סגור
חינוך גג כתבה דסקטופ
יולי תמיר פרופסור נשיאת מכללת שנקר לשעבר שרת החינוך
יולי תמיר שרת החינוך לשעבר (צילום: דנה קופל)

"אנחנו מרוכזים בידע, אבל הוא לא יהיה חשוב"

שרת החינוך לשעבר יולי תמיר אומרת ש"המיומנות הראשונה שצריך ללמד זה את החיים במשבר מתמשך ובחוסר ודאות", שר החינוך לשעבר שי פירון אומר ש"צריך ללמד פרזנטציה", שאלנו אנשי חינוך ותעשייה מה מערכת החינוך באמת צריכה ללמד

שרת החינוך לשעבר יולי תמיר אומרת ש"המיומנות הראשונה שצריך ללמד זה את החיים במשבר מתמשך ובחוסר ודאות. העולם הולך לעבור משבר אחר משבר, והרבה יותר חשוב הכוח הרגשי להתמודד עם שינויים. אנחנו לגמרי מרוכזים בידע, אבל הידע לא יהיה חשוב". שר החינוך לשעבר שי פירון אומר ש"צריך ללמד פרזנטציה", היכולת להציג, לסכם, להוציא עיקר מתפל ולהעביר את מה שלמדת.
יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל־יסודיים מנשה לוי אומר שידוע שאחד הנושאים החשובים לעולם ההייטק הוא עבודה בצוות. "אבל אין למידה צוותית בבית הספר. כל אחד לעצמו. בולע חומר. המורה עומד ומרביץ את החומר וביום פקודה התלמיד פולט אותו". פירון מציין שבחוגים לקולנוע יש שיתוף פעולה של חמישה תלמידים בהכנת הסרט ומציע את זה כמודל לשיתוף פעולה.
מנכ"ל רשת ברנקו וייס אביב קינן אומר ש"עבודת צוות היא אולי היכולת החשובה ביותר לעולם התעסוקה העתידי. אבל אתה לא יכול ללמוד עבודת צוות מכך שמרצים לך על עבודת צוות. אי אפשר ללמוד לעבוד בצוות ממשימות אישיות". סגן דקאנית הפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה פרופ' אריה קיזל בעד למידה באמצעות פרויקטים משותפים. "לרוב עושים זאת ברובוטיקה אבל זו טעות. פרויקט משותף יכול להיות גם שיפור תיבות דואר בשכונה ואז צריך לחקור כמה תיבות יש ולמה תמיד מלוכלך בחדר מדרגות. כך מעודדים גם אקטיביזם".
הד"ר לחינוך אברהם פרנק אומר ש"נושא היצירתיות מאוד מרכזי כעת כי ארגונים וחברות רוצים אנשים עם ערך מוסף. חשיבה יצירתית זה נושא שניתן ללמד ולקדם, אבל מערכת החינוך טוענת שהיא נושאת מטוסים כבדה שקשה להזיז. אפילו את האונייה שנתקעה בסואץ הזיזו".