סגור

מיום שלישי בדרך השלום בת"א: נתיב תחבורה ציבורית במקום נתיב לרכב פרטי

עיריות תל אביב וגבעתיים הודיעו כי הלילה יסומן נת"צ באורך של כקילומטר וחצי במקום נתיב נסיעה לרכב פרטי על דרך השלום המשותפת לשתי הערים. הנת"צ החדש שיחל לפעול ביום שלישי יסומן לאורך דרך השלום, מרחוב עודד על גבול רמת גן ועד לרחוב יגאל אלון שבתל אביב-יפו לכיוון מערב

עיריות תל אביב וגבעתיים הודיעו כי הלילה (9.1) יסומן נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) באורך של כקילומטר וחצי במקום נתיב נסיעה לרכב פרטי על דרך השלום המשותפת לשתי הערים. הנת"צ יחל לפעול ביום שלישי הקרוב ויפעל בימים א'-ה' בשעות 19:00-07:00 וביום שישי בשעות 17:00-07:00. לצדו יישארו שני נתיבים לרכב הפרטי לכיוון מערב. לאורך הנת"צ יותקנו גם מצלמות אכיפה.
הנת"צ החדש יסומן לאורך דרך השלום, מרחוב עודד על גבול רמת גן ועד לרחוב יגאל אלון שבתל אביב-יפו לכיוון מערב, והוא חלק מציר העדפה מלא החוצה את לב המטרופולין מתל השומר במזרח, דרך דרך שלום, ומשם יתחבר לנת"צ המשכי שייבנה בקרוב בגבעת התחמושת כחלק מפרויקט אגן האיילון השלום, המשכו בנת"צ קפלן, דרך דיזנגוף ועד נמל תל אביב - מסוף רדינג. הנת"צ אינו ממשיך לאורך רחוב אלוף שדה עד למחלף אלוף שדה שמהווה את המשכו הישיר של דרך השלום. רחוב אלוף שדה נמצא תחת שטח השיפוט של עיריית רמת גן.
1 צפייה בגלריה
פקק כביש דרך מנחם בגין ו מחלף השלום תל אביב
פקק כביש דרך מנחם בגין ו מחלף השלום תל אביב
פקק שגרתי בדרך השלום
(יובל חן)
דרך השלום היא אחד מצירי התנועה הראשיים שמובילים לתוך תל אביב-יפו, והיא משרתת תושבים רבים מהערים הסמוכות. בשעות השיא עוברים בו 40-30 אוטובוסים בשעה.
הערים הודיעו כי המהלך הוא "חלק ממדיניות ענפה של הערים לתעדוף תחבורה ציבורית, רוכבי אופניים והולכי הרגל על פני נסיעה ברכב פרטי", וכי זהו נת"צ טקטי המבוצע כפרויקט מקדים לפרויקט "מהיר לעיר" שמקדם משרד התחבורה בציר שמיועד להיות מבוצע במהלך 2022. עוד נכתב כי נת"צ קפלן, שנחנך ב-2020, קיצר בשגרה את זמן הנסיעה של האוטובוסים ב-15 דקות בשעות השיא - מ-20 דקות בממוצע ל-5 דקות.