סגור
בית משפט השלום בראשון לציון
בית משפט השלום בראשון לציון (צילום: ערן גרנות)

החשוד בניסיון לארגן פגיעה בערבים בלוד ויפו ישוחרר; "חברים שלי נרצחו, לא התכוונתי למה שאמרתי"

בית המשפט המחוזי מרכז קיצר עד מחר את מעצרו של תושב נס ציונה, החשוד שניסה לארגן פגיעה וקרא בעידוד למעשי טרור בערבים ביפו ולוד. אמו התחייבה לפקח עליו ככל שישוחרר למעצר בית

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קיצר עד מחר (ד') את מעצרו של תושב נס ציונה, החשוד שניסה לארגן פגיעה בערבים ביפו ולוד. "חברים שלי נרצחו, לא התכוונתי למה שאמרתי", אמר החשוד (27) לבית המשפט. אמו התחייבה לפקח עליו ככל שישוחרר למעצר בית.
החשוד נעצר ביום א' בחשד לקריאה ועידוד מעשי טרור, לאחר שכתב בקבוצת וואצאפ שהוא מבקש ביחד עם אחרים לחטוף ערבים, נשים וילדים במטרה לזעזע את האויב. הוא כתב כי אסור להיות עדינים, יש לנהוג באופן הגרוע ככל הניתן, לשבור את האזרחים הערבים בלוד וביפו ולרצוח אותם.
השופט גיל גבאי קבע ביום א' כי בדברים שנכתבו יש מסוכנות המחייבת להשאיר את החשוד במעצר עד סיום החקירה, זאת, לאחר שהוא ביקש בהתכתבויות לקבוע נקודת מפגש יחד עם חברי הקבוצה לצורך תחילת הפעילות. לחשוד עבר פלילי הכולל הרשעות במגוון עבירות, לרבות הרשעה מלפני חודש.
"המדינה נמצאת במלחמה ומעשים מסוג זה עלולים לערער עוד יותר את הסדר החברתי ולפגוע בחפים מפשע", כתב השופט. "בכל הנוגע להמשך המעצר, יש לתת את הדעת לכך שהמדינה נמצאת במצב מלחמה, והיחידה והמשטרה פועלים בכוחות מצומצמים ומשאבים מוגבלים".
סנגורו של החשוד טען בדיון כי הוא סובל מפוסט טראומה ומבעיות נפשיות, אולם בית המשפט כתב כי בגיליון ההרשעות הפלילי של החשוד אין כל אינדיקציה לכך. יחד עם זאת, השופט הורה שהפסיכיאטר המחוזי יבצע לו בדיקת כשירות למעצר.