סגור
חנות טבע אניס

פרסום ראשון
רשת אניס נקלעה לחובות של כ-23 מיליון שקל, מבקשת למנות נאמן

הרשת, המפעילה 27 סניפים ומעסיקה כ-140 עובדים, פנתה לבית המשפט בבקשה למנות לה נאמן; הבעלים של אניס הזרים לה לאחרונה כ-1.6 מיליון שקל; הסיבות לקשיים: הקורונה, התרחבות הרשת ועליית הריבית

רשת מוצרי הטבע והבריאות אניס פנתה אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנות לה נאמן וכן בבקשה להורות על מתן צו פתיחת הליכים והפעלה של הרשת. זאת , לאחר שנקלעה לחובות של כ-22.9 מיליון שקל, מתוכם חוב של כ-14 מיליון שקל לספקים ולנותני שירותים, וכ-6.4 מיליון שקל לבנקים. נכון להיום, הסניפים פועלים כרגיל.
הרשת, באמצעות עוה"ד עידן מילר, מיכאל דובין ולירון דהן ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות', ביקשה גם להורות על הקפאת הליכים זמנית בעניינו של הבעלים, אילן מוסרי, הערב לחובותיה.
השופט אביגדור דורות קבע דיון לגבי רשת אניס למחר ב-10:00, והוציא בשלב זה צו ארעי האוסר על נקיטת הליכי גבייה נגד הרשת ועשיית דין עצמי מכל סוג, ללא אישור בית משפט.
מהבקשה שהגישה הרשת לשופט דורות עולה כי היא חברה פרטית המפעילה 27 סניפים, מרלו"ג שממנו פועלים משרדיה ועוד חמישה סניפים במודל זכיינות בפריסה ארצית. יודגש כי לסניפים המופעלים על ידי זכיינים אין קשר לבקשה. מהבקשה עולה כי לרשת מועדון לקוחות של כ-200 אלף חברים. השופט דורות קבע דיון למחר (יום שלישי).
לפי הבקשה, אניס שהוקמה ב-1995 ומעסיקה כ-140 עובדים, "נחשבת לאחת מרשתות מזון הבריאות והטבע המובילות במשק. מחזור מכירותיה עמד בשנים 2021 ו-2022 על כ-73.6 מיליון שקל וכ-68.2 מיליון שקל, בהתאמה".
בבקשה שהוגשה על ידי חברת "בשביל הטבע מוצרי בריאות" המפעילה את הרשת, נטען כי נכסיה העיקריים של אניס הם המוניטין הרב שצברה, קהל לקוחותיה וכן זכויות מכוח הסכמי שכירות להפעלת חנויותיה. הרשת אף מחזיקה לטענתה בזכויות יבוא בלעדי של המותגים VIRIDIAN (מוצר אנגלי של תוספי תזונה), ENGLISH TEA SHOP (מותג אנגלי מוכר של תה אורגני) ומותג פרטי PURITY אשר נמכרים בסניפיה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד עידן מילר
עו"ד עידן מילר
עו"ד עידן מילר
(צילום: נמרוד גליקמן)
אניס טוענת כי "מגמת התרחבות סניפים שבה נקטה הרשת בשנים האחרונות ועליית שיעורי הריבית במשק בחודשים האחרונים הביאו בימים אלה את הרשת למצוקה תזרימית קשה. מצוקתה התזרימית של הרשת הביאה לכך שבימים האחרונים החלה חזרה של צ'קים שנמסרו לספקים וכבר בימים הקרובים צפויים צ'קים נוספים לחזור מחמת א.כ.מ ("אין כיסוי מספיק", ל"ד) וכן צפויים להינקט נגד הרשת הליכי גבייה".
עוד נטען כי בשנים 2020 ו-2021 חל גידול מואץ בפעילות הרשת אשר הוביל לצמיחתה: "הגידול לווה בפתיחה של 13 סניפים חדשים ובהתאמה לגידול בהוצאות דמי השכירות ששילמה הרשת ובהשקעות וההתאמות במושכרים החדשים. אלא שבעקבות משבר הקורונה חוותה הרשת ירידה בהיקף המכירות, לאור סגירת הקניונים שבהם פעלו סניפיה.
"הרשת מצידה הגיבה ביישומה של תוכנית הבראה, אשר כללה צמצום של סניפים הפסדיים בשנה האחרונה. תוכנית ההבראה כללה סגירתו של מפעל אריזה בקריית ענבים, התייעלות וצמצום".
עוד נטען כי כחלק מהליך ההבראה הבעלים הערב הזרים בשנתיים האחרונות, מתוך מקורותיו ומקורות בני משפחתו, סכומים משמעותיים של כ-1.6 מיליון שקל וקיצץ באופן חד את משכורתו (כ-66%) . עוד נטען כי לאור מיצוי מסגרות האשראי של אניס בשבוע האחרון, החלה הרשת מתנהלת מול ספקים בעסקאות מזומן.
בתצהיר שהגיש הבעלים כתב כי "ישנה חשיבות פרקטית לשמירה והמשך קיום פעילותה של הרשת, שכן הפסקת הפעילות עלולה להיות כרוכה באיבוד קהל לקוחות, ספקים ועוד".