סגור

הנוסעים בתחנת לוד החדשה מוזמנים לרכוש ספר וצעצוע

רכבת ישראל פרסמה שורת מכרזים לאיוש שטחי המסחר בתחנת לוד החדשה, בהם גם בית קפה, חנות משקפיים וחנות גיימינג. זאת כחלק מתוכניתה להקים מרכזי מסחר בתחנות ולמשוך קונים לתחנות שהם לאו דווקא נוסעים

רכבת ישראל פרסמה בימים האחרונים שורת מכרזים לאיוש שטחי המסחר בתחנת לוד החדשה. המכרזים התעכבו בשנה האחרונה בשל משבר הקורונה.


היום (ב') פורסמו מכרזים להפעלת חנות ספרים ו/או צעצועים בשטח 69 מ"ר; חנות אקססורי'ז ו/או גיימינג בשטח 34 מ"ר; חנות משקפיים (34 מ"ר) וכן בית קפה בשטח 56 מ"ר.
זאת בהמשך למכרזים שפורסמו בחודש האחרון לחנות בגדים, חנות קוסמטיקה ועוד, והכול בשטח תחנת לוד החדשה.

המטרה: למשוך קונים לתחנות הרכבת

התחנה החדשה נפתחה בסוף 2020, כתחנה הראשונה בקונספט החדש של רכבת ישראל, לפיתוח אזורי מסחר גדולים וכן משרדים במתחמי תחנות הרכבת.
כיום לקוחות לא מגיעים במיוחד למתחמי המסחר בתחנות הרכבת, אלא רק כחלק מנתיב הנסיעה, וזאת לאור זאת שתמהיל השירותים והמוצרים המוצע בתחנות הוא מצומצם ביותר ובעיקרו מזון מהיר. המטרה היא לשנות זאת, לנצל את שטחי התחנות להקמת מרכזי מסחר שימשכו לקוחות כולל מבחוץ וכן מתחמי משרדים שיושכרו ללקוחות שונים, תוך ניצול אמצעי התחבורה היעיל להגעה לעבודה.

1 צפייה בגלריה
הדמיית המרכז המסחרי ב תחנת רכבת ישראל ב לוד
הדמיית המרכז המסחרי ב תחנת רכבת ישראל ב לוד
הדמיית המרכז המסחרי בתחנת רכבת ישראל בלוד
(הדמיה: א סטודיו)

ההסכם לפיתוח קניונים ומרכזי מסחר ברכבת נחתם עוד ב-2014 בין הרכבת למנהל מקרקעי ישראל, והצפי של רכבת ישראל היה שבתוך 10-15 שנה, היא תגיע להיקף הכנסות שנתי של כ-1.5 מיליארד שקל רק מהשכרת שטחי מסחר ברחבי הארץ.
תחנת לוד היא הראשונה שנבנתה בקונספט החדש. המתחם המסחרי בלוד אמור היה להתפתח בסוף 2020 אך משבר הקורונה יצר עיכובים. בדוח המסכם לשנת 2020 שפורסם בחודש שעבר ציינה חברת רכבת ישראל כי גם לאחר שהתחנה עצמה נפתחה, רוב המכרזים לשטחים המסחריים מוקפאים או כלל לא התפרסמו. נכון לסוף 2020 נבחרו, למעשה, זוכים רק בשתיים מהחנויות שייפתחו בתחנה: חנות של סופר פארם וחנות דיסקאונט למוצרים לבית (סטוק).

בהמשך: שטחי מסחר גם בכרמיאל ובת"א סבידור

שני מרכזים נוספים במתכונת עתירת שטחי מסחר צפויים להיפתח בתחנת הרכבת של כרמיאל וכחלק משדרוגה של תחנת תל אביב סבידור.
בין יתר המכרזים פורסם מכרז להפעלת בית קפה בתחנת לוד החדשה. כיום כל דוכני הקפה בתחנות הרכבת בכל הארץ מופעלים ע"י שטראוס קפה בי.וי, בהתאם לחוזה שהוארך מספר פעמים עד סוף יוני 2021. בקרוב אמור להתפרסם מכרז ארצי חדש להפעלת דוכני הקפה. נכון להיום פעילות זו מייצרת כ-40% מכלל ההכנסות של הרכבת ממסחר. בתחנת ת"א סבידור פועל בית קפה נוסף בחוזה שנחתם מול חברת קפנטו.