סגור
יחידת להב 433 של המשטרה
יחידת להב 433. במסגרת החקירה נתפסו כלי רכב, משאית אשפה, המחאות, כסף מזומן, תכשיטים ומסמכים נוספים (אבי מועלם)

פרשת שחיתות במגזר הערבי: גל מעצרים של ראשי מועצות ובכירים בצפון הארץ

בעקבות חקירה סמויה שמתנהלת זה כשנה ביאח"ה עצרו החוקרים הבוקר ועיכבו לחקירה 18 אנשים, ובהם ראשי מועצות, עובדי ציבור ומעורבים נוספים בפרשת שחיתות רחבת היקף. על פי החשד, בעל חברה לפינוי אשפה בצפון שיחד ראשי מועצות במגזר הערבי ועובדי ציבור נוספים בתמורה לזכייה במכרזים. המשטרה מעריכה את שווי העבירות בפרשה בעשרות מיליוני שקלים

גל מעצרים נרחב של המשטרה בצפון הארץ בעקבות חקירת שחיתות ציבורית בכמה מועצות מקומיות במגזר הערבי: היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עצרה ועיכבה הבוקר (ב') לחקירה ראשי מועצות, עובדי ציבור ומעורבים נוספים בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.
המשטרה חושדת כי בעלים של חברה לפינוי אשפה בצפון הארץ שיחד ראשי מועצות במגזר הערבי ועובדי ציבור נוספים בתמורה לזכייה במכרזים לפינוי אשפה והגדלה של היקף המכרזים שבהם זכה.
מדובר בחקירה סמויה שמתנהלת זה כשנה ביאח"ה, אשר במהלכה נאספו ראיות נגד החשודים עד שהבוקר הפכה החקירה לגלויה עם היציאה לשלב המעצרים. במסגרת הפרשה, נעצרו ועוכבו לחקירה 18 חשודים ובהם, כאמור ראשי מועצות, עובדי ציבור וחשודים נוספים מעוספיא, כפר מנדא, ריינה, אבו סנאן ועוד.
כמו כן נערכו חיפושים בבתי החשודים, במועצות השונות ובמשרדים נוספים ונתפסו כלי רכב, משאית אשפה, המחאות, כסף מזומן, תכשיטים ומסמכים נוספים.
מהחקירה עד כה עלה כי בין החשוד המרכזי - הבעלים של חברה לפינוי אשפה - ובין ראשי המועצות התקיימה מה שהמשטרה מגדירה "מערכת יחסים שוחדית, שהתבססה על קידום אינטרסים אישיים ועסקיים". במקביל החשד הוא כי עובדי ציבור וחשודים נוספים סייעו למימוש אותה מערכת יחסים המבוססת על שוחד.
החקירה לוותה מראשיתה על ידי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ובסיוע רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים. המשטרה מסרה כי החשודים מובאים בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה. בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.
לדברי סנ"צ אלישע קוגן מיאח"ה, המשטרה מעריכה את שווי העבירות בפרשת השחיתות הציבורית בעשרות מיליוני שקלים.