סגור
מטוס אל על בואינג 777
מטוס אל על (צילום: Rebius / Shutterstock)

על רקע הלחימה: אושרה ערבות מדינה של 6 מיליארד דולר לחברות התעופה

ביום שלישי השבוע הגיש החשב הכללי בקשה לוועדת הכספים למתן ערבות של 5 מיליארד דולר, ומאז גובה הערבות זינק במיליארד דולר. מסגרת הערבות נועדה להבטיח את הרציפות האווירית לחברות התעופה

ועדת הכספים אישרה הערב (ה') את בקשת החשב הכללי, יהלי רוטנברג, להעמיד מסגרת ערבות מדינה בסך של 6 מיליארד דולר עבור מתן ביטוח כנגד סיכוני מלחמה לחברות התעופה הישראליות.
כפי שנחשף בכלכליסט, השבוע הגיש רוטנברג לוועדת הכספים בקשה למתן ערבות של 5 מיליארד דולר.
מסגרת ערבות המדינה נועדה על מנת לאפשר להנפיק לחברות התעופה הישראליות פוליסות ביטוח כנגד סיכוני מלחמה, ובכך להבטיח את רציפות הפעילות האווירית במדינת ישראל.
פוליסות הביטוח יונפקו בפועל על ידי ענבל חברה לביטוח בע"מ ובכפוף לכך שהביטוח שברשות חברות התעופה הישראליות כעת יבוטל או יצומצם לעניין סיכוני מלחמה באזור הגיאוגרפי של מדינת ישראל.
בתוך כך, ח"כים באופוזיציה בוועדת הכספים זועמים על החלטת היו"ר משה גפני (יהדות התורה) לקיים רק ביום שני הקרוב דיון בסיוע לעסקים בהשתתפות נציגי האוצר ורשות המסים.
ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו ) אמר היום כי "אני לא מקבל את זה שהדיון שצריך לעסוק בנושא יהיה ביום שני, אנחנו ביום השישי ללחימה, יש מאות אלפי אנשים שגויסו, עזבו את הכל כדי לסכן את נפשם למען מדינת ישראל, לא היה סדר גודל כזה, לא נראה דבר כזה. התפקיד שלנו, כדי שנוכל לנצח את המלחמה הזו, הוא לתת למי שבחזית את השקט מהעורף".
ח"כ נעמה לזימי (עבודה) אמרה כי "זה האסון הכי גדול למדינה הזו מאז שהיא קמה, ולאנשים שעברו תופת אין אפילו מלון לסופ"ש. זה שלא נקבעו כבר סדר דיונים על כל נושא, זה מחדל בעיני. אני לא צריכה לשמוע מפונים במכביה ובים המלח, ועל זה שאין תזרים, זה לא סביר. להיכנס לאלונקה זה לסגור עכשיו משרדים מיותרים".