סגור

בלעדי
אורי אלון רכש וילה בהרצליה פיתוח ב־180 מיליון שקל

בעלי חברת קומפאס המתגורר בארה"ב רכש את הווילה בהרצליה פיתוח שתשמש לחופשותיו עם משפחתו בארץ. הווילה משתרעת על 2 דונם, ולפי מ"ר מחירה הוא מהגבוהים בארץ. שוויה של קומפאס, פלטפורמת הנדל״ן של אלון, נחתך בחצי מאוגוסט

עסקת ענק בהרצליה פיתוח: ל"כלכליסט" נודע כי וילה על 2 דונם בלבד נמכרה לאחרונה ב־58 מיליון דולר (כ־180 מיליון שקל). במונחים של מחיר לדונם באזור, מדובר בעסקה מהיקרות ביותר שבוצעו בישראל.


עוד נודע כי הווילה ברחוב האשל היא בבעלות חברת ההשקעות הפרטית K.G שבבעלות משפחת סיטבון ושהרוכש הוא אורי אלון, הבעלים של חברת קומפאס הנסחרת בוול סטריט בשווי של 3.6 מיליארד דולר אחרי שהונפקה לפני כשנה.
פלטפורמת הנדל״ן של היזם אלון הונפקה בבורסה של ניו יורק באפריל 2021 לפי שווי של 6 מיליארד דולר וכבר ביומה הראשון רשמה עלייה דרמטית של 20% במחיר המניה, מה שהזניק את שווי החברה ללמעלה מ־7.5 מיליארד דולר.
תיווך מבוסס טכנולוגיה
מאז אוגוסט האחרון נחתך שווי החברה בכמחצית לשווי של 3.6 מיליארד דולר כיום. קומפאס היא חברת תיווך נדל"ן מבוסס טכנולוגיה, ונחשבת לאחת מסוכנויות הנדל"ן הגדולות בארה"ב. הפלטפורמה של החברה מאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות על ידי הצגת מידע נרחב על מגמות תמחור ותנודות השוק בזמן אמת. ובנוסף, מציגה מידע מפורט על אזורים, שכונות, עסקאות אחרונות שבוצעו, מקומות הבילוי והחינוך ועוד.

1 צפייה בגלריה
אורי אלון על רקע וילה הכי יקרה בישראל הרצליה
אורי אלון על רקע וילה הכי יקרה בישראל הרצליה
אורי אלון, לשעבר בעלי הפועל ירושלים בכדורסל, ורחוב האשל בהרצליה פיתוח, בו נרכשה הווילה
(צילומים: יובל חן, אוראל כהן)

החברה, שהוקמה בניו יורק ב־2012 על ידי אלון ורוברט רפקין, לשעבר ראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן זאקס, מיצבה עצמה כחברת נדל"ן שמשתמשת בטכנולוגיה כדי להעניק לסוכנים שלה יתרון על פני היריבים. לחברה מעל 19 אלף סוכנים בארה"ב, ושווי מניותיו של אלון (5%) עומד על כ־200 מיליון דולר.
וילה מפוארת ובריכה
על שטח המגרש קיימות וילה מפוארת ובריכה גדולה. מדובר על 1,000 מ"ר בנוי, מה שמשקף מחיר של 180 אלף שקל למ"ר. אלון ומשפחתו חיים בארה"ב, והווילה תשמש אותם בחופשות בארץ. אלון, ששימש כבעלים של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, עזב אותה בשנת 2018 אחרי שתחתיו זכתה הקבוצה בשתי אליפויות.
לאחרונה העביר אלון תרומה גדולה לקבוצת הכדורגל של הפועל ירושלים לצורך חיזוקה בשחקנים נוספים בתקופה הקרובה, ועל פי פרסומים גם קיבל זכות למנות נציג בוועד המנהל של הקבוצה. עם זאת, ככל הידוע לאלון אין כוונה להיות שוב בעלים של קבוצת ספורט בארץ.
בשנת 2019 רכש רומן אברמוביץ' את מה שהוגדר אז כבית היקר בישראל - וילה הממוקמת מול מלון תדמור בהרצליה פיתוח. אברמוביץ' שילם עבורה אז 63 מיליון דולר אולם הווילה היא על קרקע של 9 דונם.
אברמוביץ' רכש את הווילה בעסקה של שנה שכירות ואז רכישה באמצעות אופציה במחיר שנקבע מראש. אלא שבשנת 2020 רכש שלדון אדלסון את בית שגריר ארה"ב, בהרצליה פיתוח גם הוא, בכרבע מיליארד שקל – במה שהפך לבית הפרטי היקר בישראל.