סגור

דילמת אונגר: האחות חתמה ערבות לשר הביטחון, ספינות האח מותקפות במפרץ הפרסי

היועץ המשפטי לממשלה אסר על בני גנץ לטפל ישירות בעניינים הנוגעים ל-25 אנשי עסקים שחתמו למפלגתו על ערבויות בהיקף של 17.45 מיליון שקל בבחירות לכנסת. בין הערבים: סמדר אונגר, אחותו של איל הספנות רמי אונגר, שחתמה על ערבות של מיליון שקל. ספינות של אונגר הותקפו בחודשים האחרונים במפרץ הפרסי

הסדר ניגוד העניינים של בני גנץ שמתפרסם הבוקר בכלכליסט, עוסק גם בפוטנציאל ניגוד העניינים שנובע מערבויות שעליהן חתמו אנשי עסקים בראשית 2019, כאשר הוא התמודד בבחירות לכנסת ה-21, עבור מפלגת חוסן לישראל. גנץ גייס בסך הכל ערבויות בהיקף של 17.45 מיליון שקל מ-25 אנשי עסקים - סכום הערבויות הגבוה ביותר באותן בחירות.


היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע בהסדר כי גנץ יהיה מנוע מלטפל בעניינים שנוגעים לאחד מחותמי הערבויות או תאגידים בשליטתם. אלא שבין בני המשפחה של הערבים נמצא כיום איש עסקים שגנץ, בתפקידו כשר ביטחון, דווקא עוסק בתקופה האחרונה נקודתית בנושאים שיש להם השלכות לגביו.
זהו המקרה של איש העסקים רמי אונגר, הפועל בין היתר בתחום הספנות, שאחותו סמדר חתמה על ערבות עד גובה של 1 מיליון שקל עבור גנץ. רק לפני כשבועיים הותקפה במפרץ הפרסי, ליד אל-פוג'יירה, הספינה HYPERION RAY שבבעלות רמי אונגר שמובילה מכוניות.

2 צפייה בגלריה
מימין רמי אונגר ו בני גנץ
מימין רמי אונגר ו בני גנץ
מימין רמי אונגר ובני גנץ
(צילומים: עמית שעל, יריב כץ)

בחודשים האחרונים, במסגרת התקפות על ספינות אוניות ישראליות ואיראניות נוספות במפרץ הפרסי, נפגעה עוד ספינה של אונגר. גנץ מן הסתם היה מעורב במסגרת תפקידו כשר ביטחון בנושא ההתקפות על כלי שיט ישראליים. מי שניזוק כבר פעמיים מהתקפות אלה הוא רמי אונגר, שאחותו כאמור הייתה ערבה לו עד גובה של 1 מיליון שקל. לא ידוע כיצד נהג גנץ.
לפי רשם החברות, כל אחזקותיו של רמי אונגר בישראל מתחלקות עם אשתו יעל. לא נמצאו אחזקות משותפות לרמי אונגר ואחותו סמדר בארץ. עסקי הספנות של אונגר מרוכזים תחת חברת RAY SHIPPING LTD.

2 צפייה בגלריה
ה ספינה הליוס ריי helios ray השייכת לאיש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה מ פיצוץ מסתורי במפרץ עומאן
ה ספינה הליוס ריי helios ray השייכת לאיש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה מ פיצוץ מסתורי במפרץ עומאן
הספינה הליוס ריי השייכת לרמי אונגר, שנפגעה מפיצוץ מסתורי במפרץ עומאן
(צילום: Katsumi Yamamoto, MarineTraffic.com)

מלבד אונגר ישנם כאמור אנשי עסקים נוספים שגנץ מנוע מלעסוק בעניינים אבל קשה לראות כיצד הוא עוסק בעניינם. בין הערבים נמצאים למשל אלפרד אקירוב (2 מיליון שקל), שהוא יו"ר ובעל השליטה בחברת הנדל"ן והמלונות אלרוב, שמחזיקה גם ב־5.4% מחברת כלל ביטוח; יונתן קולבר (750 אלף שקל), ששימש בין היתר כמנכ"ל כור תעשיות, ובהמשך כיו"ר ECI TELECOM, וכיום הוא עומד מאחורי חברת הספאק של קבוצת ION שתמזג לתוכה את טאבולה בשווי מוערך של כ־2.5 מיליארד דולר; או גדעון יניב (1 מיליון שקל) מחברת בצרה שעסק בעבר בהשכרת משרדים ונדל"ן.
עוד ערבים בולטים, שגנץ לא רשאי לעסוק בעניינים הנוגעים להם או לחברות שלהם במסגרת תפקידו כראש ממשלה חליפי ושר ביטחון: שמואל חרל"פ (1 מיליון שקל), יו"ר יבואנית הרכב כלמוביל; צבי נטע (1 מיליון שקל), הבעלים של יבואני הרכב מכשירי תנועה; טובה סגול (1 מיליון שקל), רעייתו של סמי סגול, מבעלי כתר לשעבר; שלמה דברת (1 מיליון שקל), מייסד קרן ויולה).
במשרד הביטחון הפנו את השאלות בנושא לדוברות שר הביטחון. בני גנץ בחר שלא להגיב.
תגובת רמי אונגר טרם התקבלה.