סגור
פקק כביש דרך מנחם בגין ו מחלף השלום תל אביב
פקק בדרך בגין. התחבורה הציבורית היא לא בדיוק אופציה טובה (יובל חן)

4 ימים בשנה בפקק: תל אביב במקום הרביעי בדירוג הערים הפקוקות בעולם

דירוג חדש: איסטנבול היא העיר הפקוקה בעולם - הנהגים שם מאבדים כ-12 שעות בחודש; באילו ערים התנועה זורמת יחסית?

הפקקים בתל אביב כל כך חמורים עד שהיא דורגה במקום הרביעי ברשימת הערים בפקוקות בעולם, לצד טוקיו ומנילה. הדירוג, שבו השתתפו 53 ערים ברחבי העולם, נערך על ידי חברת Business Name Generator הבריטית, לרגל מגמת החזרה לעבודה במשרדים לאחר הקורונה.
איסטנבול דורגה ראשונה, ולפי הדו"ח, הזמן הממוצע שמאבדים הנהגים בכל השנה בכבישים בעיר הטורקית עומד על 142 שעות, שהם בממוצע כמעט 12 שעות בחודש. מומבי ודלהי בהודו דורגו במקומות השני והשלישי, בהתאמה, כשבמומבי העובדים מפסידים בממוצע 121 שעות בשנה ובדלהי 110 שעות בגלל הפקקים. בתל אביב, מנילה וטוקיו החולקות יחדיו את המקום הרביעי הנתון עומד על ממוצע של 98 שעות בשנה, שמסתכמים לממוצע של 4.1 ימים בשנה.
מקסיקו סיטי דורגה שביעית עם הפסד של 87 שעות לפקקים, אתונה מדורגת אחריה במקום השמיני עם ממוצע של 85 שעות שנתיות, ריו דה ז'נרו תשיעית עם 82 שעות שהלכו לאיבוד וכך גם פריז.


לעומת זאת, הנוסעים באבו דאבי, מבלים הכי פחות זמן על הכביש – ממוצע שנתי של 25 שעות בלבד. המצב טוב יחסית גם במדריד, שם הפקקים מסתכמים בממוצע של 41 שעות בשנה, ובדוחא, קטאר, עם 43 שעות.
בחברה ערכו גם דירוג כללי יותר על מצב התחבורה הכללי בערים השונות, הכולל גם ציונים על מחיר הדלק, מחיר תחבורה ציבורית וזמן ההמתנה לתחבורה הציבורית, זאת בנוסף לשעות שמבלים בפקקים. לפי הדירוג הזה איסטנבול הוכתרה כעיר הגרועה ביותר עבור האנשים הנוסעים כל יום לעבודה ואחריה נמצאות ריו, ברלין ומיאמי, כשתל אביב חמישית. מנגד, דוחא בקטאר נבחרה לעיר הטובה ביותר לנוסעים כל יום לעבודה.