סגור
מימין בנימין נתניהו ו יוסי שלי
מימין בנימין נתניהו ויוסי שלי (צילומים: יואב דודקביץ שי שמואלי)

משרד רה"מ דורש לעצור מינויים בלמ"ס עד לבחירת הסטטיסטיקן הלאומי

במשרד ראש הממשלה פנו לנציבות שירות המדינה בדרישה שלא לאייש בינתיים משרות בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפני 3 שבועות ביקש נתניהו למנות את המנכ"ל יוסי שלי כמ"מ הסטטיסטיקן הלאומי, למרות שהוא נעדר ניסיון מקצועי המתאים לתפקיד

משרד רה"מ פנה היום אל נציבות שירות המדינה בבקשה לעצור מינויים ומיכרזים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עד לבחירת הסטטיסטיקן הלאומי​. בנציבות שירות המדינה סירבו להגיב. ממשרד רה"מ לא נמסרה תגובה.
לפני 3 שבועות ביקש רה"מ בנימין נתניהו למנות את המנכ"ל יוסי שלי כמ"מ הסטטיסטיקן הלאומי. שלי הוא משרת אמון של רה"מ ושימש כמנהל קמפיין הבחירות של הליכוד בבחירות האחרונות. אין לו את הניסיון המקצועי המתאים לתפקיד והניסיון למנות אותו עורר חשש להתערבות פוליטית בעבודתו המקצועית של הלמ"ס.
הכוונה למנות את שלי באה לאחר שנתניהו החליט לא להאריך את כהונתו של יואל פינקל ששימש כמ"מ הסטטיסטיקן הלאומי זה כשנה. ואולם, זמן קצר לאחר פירסום הכוונה למנות את שלי נמסר ממשרד רה"מ כי "אין כל מינוי של מ"מ לתפקיד הסטטיסטיקן הראשי ומינוי קבוע יעשה לאחר הקמתה של ועדת איתור".
כעת, הדרישה שלא לאייש משרות בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היא מדאיגה מאחר שהלמ"ס הוא גוף מקצועי, המספק את הנתונים הכלכליים החשובים למדינה ולמשק כמו: האינפלציה, צמיחה, תעסוקה, מחירי הדירות ועוד.
שלי הציג באחרונה לוועדת הכספים את הבקשה לאשר מימון חריג מהמדינה ל-2 מעונותיו הפרטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו – הבית ברחוב עזה והווילה בקיסריה. לפי ההצעה שאושרה על ידי ועדת הכספים, שלי יחליט על גובה התקציב הממשלתי למעונות נתניהו.