סגור
כנף ציון מטוס ראש הממשלה
מטוס "כנף ציון". יתכן ויעשה בו שימוש עם כינון הממשלה החדשה (צילום: יאיר שגיא)

מסירים את האבק: "כנף ציון" יוצא לטיסת כשירות ותחזוקה

מדובר בטיסה ראשונה מזה כחצי שנה של המטוס המיועד לשמש את ראשי המדינה; הוא מאוחסן בהאנגר בבסיס נבטים שבדרום וימריא לטיסה קצרה

לראשונה מזה כחצי שנה, אז נשלח לאחסנה בהאנגר בבסיס נבטים שבדרום, מחר (ה') ימריא ה"אייר פורס 1" הישראלי לטיסת כשירות ותחזוקה.
מדובר בטיסה קצרה, שאמורה לשמר את כשירות מערכות המטוס והיא נקבעה מראש במסגרת תוכנית התחזוקה השוטפת של המטוס, שקיבל את הכינוי "כנף ציון" ומיועד לשימוש נשיא המדינה וראש הממשלה בנסיעותיהם בעולם.
הפעם האחרונה שבה המריא המטוס היתה בסוף מאי האחרון. זאת, בין היתר על רקע הסירוב של ראש הממשלה, יאיר לפיד, להשתמש בו. גם בתקופת הכהונה של נפתלי בנט בראשות הממשלה, לא נעשה שימוש במטוס, אך הוא צפוי להיות בשימוש של ראש הממשלה הנבחר נתניהו.
בהסבת המטוס ובהתאמת המערכות הרבות בו לשימוש ראשי המדינה הושקעו כ־750 מיליון שקל וזאת לאחר שהיקף הפרויקט הוערך תחילה בכ־175 מיליון שקל בלבד.
כחלק מהחוזה שלה עם משרד הביטחון בתוכנית "כנף ציון", התעשייה האווירית היא הגוף שאמון על התחזוקה השוטפת שלו ולפיכך, היא גם תנהל את טיסת הכשירות המתוכננת למטוס מחר.
גורמים שמעורים בתוכנית אמרו ל"כלכליסט" כי מדובר בטיסה שמתחייבת מתוקף נהלי בטיחות קשיחים, שכן המשך הקרקוע למשך זמן נוסף יוביל להגדלה משמעותית של הוצאות התחזוקה והוסיפו כי לטיסה הצפויה אין קשר לתוצאות הבחירות.