סגור

בחזרה לעתיד? באיראן התגאו ב"מתקפת סייבר על המטרו בתל אביב"

כלי התקשורת באיראן כנראה לא עודכנו שאפילו חוק המטרו לא יעלה להצבעה בכנסת הזו, ובתסריט אופטימי הרכבת תתחיל לפעול רק ב-2032. בחברת נת"ע מסרו הבוקר כי זוהתה תקלה באתר שלה וכי מדובר בתקיפת סייבר שטופלה

כלי תקשורת איראניים פרסמו היום (ב') כי בוצעה "מתקפת סייבר" על המטרו בתל אביב. באיראן כנראה שלא עודכנו בכך שהקואליציה והאופוזיציה סיכמו שלא להעלות את חוק המטרו להצבעה בכנסת הנוכחית ושבתרחיש האופטימי ביותר הקו הראשון של הרכבת התת-קרקעית בגוש דן יחל לפעול בעוד עשור בשנת 2032.
בחברת נת"ע, החברה הממשלתית שמקימה את פרויקט המטרו ואת קווי הרכבת הקלה בגוש דן, אמרו כי האקרים לא פרצו לאתר החברה אלא הפילו לכמה דקות אתר חיצוני שמשמש בעיקר להנגשת מידע לציבור. גם האתר של רכבת ישראל נפל הבוקר לכמה דקות עקב "תקלת שרתים" ושם לא ידעו להגיד האם מדובר בתקלה שנובעת ממתקפת סייבר.


בנת"ע מסרו כי "הבוקר זוהתה תקלה באתר האינטרנט של נת"ע. לאחר בדיקה התברר, כי האתר הותקף באמצעות מתקפת עומס ביקושים (DDOS) מחו"ל. נציין כי האתר מופעל ומתוחזק ע"י חברה קבלנית בשרת חיצוני אשר אינו מקושר לרשתות המחשוב של החברה. אבטחת המידע וויסתה באופן מידי את הביקושים, לאחר מספר דקות חזר האתר לעבודה תקינה ומלאה ולא נגרם כל נזק. נת"ע ערוכה ונערכת כל העת למתקפות אפשריות בשיתוף פעולה מלא ולפי הנחיות מערך הסייבר הלאומי".
ברכבת טוענים כי לפי אופי התקלה שהם חוו הבוקר ייתכן שמדובר על מתקפת עומסים מסוג DDOS ששיבשה כאמור לזמן קצר את תצוגת האתר בדסקטופ, וכי היו צריכים להוריד את השרתים ולהעלותם מחדש בעקבות זאת. עוד אמרו כי אין חשש לחדירה או שיבוש מערכות קריטיות וסגורות של ניהול תנועה.
בימים האחרונים פורסם בכלי תקשורת שונים כי תשתיות איראניות חוות מתקפות סייבר שונות המיוחסות לפעילות ישראלית.
תגובת רכבת ישראל: "הבוקר כחלק מניטור שגרתי של הרכבת, זוהה ניסיון למתקפת עומסים על אתר הרכבת אשר טופל ונחסם מיידית. לא היה כל סיכון לחדירה או שיבוש במערכות קריטיות וסגורות לניהול בתנועה, או בשירות הרכבתי לנוסעים".