פרסום ראשון
ביהמ"ש אישר לנהל תביעה ייצוגית נגד Trivago בטענה להטעיית צרכנים
בתביעה נטען כי החברה לחיפוש והשכרת חדרי מלון נוקטת כביכול בפרקטיקה אסורה, שבה היא מציגה לצרכן בצורה בולטת את האתר שמשלם לה את העמלה הגבוהה ביותר, ולאו דווקא את המחיר הזול ביותר עבור החדר המבוקש
בית המשפט המחוזי מרכז אישר ניהול תביעה ייצוגית נגד Trivago בטענה להטעיית צרכנים במחירי מלונות, טענה המוכחשת על ידי טריווגו.
למעשה, בית המשפט המחוזי נתן תוקף של החלטה להסדר דיוני יוצא דופן שגובש בין הצדדים, ובכך אישר את ניהול התביעה הייצוגית נגד חברת Trivago N.V. התביעה תתנהל אך ורק סביב "עילת המחיר המחייב".
בבסיס התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד עמית גנסין שיוצג על ידי עו"ד אוהד רוזן, עומדת הטענה כי Trivago נוקטת כביכול בפרקטיקה אסורה שבה היא מציגה לצרכן בצורה בולטת דווקא את האתר שמשלם לה את העמלה הגבוהה ביותר, ולאו דווקא את המחיר הזול ביותר עבור החדר המבוקש. לטענת המבקש, המחיר הזול באמת "הוכמן באותיות הקטנות", וכי הנזק לחברי הקבוצה הוא הפער בין המחיר שהוצג כזול ביותר לבין המחיר הזול ביותר בפועל.
ההסדר שאושר על ידי השופטת כרמית בן אליעזר בהסכמת הצדדים חוסך לצדדים שלב הליכים מקדמיים ממושך, חקירות וסיכומים, בכך שההחברה הסכימה לאישור התביעה הייצוגית בעילה זו. מנגד, המבקש ובאי כוחו הסכימו להסתלק משתי עילות נוספות בבקשת האישור: "אי התאמת הממכר" ו"אי התאמת המחיר". יש להדגיש כי התביעה לא התקבלה אלא בית המשפט אישר לנהל אותה כייצוגית. כלומר, עתה היא תנוהל ואם הצדדים לא יגיעו לפשרה, בית המשפט יגיע בסיום ההליך להכרעה אם לקבלה או לדחותה.
הקבוצה שתיוצג בתביעה כוללת כל מי שהזמין מלון באמצעות אתר Trivago החל משבע שנים לפני הגשת בקשת האישור ועד למועד אישורה, ושהייתה לו אפשרות להזמין במחיר נמוך יותר שהוסתר ממנו כביכול.
הצדדים חויבו להמשיך בהידברות ולעדכן את בית המשפט עד לאמצע ינואר באשר להשגת הסכמות, או לחילופין, להגיש כתב תביעה מתוקן בהתאם להחלטה. את טריווגו ייצגו בחלק מההליך עורכי דין שהוחלפו והחברה מיוצגת עתה על ידי עוה"ד רון פלג ונועם גילאון ממשרד מיתר שנתנו הסכמתם להליך הדיוני היוצא דופן שחוסך זמן ומשאבים ואושר על ידי בית המשפט.
המבקש, עו"ד עמית גנסין מסר בתגובה: "אנו מברכים על ההחלטה, הרלוונטית לאתרי אינטרנט נוספים, הנוקטים בפרקטיקה דומה. במסגרת ההידברות שנקיים, נפעל להביא לפיצוי הציבור בסכום הפער הכספי שבין המחירים ששולמו בפועל על ידי לקוחות טריווגו לבין המחירים הזולים ביותר, כפי שהתחייבה טריווגו בפרסומיה".






























