סגור
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו. "איש לא מסר לי את התביעה ביד" (צילום: מוטי קמחי)

יאיר נתניהו ביקש שהמדינה תשלם במקומו פיצוי שבו חויב בתביעת דיבה

בנו של ראש הממשלה המיועד, שחויב לשלם כ-400 אלף שקל, טוען שהתביעה לא נמסרה לו בגלל העובדים בבלפור, ולכן על המדינה לשלם

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ביקש מהמדינה לשלם במקומו כ-400 אלף שקל שבהם חויב בעקבות אי הגשת כתב הגנה בתביעת דיבה נגדו מצד אבי אלקלעי, עורך אתר "וואלה" לשעבר ועד תביעה בתיק 4000. נתניהו, שגר בעת הגשת התביעה במעון בבלפור, טוען שאנשי משרד ראש הממשלה אחראים לכך שלא קיבל אותה – ולכן על המדינה לשלם את מלוא הסכום המקורי כולל הצמדה וריבית.
אלקלעי תבע את יאיר נתניהו לפני שלוש שנים בגין שיתוף פוסט מכפיש שפרסם גולש אחר, ולפיו הוא שתול של קרן וקסנר, סוכן של המשטרה שיש לעצור אותו ושותף לקונספירציה נגד בנימין נתניהו.
נתניהו הבן כאמור לא הגיש כתב הגנה, ובמרץ 2020 קבע בית משפט השלום בתל אביב כי עליו לפצות את אלקלעי. נתניהו המשיך ופנה גם למחוזי ולעליון וטען שלא קיבל את כתב התביעה לידיו, אולם השופטים בשתי הערכאות פסקו אחרת.
הדובר של בנימין נתניהו ומשפחתו, עופר גולן, סירב להגיב. מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "הוא חויב לשלם מאות אלפי שקלים עקב התרשלות במשרד ראש הממשלה. הוא מתבסס על עובדה פשוטה: איש במשרד ראש הממשלה לא טוען שמסר לו את כתב התביעה ביד, כפי שמחייב החוק, ועל כן נמנעה ממנו זכותו הבסיסית להתגונן".
מהפרקליטות נמסר: "בא כוחו של יאיר נתניהו פנה לפרקליטות בבקשה לכסות את סכום הפיצויים שבית המשפט פסק נגד לקוחו בתביעת הדיבה. בהחלטת בית המשפט, שאושרה על ידי בית המשפט העליון, נקבע כי התביעה נמסרה לו כדין. בימים הקרובים תימסר לבא כוחו של הפונה תשובת המדינה".