סגור
רא"ל מיל' גדי איזנקוט דירקטור וילאר צור שמיר
רא"ל מיל' גדי איזנקוט דירקטור וילאר צור שמיר (צילום: דנה קופל)

גדי איזנקוט ומתן כהנא מצטרפים למפלגה של גנץ וסער

הרמטכ"ל לשעבר הודיע על החלטתו להצטרף לגנץ ולסער תחת רשימה משותפת שתיקרא "המחנה הממלכתי". הוא יוצב במקום השלישי, השר לשעבר מימינה מתן כהנא ימוקם במקום התשיעי. איזנקוט יעמוד בראש ועדה שתעסוק בהקמת מוסדות מפלגתיים לקראת קיום פריימריז בבחירות הבאות

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גדי איזנקוט, הודיע הבוקר (ראשון) כי החליט להצטרף למפלגה של בני גנץ וגדעון סער לקראת הבחירות הקרובות. לרשימה המשותפת למפלגות "כחול לבן", "תקווה חדשה" ואיזנקוט יקראו "המחנה הממלכתי" - ואיזנקוט יוצב במקום השלישי אחרי גנץ וסער.
אמש נחתם הסכם בין גנץ, סער ואיזנקוט בביתו של שר הביטחון בראש העין. בפגישה הוחלט כי איזנקוט יעמוד לאחר הבחירות בראש ועדה שתסדיר מוסדות מפלגתיים שיאפשרו קיום פריימריז לקראת הבחירות לכנסת ה-26. הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט צירף לרשימה את שר הדתות לשעבר מתן כהנא שעוזב את ימינה וימוקם במקום התשיעי ברשימה. מלבד זה, שמורים לו גם המקומות ה-16 וה-18.
כחלק מההסכם, שחובר על ידי עו"ד רונן אביאני שייצג את גנץ, שר הביטחון ושר המשפטים סער החליטו לוותר על שמות מפלגותיהם - כחול לבן ותקווה חדשה. בהודעתם של גנץ, סער ואיזנקוט על ההחלטה להקים רשימה משותפת נכתב כי "האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך, לאיחוי הקרע בין חלקי החברה הישראלית ולקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בביטחון הפנים ובחינוך".
שמו של איזנקוט כמועמד להצטרף לחיים הפוליטיים נשמע כבר תקופה ארוכה. מלבד הצעות מגנץ וסער, הוא זכה לחיזורים גם מצד יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד, וגם מצד אנשי מפלגת העבודה.
איזנקוט כבר השתעשע ברעיון להתמודד בבחירות הקודמות ובדק שלל אפשרויות שלא יצאו אל הפועל. מי שנפגשו איתו ושוחחו איתו בנושאים פוליטיים סיפרו בחודש שעבר כי הקיטוב והקרע שיצרו הפוליטיקאים בחברה הישראלית הם שבערו בו יותר מכל, ובגללם הוא החליט להיכנס לפלטפורמה פוליטית משמעותית ואף להביא נציגים מטעמו. לפיד עשה מאמצים גדולים כדי לצרף את איזנקוט למקום השני ברשימתו, ונפגש ושוחח איתו פעמים רבות.
איזנקוט וגנץ נפגשו בשנה האחרונה כ-10 פעמים. בפגישות אמר איזנקוט כי הוא מרגיש חיבור טבעי וקרוב לשר הביטחון גנץ. בימים האחרונים, אף שנשמעו קולות לפיהם איזנקוט החליט להצטרף ללפיד, החליטו גנץ וסער להתעלם ו"לרדת למחתרת" בכל הנוגע לנושא, מאחר שהיו קרובים לסגירת המו"מ איתו.