סגור
בקבוקים קוקה קולה
בקבוקי קולה. הפיצוי יהיה שובר לקבלת 8 בקבוקים של 1.5 ליטר (צילום: בלומברג)

קוקה קולה ישראל תעניק פיצוי בשווי של כ־7.7 מיליון שקל לכ־98 אלף לקוחות

"קוקה קולה ישראל" תעניק פיצוי בשווי של כ־7.7 מיליון שקל לכ־98 אלף לקוחות בעקבות שליחת דברי פרסומת בניגוד לחוק התקשורת. הסדר הפשרה בייצוגית אושר על ידי בית המשפט

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים קוקה־קולה ישראל תעניק פיצוי בשווי של כ־7.7 מיליון שקל לכ־98 אלף לקוחות. זאת בדרך של מתן שובר לקבלת 8 בקבוקים של 1.5 ליטר של קוקה־קולה או קוקה־קולה זירו - כך עולה מהסדר פשרה בתובענה ייצוגית שאושר על ידי בית המשפט המחוזי מרכז. במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה במאי 2022 טען המבקש, באמצעות עורכי הדין אוהד שמילוביץ ותום שנפ ממשרד שנפ שמילוביץ ושות', כי החברה המרכזית שלחה לציבור נמענים רחב דברי פרסומת בניגוד לחוק התקשורת.
1 צפייה בגלריה
עו"ד שנפ ועו"ד אוהד שמילוביץ
עו"ד שנפ ועו"ד אוהד שמילוביץ
עו"ד שנפ ועו"ד אוהד שמילוביץ
(צילום: יח"צ)
החברה המרכזית ציינה כי היא מפעילה אפליקציה שדרכה היא מציעה לנרשמים הטבות, מבצעים וכדומה. מי שנרשם לאפליקציה יכול לבחור אם הוא מעוניין בקבלת הודעות פרסומיות, והודעות כאלו אמורות להישלח רק למי שאישר את קבלתן. בדצמבר 2021 נעשה עדכון תוכנה לשיפור אופן המימוש של מבצעים, ועקב תקלה במהלך העדכון נעשה שינוי במנגנון שליחת ההודעות אשר גרם לכך שההודעות הפרסומיות נשלחו לכלל הלקוחות הרשומים לאפליקציה, בין שהם אישרו קבלת פרסומות ובין שלא. התקלה התגלתה בעקבות פניית המבקשים (עוד לפני הגשת בקשת האישור), והיא תוקנה באפריל 2022. במהלך תקופת התקלה נשלחו 1,438,456 מסרונים לכ־98 אלף לקוחות שנרשמו לאפליקציה.
מההחלטה עולה כי בשלב זה אין אפשרות לדעת מי מבין אותם לקוחות אישר קבלת דברי פרסומת. לאחר תיקון התקלה סיווגה החברה המרכזית את כל מי שרשום לאפליקציה כמי שלא אישר דיוור, כך שכדי לקבל דברי פרסומת נדרש אישור נוסף. לטענת החברה המרכזית, מהנתונים המתייחסים לחודשיים שלאחר תיקון התקלה עולה כי 55% מהלקוחות הנרשמים מאשרים קבלת דיוור, ויש להניח כי כך היה גם בתקופת התקלה.
הוחלט כי הסדר הפשרה יחול על כל מי שנרשם לאפליקציה של החברה המרכזית מדצמבר 2021 עד תיקון התקלה באפריל 2022 וקיבל ממנה דברי פרסומת באמצעות מסרונים.