סגור
תומכי חיזבאללה עם תמונת חסן נסראללה ב ביירות
תומכי חיזבאללה בביירות (צילום: EPA)

הפרקליטות לביהמ"ש: להורות לספקי האינטרנט לחסום את אתרי "אל-מיאדין" הלבנוני

על פי הבקשה, הערוץ שמזוהה עם החיזבאללה מפיץ באתריו בעברית, אנגלית וספרדית סרטונים המשבחים את החמאס, כמו גם תמונות ומידע שיש בהם לחשוף שטחי כינוס של צה"ל ובכך לסכנם באופן מיידי

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה להוציא צו שיחייב את כל ספקי הגישה לאינטרנט בישראל לחסום את הגישה לאתרי האינטרנט של ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין" (AL-Mayadeen) הלבנוני המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה בשל "פגיעה באופן ממשי בביטחון המדינה בעת מלחמה".
לערוץ, כך לפי הבקשה, שלושה אתרי אינטרנט – בעברית, אנגלית וספרדית. הלוגו של אל-מיאדין לשידורי הערוץ בנוגע למתקפת הטרור של 7 באוקטובר הוא דגל פלסטין עם סימן הניצחון והכיתוב "מבול אלאקצא המהפכה הגדולה".
על פי הבקשה שעליה חתום ראש מחלקת הסייבר, ד"ר חיים ויסמונסקי, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט שיאשר את הוראת שר התקשרות, בהסכמת שר הביטחון ובאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, לחייב את כל ספקיות האינטרנט לחסום את הגישה לאתרי "אל-מיאדין".
"ערוץ 'אל-מיאדין' מציג סיקור תקשורתי מוטה של המלחמה המתחוללת בישראל בימים אלה, תוך הצגת סרטוני שבח למעשיו של ארגון הטרור חמאס", נכתב בבקשה. "נוסף על כך הערוץ משדר בין היתר באתרי האינטרנט שלו תמונות משטחי כינוס של חיילי צה"ל במהלך המלחמה, באופן העלול לסכנם באופן ממשי ומיידי".
בבקשה מפורטים מספר סרטונים לדוגמה שעלו לאתרים ומבטאים הזדהות עם החיזבאללה והחמאס ועם הפועלות של ארגוני הטרור. בין היתר מדובר בסרטוני תעמולה בשפה העברית המיועדים לקהל הישראלי שבהם קריאה ל"מתנחלים" לעזוב את פלסטין, ולעג לצה"ל. כמו כן מוצג בו סרטון שבו נחזית פשיטת חמאס על בסיס צבאי, הרג חיילים ודריכה על גופותיהם עם כיתובים לועגים.
בנוסף מבקשים במחלקת הסייבר להציג בפני השופט חומר חסוי הכולל חוות דעת של גורמי ביטחון, שעליה מתבססת הקביעה ששידוריו של ערוץ 'אל-מיאדין' פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה.