק מהמחאה על המשך קידום ההפיכה המשטרית. זאת במקביל להתארגנויות סגלים באוניברסיטאות שונות לשביתה. מטעם מחאת הסטודנטים נמסר: “כבר כמעט חודשיים שאנחנו מפגינים, צועקים, צועדים, מגיעים לדבר בוועדות, ונראה שהזעקות שלנו נופלות על אוזניים ערלות. לכן לא נגיע ללימודים, נארגן משמרות מחאה בכניסות לקמפוסים, ונצטרף ליום השיתוק הארצי. אנחנו קוראים לכל הסטודנטים בארץ להצטרף אלינו. הדמוקרטיה שלנו במבחן, ואין לה מועד ב'”.
במקביל, מנהלי בתי ספר מתכוונים לקיים מחר, יום ג', ב-9:00 בגני התערוכה בתל אביב כנס בנושא המשבר בחברה הישראלית. הכנס מתלווה להחלטת ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים" להחרים את כנס ההדרכה לרפורמה בבגרות של השר יואב קיש שיערך באותה שעה. ההחרמה נובעת מכך שהמנהלים לא שולבו בגיבוש הרפורמה.
יוזמי כנס המנהלים החילפי כותבים: "בזמן שהמדינה שלנו נקרעת לשניים, בזמן שכל המוסכמות בחברה שלנו מתפוררות, שר החינוך אוסף את כל מנהלי ומנהלות ישראל כדי לדבר על תעודת הבגרות, את מי זה מעניין"? לדבריהם, "ביום שלישי בשעה 9:00 יתקיים כנס המנהלות והמנהלים האמיתי והרלוונטי. הוא יכלול נאומים על מה שהכי מעניין אותנו עכשיו ושיח מנהלות ומנהלים על המשך ההתמודדות עם המצב הקיים".
ביקורת חריפה על קיש מגיעה מהכיוון האקדמי. כ-250 בוגרי בית הספר הבינלאומי למנהל עסקים INSEAD שעם בוגריו נמנה קיש שלחו לשר החינוך מכתב בו הם "מביעים סלידה מתמיכתו בהפיכה המשטרית והחוקתית. אתה וחבריך מובילים את המדינה לתהום. אנו מתקשים להבין כיצד יואב קיש הלוחם והטייס המעוטר ממובילי מחאת השוויון בנטל מקדם חוקים שימחקו את החלום הציוני. גלה אחריות ועמוד שדרה".