סגור
שר סנדה בעלי רשת שר פיטנס
שיר סנדה. רשת מכוני הכושר "שר פיטנס" צברה חובות של 24 מיליון שקל ונמכרה לגוד פארם (צילום: גיל נחושתן)

בלעדי
הייתן מנויות של "שר פיטנס" שקרסה? ייתכן ותחויבו מחדש על חודש

כשנה לאחר קריסת רשת מכוני הכושר, הוגשה לאחרונה בתיק בקשה להורות לחברות האשראי לחייב מחדש את עסקאות החיוב בגין חודש מרץ 2023 - החודש שבו קרסה הרשת וסניפיה היו סגורים. הסיבה: נאמנת הרשת ובנק נושה טוענים כי לא נגרם למנויות כל נזק מאחר שסופק להן השירות

הייתן מנויות ברשת הכושר "שר פיטנס" כאשר הרשת קרסה והיו לה כ-4,000 מנויות? כשנה לאחר שהרשת קרסה, נאמנת הרשת ובנק מרכנתיל שהינו נושה של הרשת ביקשו לאחרונה מבית המשפט להורות לחברות אשראי לחייב מחדש את עסקאות האשראי של לקוחות רשת מכוני הכושר בגין חודש מרץ 2023 - החודש שבו קרסה הרשת ורוב סניפיה היו סגורים, בטענה כי ביטול העסקאות נעשה שלא כדין.
הנאמנת, עו"ד חנית נוב, והבנק באמצעות עוה"ד רמי אהרון טוענים כי בעת מכירת הרשת באפריל 2023 לחברת "גוד פארם" מקבוצת רמי לוי ניתן למנויות חודש מינוי חינם במקום חודש מרץ 2023 שבו היו סניפי הרשת סגורים. לאור זאת, גוד פארם העניקה לכל מנויות הרשת אפשרות להשתמש בכרטיסיות שנרכשו על ידן קודם למתן הצו נגד הרשת וכן את האפשרות לקבל שירותי מנוי חודשי במקום חודש מרץ 2023.
לפיכך, נטען משניתנה התמורה עבור התשלום למנויות רשת שר פיטנס, לא נגרם להן כל נזק ומאחר שסופק להן השירות (גם אם לא על ידי הרשת אלא על ידי מי שרכשה אותה) הרי שביטול העסקאות שנעשה מצד חברות האשראי בוצע בניגוד הדין. לפיכך, ביקשו כאמור לאחרונה הנאמנת והבנק להורות לחברות האשראי לחייב מחדש את עסקאות החיוב בגין חודש מרץ 2023.

"מעל לראשם של הצרכנים"

חברות האשראי טוענות מנגד, בין היתר, כי פעלו כדין ואין להן ידע או כלים שמאפשרים להן לבחון אם הלקוחות קיבלו את השירות שבגינו שילמו או לא וכי רבים מלקוחות הרשת חויבו עוד בראשית חודש מרץ, כלומר שילמו עבור התמורה ולפיכך אין מקום לחייבם פעם נוספת. בשלב זה טרם ניתנה החלטה על ידי השופטת בטינה טאובר מבית המשפט המחוזי בחיפה והיא ביקשה לקבל את עמדת הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן.
העמדה המהותית טרם הוגשה לתיק והיא צפויה להיות מוגשת החודש. לאחרונה ביקשה נציגת הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד אביטל טוביאנה אורן מפרקליטות מחוז חיפה אזרחי, פרטים מסוימים הנחוצים לממונה לשם גיבוש עמדתו וציינה כי "למיטב ההבנה, עמדתו של הממונה נתבקשה נוכח העובדה והטענות בעניין כי ההליך מתנהל 'מעל לראשם' של הצרכנים שאין משיב מטעמם".
חברת שר פיטנס שהיתה בעבר של שר פיטנס (שיר סנדה) נקלעה במרץ 2023 לחובות של 24 מיליון שקל, בין השאר בשל משבר הקורונה ובית המשפט מינה לה נאמנים. חודש לאחר מכן, בתחילת אפריל 2023, הרשת נמכרה לגוד פארם מקבוצת רמי לוי. לרשת היו כ-4,000 לקוחות והיא הפעילה בעבר שבעה סניפים. כמו כן בית משפט אישר למייסדת הרשת ולבעלה הסדר נושים שבמסגרתו העבירו כספים ורכוש לקופה.
יודגש כי לבקשה הנוכחית של הנאמנת והבנק אין קשר למייסדת הרשת. בתחילת החודש פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי שנה לאחר רכישת רשת שר פיטנס, רמי לוי וגוד פארם מתכננים למכור אותה.
מנאמנת הרשת, עו"ד חנית נוב נמסר בתגובה: "מדובר בהליך התלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בחיפה ואנו ממתינים להחלטתו בעניין זה, לאחר שהעברנו לרשות לסחר הוגן את כל הנתונים שהתבקשו על ידה".
מהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן נמסר בתגובה: "הרשות ביקשה לקבל נתונים בתיק כדי לבחון את הטענה האם אכן מדובר בשירות שסופק לצרכנים והאם החלטה על חיובם מחדש עלולה לפגוע בהם. בימים אלו נבדקים הנתונים שהועברו לרשות ולאחר סיום בחינתם תגבש הרשות את עמדתה. הרשות פועלת כל העת כדי לשמור על כך שאין פגיעה בצרכנים וכי הם מקבלים את זכויותיהם ותמשיך לפעול כך בתיק זה ובתיקים אחרים".
עו"ד רמי אהרון, בא כוח מרכנתיל מסר בתגובה: "הואיל והמדובר בהליך תלוי ועומד בבית המשפט, סבור הבנק כי יש להמתין להכרעתו בעניין".