סגור
רון חולדאי וולט
רון חולדאי על רקע שליחים של וולט (צילומים: אוראל כהן, גבריאל בהרליה)

חולדאי נגד הנהיגה הפרועה של שליחי וולט: "חיי אדם חשובים יותר מארוחת צהריים"

ראש עיריית תל אביב: "לשליחי וולט יש חלק לא מבוטל בהשחתת תרבות הנהיגה בעיר - זה חייב להיפסק"; לדבריו, הורה לחברה לשנות את שיטת הזיהוי של שליחיה

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, יוצא במתקפה חריפה נגד וולט והנהיגה המסוכנת של שליחיה ברחובות העיר, שלדבריו "עולה לנו בדם".
ההליכה בתל אביב, כמו גם בערים אחרות, נהפכה בשנים האחרונות לסכנה נפשות, כשאופניים חשמליים, קורקינטים ולפעמים גם אופנועים דוהרים על המדרכות. לא פעם נגמר הדבר בפציעה חמורה או במוות. הגורמים לכך רבים: היעדר תשתיות, מודעות נמוכה וחוסר הסברה, חקיקה לוקה בחסר ומיושנת, היעדר אכיפה ברמה המוניציפלית, וההיתר הרחב שניתן לפעילות של אפליקציות שיתוף קורקינטים.
עם זאת חולדאי בחר להתמקד בגורם אחד בלבד, שאף שתרומתו אינה מבוטלת הוא לא היחיד: וולט ושליחיה. "הוצאתי כרטיס צהוב לוולט", כתב ראש העיר ברשתות החברתיות. "השבוע נפגשתי עם ליאור אשכול, מנכ"לית וולט ישראל, והבהרתי לה את עמדתי הבלתי מתפשרת בנוגע לנהיגה הפרועה של שליחי וולט ברחבי העיר. מובן לי שתושבות ותושבים רבים נהנים משירותי החברה, אך לא נוכל להמשיך ולהרשות את פעילותה בכל מחיר. חיי אדם חשובים יותר מכל ארוחת צהריים.
"על אף שאני מברך על כוונת משרד התחבורה לחייב לוחית רישוי לכל רוכב על דו גלגלי חשמלי, איני מתכוון לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין שהחקיקה תיכנס לתוקף. זה עשוי לקחת עוד זמן רב. בינתיים אנו פועלים בערוצים מקבילים בכל מקום שניתן. נכון להיום לשליחי וולט יש חלק לא מבוטל בהשחתת תרבות הנהיגה בעיר. זה חייב להיפסק. לתפיסתי, האחריות על הנהיגה המסוכנת רשומה על שמה של החברה המפעילה. אותי לא מעניין המודל העסקי, לא מעניין אם השליחים עובדי החברה או פרילנסרים. זה פשוט לא מעניין. הדבר היחיד שמעניין הוא הבטיחות של תושבי העיר. על זה לא נוכל להתפשר".
חולדאי הוסיף שבתור התחלה, הורה לחברה לשנות את שיטת הזיהוי של שליחיה: "הפיקוח העירוני, משטרת התנועה והחברה עצמה יוכלו לסגור מעגל מהיר במקרה של עבירות תנועה על ידי שליחים. שליח שיעלה למדרכה ייצטרך מהר מאוד לחפש עבודה חדשה". עם זאת הוא לא פירט מה תהיה שיטת הזיהוי המדוברת. "לא יהיו עוד אזהרות, זאת ההזדמנות האחרונה לתקן את הדרך", סיכם חולדאי. "הכרטיס הבא יהיה כרטיס אדום".
למרות הצהרתו הלוחמנית של חולדאי, לא ברור מה טיב הכרטיס האדום שהוא יכול להוציא לוולט, והאם יש לו סמכות להגביל את פעילותה. במקביל, הוא יכול לנקוט צעדים נוספים לשיפור המצב - למשל להפחית משמעותית את מספר הקורקינטים השיתופיים שחברות כמו בירד וליים רשאיות להפעיל בתל אביב.