סגור

דעה
מעון ראש ממשלה צריך להיות רק אחד

אין סיבה שהמדינה תממן שני מעונות לראש ממשלה - רשמי ופרטי. ראש הממשלה מקבל את הזכות להתגורר במעון הרשמי והמסובסד. אם הוא בוחר שלא לעשות זאת, הציבור בטח לא צריך להיות זה שמשלם על כך

חילופי ההאשמות בין לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט לבין הליכוד על עלויות המעון הרשמי והמעון הפרטי של ראש הממשלה מחזקים את הדרישה כי ראש הממשלה יתגורר רק במעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים ולא בביתו הפרטי.

כזכור, בנט סירב בתחילה להיכנס ולהתגורר במעון הרשמי, והודיע שימשיך להתגורר בביתו הפרטי ברעננה, בהתאם להחלטת משפחתו, שביקשה לא לפגוע בשגרת חיי שאר בני הבית. לפי דרישת השב"כ, הוא לא היה יכול להיכנס למעון הרשמי בגלל צורך בסידורי אבטחה, כשעיצומים של משרד הביטחון מונעים את תחילתן של העבודות. בינתיים בנט ממשיך להתגורר במעון הפרטי, שבו הושקעו כ־50 מיליון שקל לצורכי ביטחון. עד כה לגיטימי.

1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ראש הממשלה מסיבת עיתונאים המשך טיפול זן אומיקרון גל חמישי קורונה הקריה קריה תל אביב
נפתלי בנט ראש הממשלה מסיבת עיתונאים המשך טיפול זן אומיקרון גל חמישי קורונה הקריה קריה תל אביב
ראש הממשלה נפתלי בנט
(צילום: נעם ריבקין פנטון)

אבל ביתו של בנט ברעננה אינו מעון ראש הממשלה הרשמי, ולכן מימון הוצאות חודשיות לרכישת אוכל בטייק אוויי ב־24.7 אלף שקל, העסקת עובדים ב־48 אלף שקל ושירותי תחזוקה וניקיון ב־15 אלף שקל כלל לא צריכים להיות מועמסים על קופת המדינה. לשם כך קיים המעון הרשמי.
בנט לא המציא את זה כמובן. את כפל המעונות הוא ירש מראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו, שאצלו ההוצאות החודשיות במעון הרשמי ובווילה הפרטית בקיסריה היו גבוהות פי שלושה והגיעו ל־280 אלף שקל. אז זה לא היה תקין, וגם היום המצב אינו תקין.
פרסום ההוצאות של מעונות ראש הממשלה בנט הפך אתמול לעוד זירת התגוששות בינו לבין קודמו, שמחפש לחזור לתפקיד. במסגרת זו דוברות ראש הממשלה טרחה אתמול לעדכן כמה כסף “נחסך” מהציבור בין נתניהו (1.2 מיליון שקל בשנה) לבין בנט (272 אלף שקל).
אלא שהנתונים הללו רלוונטיים למטרה אחת בלבד והיא – להפסיק את הנוהג של מימון שני מעונות לראש הממשלה - רשמי ופרטי. ראש הממשלה מקבל את הזכות להתגורר במעון הרשמי והממומן. אם הוא בוחר שלא לעשות זאת, הציבור לא צריך להיות זה שמשלם על כך.