סגור
Dun's 100

תכירו את העיר שהולכת לעבור מהפך

אילת מסתמנת כיעד אטרקטיבי למגורים ולהשקעה*הסיבה: מהפכה נדל"נית, תיירותית וגיאופוליטית

העיר אילת חווה בימים אלה מהפכה נדל"נית דרמטית שהופכת אותה ליעד אטרקטיבי למגורים ולהשקעה, וזאת מעבר להיותה עיר הנופש הנצחית של מדינת ישראל. המהפכה כוללת בין השאר מספר תוכניות בנייה גדולות ביוזמת עיריית אילת ובעידוד ממשלתי שיוצאות לפועל לאחר שנים של עבודה מול מוסדות התכנון בארץ. תנופת הבנייה והפיתוח שעוברת אילת צפויה לשנות את פניה לחלוטין לטובת תושבי העיר והתיירים מהארץ ומחו"ל.
כך למשל, העירייה אישרה תוכניות מדיניות אסטרטגיות שצפויות לחדש את התשתיות בעיר, להקים שכונות מגורים חדשות, אזורי מסחר, תעסוקה ומלונאות בהיקף עשרות אלפי מ"ר. יש כבר 6,824 יחידות דיור מאושרות ובהליכי תכנון, עוד 3,500 יח"ד בהפקדה ו-5,240 יח"ד בלב העיר ובשכונות הוותיקות, וכן בנייה של 8,737 חדרי מלון מאושרים או בהפקדה.
בתחום המלונאות צפויה בוננזה של ממש כש-10 בתי מלון חדשים צפויים להיבנות בה לאחר 20 שנה שלא נבנה אף מלון חדש בעיר. הראשון שבהם שכבר נבנה בשטח הוא קומפלקס המגורים והמלונאות ולייף סטייל "BROWN 42°" הכולל 223 דירות מגורים ומלון חמישה כוכבים עם 155 חדרים, רוף-טופ ושדרת בילויים עם 6 מסעדות שיהווה מרכז הבילוי והפנאי החדש של אילת.


1 צפייה בגלריה
אבי כראל
אבי כראל
אבי כראל
(צילום: אאוט לנד מדיה)
המהפכה הנדל"נית באילת מצטרפת למהפכה הגיאו-פוליטית הדרמטית שחלה בישראל ושצפויה להשפיע אף היא על אילת במידה ניכרת - הסכמי השלום שנחתמו מול האמירויות ובחריין. בעקבות ההסכמים אילת תהווה גשר בינלאומי בין אפריקה, אסיה ואירופה וזירת פעילות מרכזית להובלת תחומי חדשנות מול מדינות המפרץ.
אילת נהנית ממשולש צמיחה המורכב מהשקעות ממשלה, גורמי מימון אחרים ויזמים שסימנו את העיר כאפיק השקעה רווחי. ככל ששלושת אלה מתקיימים, מובטחת צמיחה והאצת פיתוח בעיר לעשורים הקרובים - וזה בדיוק מה שקורה כיום באילת ושהופך אותה ליעד כל-כך אטרקטיבי.
המדינה משקיעה וצפויה להשקיע בעיר מיליארדי שקלים בשנים הקרובות, בין השאר בשטח בשדה התעופה שהתפנה. העירייה גם חתמה עם המדינה על הסכם גג שבו היא תשקיע כ-10 מיליארד שקל בעשור הקרוב בתשתיות ובפיתוח העיר. התנופה הזו לא נעלמת מעיניהם של היזמים שמבקשים להשקיע בעיר ולממש את ההזדמנויות הנדל"ניות הקיימות בה בתחומי התיירות, הבנייה למגורים ולתעסוקה.
וכמובן כל זאת מצטרף למעמדה הייחודי של העיר אילת במפת התיירות הבינלאומית. העיר מהווה יעד תיירותי מוביל בקרב כל תושבי ישראל וגם בקרב מיליוני תיירים מכל העולם, מעמד שהתחזק עם פתיחתו של שדה התעופה הבינלאומי "רמון" ביציאה מהעיר. לזאת נוסיף את פיתוח מפרץ אילת-עקבה בהשקעה של מיליארדים שהופכת אותו ליעד תיירות בינלאומי רב עונתי המאפשר גישה ל-3 פלאי עולם מתוך 7 בעולם כולו (ים המלח בישראל, הפירמידות במצרים ופטרה בירדן).
מאת אבי כראל, יזם ומייסד, קבוצת כראל אחזקות