סגור
כלכליסט המנהיג העליון של איראן חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי (צילום: AFP / HO / KHAMENEI.IR)

דיווח: "המתקפה באיראן כוונה למערך הנ"מ בנתנז"

הדברים מיוחסים לבכיר אמריקני שאמר לרשת ABC כי מטוסי קרב שיגרו שלושה טילים לעבר מכ"ם הגנה אווירית ליד המתקן הגרעיני; שתי רקטות נורו לשדרות, אחת יורטה; עשרות קרובי חטופים חסמו את כביש 1 לכיוון ירושלים וסמוך למחלף הענבה

23:20 - הפנטגון: אוסטין וגלנט דנו במאמצים לשמירה על היציבות במזרח התיכון. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט. כך נמסר מהפנטגון. על פי ההודעה השניים דנו בין היתר במאמצים לשמירה על היציבות באזור המזרח התיכון.

9 צפייה בגלריה
יואב גלנט לויד אוסטין
יואב גלנט לויד אוסטין
יואב גלנט ולויד אוסטין
(רויטרס)

22:05 - נשיא צרפת לראש ממשלת לבנון: "אעשה הכל כדי למנוע הסלמה במזרח התיכון". נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם מקבילו הלבנוני, והבטיח "לעשות הכל" כדי למנוע הסלמה במזרח התיכון. לדבריו, "אמנע את הסלמת האלימות בין לבנון לישראל".
20:15 - אזעקה בשדרות: רקטה אחת יורטה. שני רקטות זוהו בהמשך לאזעקה שהופעלה באזור שדרות, ורקטה אחת יורטה. (מתן צורי)
19:35 - דיווח סעודי: התקיפה באיראן בוצעה באמצעות מטוסי F-35. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי התקיפה באיראן שיוחסה לישראל בוצעה באמצעות שלושה מטוסי F-35. (ליאור בן ארי)
19:05 - דיווח: המתקפה באיראן כוונה למערך ההגנה האווירית של מתקן הגרעין בנתנז. בכיר אמריקני אמר לרשת ABC כי במהלך התקיפה באיראן, המיוחסת לישראל, מטוסי קרב שיגרו שלושה טילים לעבר אתר מכ"ם הגנה אווירית. על פי הדיווח האתר מהווה חלק מההגנה על מתקן הגרעין בנתנז.
18:55 - חיל האוויר תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בדרום לבנון. כלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה באזור אל-מנסורי ועיתרון שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שעדכן כי מוקדם יותר זוהו שלושה שיגורים שחצו לשטח ישראל, וכי צה"ל תקף את מקורות הירי בארטילריה. (יואב זיתון)


18:31 - המשטרה: כביש 1 נפתח לתנועה. המשטרה עדכנה כי כביש 1 לכיוון ירושלים סמוך למחלף הענבה, שנחסם על ידי מפגינים וקרובי חטופים, נפתח לתנועה. הכביש נחסם מוקדם יותר בקריאה לשחרור החטופים המוחזקים בשבי חמאס. (מאיר תורג'מן)
18:22 - המחאה בכביש 1: רכב דרס מפגינה ופגע ברגלה. מפגינה נדרסה במהלך מחאת משפחות חטופים בכביש 1, לאחר שרכב שנסע בנתיב שנותר פתוח סטה ממסלולו ופגע ברגלה. המוחים במקום, בהם קרובי חטופים הקוראים לשחרור יקיריהם, ציינו כי השאירו נתיב פנוי לתנועה. על פי הודעתם, הרכב שפגע במפגינה נסע במהירות והמשיך לנסוע לאחר שדרס את רגלה. (מאיר תורג'מן ויעל צ'כנובר)

9 צפייה בגלריה
משפחות חטופים חוסמות את כביש 1
משפחות חטופים חוסמות את כביש 1
משפחות חטופים חוסמות את כביש 1
(צילום: שמוליק דודפור)
18:15 - מדינות ה-G7 גינו את איראן: "גרמה הסלמה מסוכנת". שרי החוץ של המדינות החברות בפורום ה-G7 פרסמו הודעת גינו חריפה על "המתקפה האיראנית הישירה וחסרת התקדים נגד ישראל". על פי ההודעה, "המתקפה גרמה הסלמה מסוכנת. לישראל יש את מלוא התמיכה שלנו". בנוסף, השרים הביעו דאגה מהעלייה במקרי האלימות של מתנחלים נגד פלסטינים, וקראו לישראל "להעמיד את האשמים לדין". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

9 צפייה בגלריה
הקברניט כטב"מ טיל בליסטי איראן
הקברניט כטב"מ טיל בליסטי איראן
טיל בליסטי איראני
(צילום: AFP)

18:05 - עשרות קרובי חטופים חוסמים את כביש 1 לכיוון ירושלים וסמוך למחלף הענבה. עשרות מפגינים וקרובי חטופים חוסמים את כביש 1 לכיוון ירושלים סמוך למחלף הענבה, בקריאה לשחרור יקיריהם משבי חמאס. בני המשפחות הבעירו על הכביש חביות לשריפת חמץ עם הכיתוב "הפקרה". (מאיר תורג'מן ויעל צ'כנובר)
17:40 - דיווחים בלבנון: תקיפה בעיירה אל-מנסורי שבדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה בעיירה אל-מנסורי שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
17:14 - דיווחים פלסטינים: חוסל מפקד חטיבת טול כרם של הג'יהאד האיסלאמי. הפלסטינים מדווחים על חיסולו של מוחמד ג'אבר, מפקד חטיבת טול כרם של הג'יהאד האיסלאמי. (עינב חלבי)
17:00 - ארה"ב הטילה סנקציות על מייסד להב"ה ושני ארגונים נוספים. מחלקת המדינה של ארה"ב הודיעה על הטלת סנקציות על מייסד ארגון להב"ה בנצי גופשטיין, בטענה כי "תחת הנהגתו להב"ה וחבריה היו מעורבים במעשי אלימות נגד פלסטינים". במקביל, משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת סנקציות על "קרן הר חברון"ו"עמותת שלום אסירייך", שגייסו כספים למען "מתנחלים קיצונים שעסקו בפעילות אלימה". מוקדם יותר הודיע האיחוד האירופי על הטלת סנקציות על ארגון להב"ה וארבעה מתנחלים, בהם אלישע ירד ומאיר אטינגר. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
16:40 - משרד הבריאות של חמאס: 34,012 פלסטינים נהרגו בעזה מתחילת המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן את מניין ההרוגים ברצועה ל-34,012. עוד הוסיף המשרד כי מתחילת המלחמה נפצעו 76,833 פלסטינים בעזה.
16:10 - האיחוד האירופי הטיל סנקציות על מתנחלים קיצונים וארגון להב"ה. האיחוד האירופי הודיע על הטלת סנקציות על ארגון להב"ה בטענה ל"הפרה חמורה של זכויות אדם" של פלסטינים. בנוסף הוטלו סנקציות על ארבעה מתנחלים, בהם איש עוצמה יהודית לשעבר אלישע ירד ונכדו של הרב מאיר כהנא, מאיר אטינגר. (רויטרס)

9 צפייה בגלריה
התפרעויות מתנחלים ביישובים פלסטיניים
התפרעויות מתנחלים ביישובים פלסטיניים
מתנחלים מתפרעים ביישוב פלסטיני

16:05 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו, מוחמד חסן א-סיד עבד אל-מחסן פדל אללה שגר במקור בעיירה עינאתא שבלבנון. זהו ההרוג ה-282 של חיזבאללה מתחילת המלחמה. (ליאור בן ארי)
14:55 - דיווח: הרוג בתקיפה הישראלית בדרום לבנון. גורם באגודת "צופי המסר האסלאמי", הפועלת תחת תנועת "אמל" בלבנון, מסר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי אדם אחד נהרג בתקיפה הישראלית בבית בעיירה עיתא א-שעב בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
14:50 - המבצע בנור א-שמס: 4 לוחמים נפצעו בינוני וקל, מחבל אחד חוסל. לוחם מיחידת הלוט"ר וקצין במילואים מחטיבת המרום נפצעו באורח בינוני במהלך המבצע שפתחו אמש צה"ל, שב"כ ומג"ב לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס שליד טול כרם. שני לוחמים נוספים מסיירת חרוב נפצעו באורח קל. כלל הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. לפי דובר צה"ל, הכוחות חיסלו כמה מחבלים ועצרו מספר מבוקשים במהלך המבצע. מחבל אחד חוסל בחילופי אש, וכמה נוספים נפגעו. (יואב זיתון ואלישע בן קימון)
14:25 - בלינקן התייחס לראשונה לתקיפה: "לא היינו מעורבים בשום פעולה התקפית". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן סירב להתייחס בהרחבה לדיווחים על התקיפה הישראלית באיראן, אך אמר לכתבים בהתייחסות ראשונה לעניין כי "ארה"ב לא הייתה מעורבת בשום פעולה התקפית". (ynet)
9 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור בישראל 9.1.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור בישראל 9.1.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור בישראל 9.1.24
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
14:00 - שר החוץ האיטלקי: "ישראל עדכנה ברגע האחרון את ארה"ב על התקיפה באיראן". שר החוץ של איטליה אנטוניו טייאני מסר כי ארה"ב הודיעה לקבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) שישראל עדכנה אותה "ברגע האחרון" על התקיפה באיראן. לדבריו, ארה"ב הודיעה על כך בישיבה ששונתה ברגע האחרון כדי להתייחס לתקיפה. (AP)
13:50 - מדינות ה-G7: איראן תישא באחריות ל"פעולותיה הזדוניות" במזרח התיכון. קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) התייחסה לדיווחים על התקיפה הישראלית באיראן, וקראה לשתי המדינות למנוע הסלמה נוספת של המצב. מדינות ה-G7 הוסיפו כי איראן תישא באחריות ל"פעולותיה הזדוניות והחתרניות" במזרח התיכון, וציינו כי ישיתו עליה "צעדים חדשים ומשמעותיים" אם תעביר טילים בליסטיים לרוסיה. הקבוצה התייחסה גם למלחמה ברצועת עזה, וחזרה על התנגדותה לפעולה צבאית ישראלית ברפיח. (רויטרס)
9 צפייה בגלריה
כינוס שרי החוץ של מדינות G7 ב טוקיו 8.11.23
כינוס שרי החוץ של מדינות G7 ב טוקיו 8.11.23
כינוס שרי החוץ של מדינות G7 בטוקיו בנובמבר האחרון
(צילום: Tomohiro Ohsumi/Getty Images)
12:05 - גורם מודיעיני ל-CNN: התקיפות הישירות בין ישראל לאיראן "הסתיימו". גורם מודיעיני אזורי אמר כי התקיפות הישירות בין ישראל לאיראן "הסתיימו". כך דיווחה רשת CNN. הגורם הוסיף כי למיטב ידיעתו איראן אינה צפויה להגיב לתקיפה שיוחסה לישראל בשטחה - מבלי שמסר סיבה לכך. בינתיים, נשיא איראן אבראהים ראיסי אמר כי "אנחנו נלחמים במלחמה של רצונות ואיראן ניצחה בה, ותמשיך לנצח". ראיסי לא התייחס באופן ישיר לדיווחים על התקיפה הלילה, והוסיף כי התקיפה נגד ישראל "שיקפה את הכוח שלנו ואת רצון עמנו ואחדותנו". (ליאור בן ארי)
11:45 - בעיראק טוענים: טיל ישראלי נפל בשטחנו. סוכנות הידיעות סבארין, שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, פרסמה תמונות של "התקיפה הישראלית הכושלת" לטענתה. לפי הסוכנות, נמצא "טיל ישראלי" באזור ואסט בעיראק. (ליאור בן ארי)
10:40 - מחבלים חוסלו במרכז הרצועה, הותקף האזור שממנו זוהה השיגור לאשקלון. לוחמים מחטיבת הנח"ל חיסלו כמה מחבלים במרכז רצועת עזה לאורך היממה האחרונה, לאחר שאלה זוהו מהאוויר בעת שהתקרבו לעבר הכוחות. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר השמידו כ-25 מטרות, בסיוע לכוחות המתמרנים, ובהן: מבנים צבאיים, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות נוספות. אמש תקפה חטיבת האש 215 בארטילריה את האזור שממנו זוהה השיגור בבית לאהיה לעבר אשקלון. (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
לוחמי הנח"ל ב מרכז רצועת עזה
לוחמי הנח"ל ב מרכז רצועת עזה
לוחמי הנח"ל ב מרכז רצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

10:10 - צרפת ואיטליה קראו לרגיעה, בעומאן גינו את "התקיפה הישראלית" באיראן. סגן שר החוץ של צרפת ז'אן-נואל ברות התייחס לדיווחים על התקיפה שיוחסה לישראל באיראן, ואמר כי "פריז קוראת לכל הצדדים לפעול לרגיעה ולנהוג בריסון". גם איטליה קראה לרגיעה בעקבות הדיווחים. מנגד, בעומאן גינו את "התקיפה הישראלית באדמת איראן", וכן את "התקיפות הצבאיות הישראליות החוזרות ונשנות באזור".
9 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון Emmanuel Macron נשיא צרפת
עמנואל מקרון Emmanuel Macron נשיא צרפת
נשיא צרפת עמנואל מקרון
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90‎‎‎)
9:45- סוריה: ישראל תקפה הלילה מערכות הגנה אווירית שלנו. משרד ההגנה של סוריה מסר כי "ישראל תקפה הלילה אתרים של ההגנה האווירית שלנו באזור הדרומי". לדבריו, "נגרם נזק חומרי". (ליאור בן ארי)
9:40 - בכיר איראני: לא ברור מי אחראי למתקפה, אין תוכנית לתגובה מיידית. גורם איראני בכיר מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אין תכנון לנקמה מיידית", על רקע הדיווחים בדבר תקיפה ישראלית באיראן. הוא הוסיף כי במדינה לא בטוחים מי עומד מאחורי התקרית. (רויטרס)
9:20 - דיווח באיראן: כטב"מים שיורטו הוטסו בידי "מסתננים בתוך המדינה". הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה מפי אנליסט כי כטב"מים זעירים שיורטו על-ידי מערכות ההגנה האווירית במדינה הוטסו בידי "מסתננים מתוך איראן". הדברים מגיעים אחרי הדיווחים על תקיפה שמיוחסת לישראל במדינה. (רויטרס)
8:55 - סבא"א אישרה: "אין נזק לאתרי הגרעין באיראן, עוקבים מקרוב אחר המצב". הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אישרה כי לא נגרם נזק לאתרים הגרעיניים באיראן, על רקע הדיווחים בדבר תקיפה ישראלית במדינה. סבא"א הוסיפה כי "אנו עוקבים מקרוב אחר המצב וממשיכים לקרוא לריסון מירבי מכל הצדדים. אנו חוזרים על כך שאסור שמתקנים גרעיניים יהוו מטרה בסכסוכים צבאיים". (רויטרס)
8:30 - גורם ישראלי ל"וושינגטון פוסט": התקיפה - איתות שביכולתנו לעשות זאת בתוך איראן. גורם ישראלי רשמי מסר ל"וושינגטון פוסט" כי התקיפה הישראלית באיראן נועדה לאותת לטהרן כי לישראל יש את היכולת לתקוף אותה בשטחה". לדבריו, התקיפה נעשתה בתגובה למתקפה האיראנית נגד ישראל בלילה שבין שבת לראשון. (ynet)
8:00 - מפקד איראני בכיר: "הרעש באספהאן - מההגנה האווירית, לא נגרם נזק". מפקד בכיר בצבא איראן אמר כי "הרעש שנשמע במהלך הלילה באספהאן נגרם כתוצאה ממערך ההגנה האווירית, שפעל נגד עצם אחד חשוד". כך מסרה הטלוויזיה האיראנית. הוא הוסיף כי "לא נגרם נזק". (רויטרס)
7:30 - אוסטרליה קוראת לאזרחיה לעזוב את ישראל: "המצב עלול להידרדר". אוסטרליה קוראת לאזרחיה שנמצאים בישראל לעזוב את המדינה. לדבריה, "יש איום גבוה של פעולות תגמול ומתקפות טרור נגד ישראל ואינטרסים ישראליים ברחבי האזור. המצב הביטחוני עלול להידרדר במהירות". (איתמר אייכנר)
7:10 - גורמים ישראלים אישרו בפני ה"ניו יורק טיימס": ישראל תקפה באיראן. גורמים ביטחוניים ישראלים אישרו בפני ה"ניו יורק טיימס" כי ישראל תקפה במהלך הלילה באיראן. בטהרן מסרו מוקדם יותר כי בסיס אווירי צבאי הותקף סמוך לעיר אספהאן שבמרכז איראן. (ynet)
9 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית של איראן פועלות בשמי אספהאן, הלילה
מערכות ההגנה האווירית של איראן פועלות בשמי אספהאן, הלילה
מערכות ההגנה האווירית של איראן פועלות בשמי אספהאן, הלילה
(צילום: מתוך ynet)
6:45 - גורמים באיראן: "התקיפה פגעה בבסיס אווירי ליד אספהאן". שלושה גורמים איראנים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי התקיפה פגעה בבסיס אווירי סמוך לעיר אספהאן שבמרכז איראן. (ynet)
6:20 - ישראל עדכנה את ארה"ב שעות לפני התגובה: "ננקום באיראן בימים הקרובים". גורם אמריקני בכיר אמר לרשת CNN כי ישראל עדכנה את ארצות הברית שעות לפני התגובה, וציין כי היא אמרה שתנקום באיראן "בימים הקרובים". לדברי הגורם, ארצות הברית לא תמכה בכך. (ynet)
5:30 - דיווח: משמרות המהפכה העלו את רמת הכוננות בכל הבסיסים באיראן. סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, דיווחה כי משמרות המהפכה הכריזו על מצב כוננות מירבית בכל הבסיסים באיראן. עוד דווח כי המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן התכנסה באופן דחוף. (ליאור בן ארי)
5:20 - בכיר אמריקני: "מודעים לכך שישראל פתחה במתקפה באיראן". בכיר אמריקני אמר לתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" כי "אנחנו מודעים לכך שישראל פתחה במתקפה באיראן". בכירים אמריקנים נוספים אמרו לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" כי "ציפינו שישראל תממש את תגובתה נגד איראן ב-24 שעות הקרובות". (ליאור בן ארי)
4:50 - דיווח: פיצוצים נשמעו גם בעיראק, כטב"מים נצפו בשמי המדינה. סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, דיווחה על שלושה פיצוצים שנשמעו בבגדד ועל כמה פיצוצים נוספים בבאבל שבמדינה. לפי הדיווח, לפני הפיצוצים טסו כלי טיס בלתי מאוישים בשמי עיראק. (ליאור בן ארי)
4:40 - דיווח ב-ABC: "טילים ישראליים פגעו במתקן באיראן". לאחר הדיווחים על הדי פיצוצים שנשמעו דרומית לטהרן, גורם אמריקני אישר לרשת ABC כי "טילים ישראליים פגעו במתקן באיראן". (ynet)