סגור

עשרה מיליון דולר הלכו: מל"ט הרמס 900 של אלביט התרסק בפיליפינים

התרסקות מבצעית ראשונה למל"ט הגדול של אלביט, אחד מתשעה שרכש חיל האוויר הפיליפיני. לפני שנתיים התרסק הרמס 900 שוויצרי התרסק בישראל בעת ניסויי הפיתוח שלו


כשנה וחצי לאחר שחיל האוויר הפיליפיני החל לקבל את מל"טי ההרמס שרכש מאלביט בעסקת ענק בשווי של 170 מיליון דולר, התרסק הבוקר אחד מהם בעת ששב לנחיתה.
המטוס הלא מאויש התרסק בשדה ירקות, ללא נפגעים על הקרקע, אך הושמד. מדובר בכלי לא מאויש גדול יחסית ויקר, שמסוגל לשהות 30 שעות ברציפות באוויר, ומשמש את הפיליפינים לסיור במסגרת מלחמתם בכוחות גרילה בדרום אסיה, ולמשימות חילוץ והצלה, במסגרתן הוא מסוגל להצניח סירות הצלחה מקופלות שהוא נושא מתחת לכנפיו.
1 צפייה בגלריה
בצלאל מכליס נשיא אלביט
בצלאל מכליס נשיא אלביט
בצלאל מכליס נשיא אלביט
(צילום: אלביט מערכות )
לפי דיווחים בפיליפינים, המטוס היה בהנמכה לנחיתה לשדה התעופה הצבאי לומביה, כשהקשר עימו אבד. הצבא הפיליפיני מנהל את חקירת התאונה, ובהמשך צפויה להצטרף אליה אלביט.
הפיליפינים הזמינו ב-2019 מאלביט 13 מל"טים, תשעה מדגם הרמס 900 וארבעה מדגם הרמס 450 הקטן והזול יותר. ההרמס 900 הוא המל"ט הגדול ביותר של אלביט, ונמכר עד היום לחיל האוויר הישראלי, לברזיל, לקולומביה, למקסיקו, למדינה בדרום מזרח אסיה, ולפי מקורות זרים גם לאזרבייג'אן.
זאת ההתרסקות השנייה של ההרמס 900: לפני כשנה וחצי התרסק בישראל מטוס מהגרסה השוויצרית של הדגם, הגדולה יותר מזו שנמכרה לפיליפינים, בעת ניסויי הפיתוח שלו. ההרמס שנמכר לשוויץ מצויד ביכולות אוטונומיות המאפשרות לו לטוס בנתיבי טיסה אזרחיים, לצד מטוסי נוסעים.
למרות השיפור הגדול באמינות המל"טים, בעיקר הגדולים והיקרים שבהם, התרסקויות שלהם אינן נדירות. בשנה האחרונה שלפני הנסיגה מאפגניסטאן איבד חיל האוויר הגרמני של מל"טי הרון מתוצרת התעשייה האווירית, והגרמנים נאלצו לשלוח לישראל בבהילות מטוס תובלה שיאסוף מנתב"ג מל"ט הרון חדש, שהועבר מפורק בטיסה נדירה ישירות לאפגניסטאן.
מאלביט לא נמסרה תגובה.