סגור
מטוס של חברת התעופה ארקיע
מטוס של ארקיע (צילום: ארקיע)

ארקיע לא מרחמת על הישראלים שנתקעו בחו"ל: אלה המחירים בטיסות החילוץ שלה

חברת התעופה פתחה את מכירת הכרטיסים לטיסות החילוץ: 749 דולר מווינה ורומא, ו-549 דולר מפריז, אתונה ולרנקה; לשם השוואה, המחיר שמציעה אייר חיפה לטיסה מלרנקה - 360 דולר; ארקיע: "ההוצאות כבדות, המדינה לא משתתפת"

ארקיע פתחה הערב את מכירת הכרטיסים לטיסות החילוץ המיועדות לישראלים שנתקעו בחו"ל - והותירה את הנוסעים המומים בשל המחירים הגבוהים: 749 דולר מווינה ורומא, ו-549 דולר מפריז, אתונה ולרנקה. הטיסות ימריאו מתחילת השבוע הבא.
בנוסף, לקוחות ארקיע סיפרו שעם סגירת המרחב האווירי וביטול הטיסות, הם קיבלו זיכוי עבור הטיסות שבוטלו, ולא שובר לטיסות חזרה כפי שהתקבל בחברות התעופה הישראליות אחרות. המשמעות היא שלקוחות החברה נאלצים לרכוש כרטיסים לטיסות החילוץ ושוברי הזיכוי לא מספיקים לרכישתם.
מוקדם יותר השבוע פנתה ארקיע למשרד התחבורה בדרישה להגדיל את מספר טיסות החילוץ, והתריעה כי המחירים יהיו גבוהים מהמקובל בעקבות ההוצאות החריגות. ההערכה היתה כי החברה תמכור כרטיס מלרנקה ב-400 עד 500 דולר, אך בפועל כאמור המחיר גבוה יותר.
מוקדם יותר היום מכרה אייר חיפה כרטיסי טיסה לטיסות החילוץ, כאשר תוך דקות בודדות נמכרו אלפי כרטיסים לארבע טיסות מלרנקה ב-360 דולר. אל על טרם פתחה מכירה אך התחייבה לתקרת מחירים של 99 דולר מלרנקה ו-149 דולר מאתונה עבור טיסות חילוץ שצפויות שבוע הבא. מישראייר טרם מסרו מחירים.
מארקיע נמסר: "מאז תחילת המלחמה הקיומית עם איראן, ארקיע העמידה לפי דרישת המדינה את כלל צי המטוסים שלה במוכנות מלאה ביעדים סמוכים לישראל, מתוך מטרה להיות מוכנה להחזיר את אלפי הישראלים שנתקעו בחו"ל ללא פתרון. כל זאת, תוך ספיגת הוצאות תפעוליות כבדות - ללא כל טיסה בפועל, וללא הכנסות - ובזמן שיא עונת התיירות.
"אמש החלה החברה להוציא טיסות חילוץ מיעדים קרובים, בהתאם למתווה שאושר על ידי הגורמים המוסמכים. על פי ההנחיות, כלל טיסות היוצאות מישראל ממריאות ריקות לחלוטין והמדינה אינה משתתפת בהוצאות החברה בשום צורה - כל עלות ההפעלה וההחזרה, ארקיע נושאת במלואה לבדה.
"למרות כל זאת, ארקיע בחרה להציג מחירים הוגנים ככל האפשר, שמאזנים בין מחויבות עמוקה להחזרת הישראלים לבין ניהול אחראי של משאבים בשעת חירום.
"יש לזכור כי גם ברגעים הקשים והמסוכנים ביותר, לאורך כל תקופת הלחימה – ארקיע לא חדלה מלטוס, שמרה על שמי ישראל פתוחים, והייתה בין הגורמים היחידים ששמרו על חיבור תעופתי לישראל".