סגור
רועי כחלון מנהל רשות החברות
מנהל רשות החברות רועי כחלון (צילום: איל יצהר)
בלעדי

רשות החברות מהדקת את הפיקוח על הוצאות הפרסום של החברות הממשלתיות

סגנית מנהל הרשות דרשה מהחברות להעביר פירוט מלא על הוצאות הפירסום ויחסי הציבור שלהן בשנים 2024-2022, זאת "כחלק ממהלכי ההתייעלות ושיפור הרווחיות בחברות הממשלתיות". בכירים בחברות טוענים כי מדובר בהתערבות מוגזמת בפעילות השיווק שלהן

רשות החברות דורשת מהחברות הממשלתיות להעביר אליה פירוט על כלל הוצאות הפירסום ויחסי הציבור בחברה בשנים 2022–2024, כך נודע לכלכליסט.
במכתב לחברות ששיגרה אלינור דמרי, סגנית בכירה למנהל הרשות, היא דרשה להעביר לרשות ריכוז הוצאות הפרסום ויחסי הציבור לפי נושאים ולפי סוג המדיה בה פרסמה החברה לרבות עיתונות, טלוויזיה, רדיו, שילוט, רשתות חברתיות ועוד.
כמו כן, היא ביקשה לקבל פירוט של מטרות הפירסום של כל אחד מהנושאים הללו, וכן תיאור של המדיניות הפירסום ויחסי הציבור של החברה לרבות תכלית הפרסום, אוכלוסייית היעד, אופן קביעת תקציב הפירסום, אופן בחירת הקמפיינים ואישורם ואופן ביצוע הפירסום. כמו כן, התבקשו החברות להעביר לה פרוטוקולים מדיוני דירקטוריון בנושא לא יאוחר מיום ראשון הקרוב.
דמרי הסבירה במכתבה כי "החברות הממשלתיות בדומה לחברות רבות במגזר הפרטי משקיעות בהוצאות השיווק והפירסום לצורך מטרות מסחריות שונות ולקידום רווחת הציבור במהלך העסקים הרגיל". לדבריה, "הרשות מבקשת לבחון את מדיניות הפירסום בחברות כחלק ממהלכי ההתייעלות ושיפור הרווחיות בחברות הממשלתיות".
לעומת זאת, בכירים בחברות הממשלתיות טענו כי יש בכך התערבות מוגזמת בפעילות השיווק של החברות, שבחלקן מהוות מונופול, וחלקן מתחרות בחברות פרטיות. כך למשל, חברת החשמל ורכבת ישראל הן שתי חברות ממשלתיות שהיקף הפירסום שלהן גבוה במיוחד.